روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ASD چه کسی تحت‌تاثیر ASD است ؟
ASD ) بر بسیاری از مردم تاثیر می‌گذارد ، و در سال‌های اخیر بیشتر تشخیص‌داده شده‌است . پسران بیشتری از دختران تشخیص ASD را دریافت می‌کنند .
ASD چیست ؟
دانشمندان دلایل دقیق ASD را نمی‌دانند ، اما تحقیقات نشان می‌دهند که ژن‌ها و محیط نقش‌های مهمی ایفا می‌کنند .
محققان شروع به شناسایی ژن‌ها می‌کنند که ممکن است ریسک ASD را افزایش دهند .
ASD اغلب در افرادی رخ می‌دهد که دارای شرایط ژنتیکی خاص مانند سندرم شکننده ایکس یا sclerosis tuberous هستند .
بسیاری از محققان بر چگونگی تعامل ژن‌ها با یکدیگر و عوامل محیطی مانند شرایط پزشکی خانواده ، سن والدین و دیگر عوامل جمعیتی و مشکلات در زمان تولد یا بارداری متمرکز هستند .
در حال حاضر ، هیچ مطالعات علمی ASD و واکسن‌ها را مرتبط نمی‌دانند .
اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان
اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان تصویر
آیا کودک شما دست‌خوش تغییرات شدید روحی می‌شود ؟ آیا کودک شما دچار تغییرات رفتاری شدید است ؟ آیا کودک شما بیشتر از همسالان خود هیجان‌زده و فعال می‌شود ؟ آیا دیگران می‌گویند که کودک شما بیش از حد هیجان‌زده و یا بسیار مودی است ؟ آیا متوجه شدید که او خیلی بیشتر از بچه‌های دیگر پستی و بلندی‌های خود را دارد ؟ آیا این حالات ممکن است تاثیر کودک شما در مدرسه یا خانه را تحت‌تاثیر قرار دهد ؟
برخی از کودکان و نوجوانان با این نشانه‌ها ممکن است اختلال دوقطبی داشته باشند، یک بیماری روانی جدی . این بروشور اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد .
اختلال دو قطبی چیست ؟
اختلال دوقطبی یک بیماری جدی در مغز است . هم چنین آن به بیماری افسرده مبتلا به افسردگی یا افسردگی خفیف نیز گفته می‌شود . کودکانی که اختلال دو قطبی دارند دست‌خوش تغییرات روحی غیر عادی می‌شوند . گاهی اوقات آن‌ها احساس خوشحالی می‌کنند و یا بیدار می‌شوند " و بسیار فعال و فعال‌تر از همیشه و یا بیشتر از همسالان خود هستند . این یک اپیزود manic نامیده می‌شود . برخی اوقات ، کودکانی که اختلال دو قطبی دارند بسیار غمگین و پایین هستند " و بسیار کم‌تر از همیشه فعال هستند . این به آن افسردگی یا اپیزود افسردگی گفته می‌شود .
اختلال دوقطبی مانند فراز و نشیب‌های عادی نیست که هر کودکی از آن عبور می‌کند . علایم دو قطبی قدرتمندتر از نشانه‌های دوقطبی هستند . نوسانات روحی شدیدتر هستند و با تغییرات در خواب ، سطح انرژی و توانایی فکر کردن به وضوح همراه هستند . علایم دو قطبی بسیار قوی هستند ، آن‌ها می‌توانند برای یک کودک کار خوبی در مدرسه انجام دهند و یا با دوستان و اعضای خانواده خود کنار بیایند . این بیماری هم می‌تواند خطرناک باشد . برخی افراد جوان با اختلال دوقطبی ، سعی می‌کنند خود را مجروح یا خودکشی کنند .
کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی باید درمان شوند . آن‌ها با کمک می‌توانند علائم خود را مدیریت کرده و جان سالم به در ببرند .
چه کسی اختلال دو قطبی را توسعه می‌دهد ؟
هر کسی می‌تواند اختلال دوقطبی ، از جمله کودکان و نوجوانان را توسعه دهد . با این حال ، اغلب افراد با اختلال دوقطبی ، آن را در سنین نوجوانی یا اوایل بزرگسالی رشد می‌دهند . بیماری معمولا ً یک عمر طول می‌کشد .
چرا کسی اختلال دو قطبی را ایجاد می‌کند ؟
پزشکان نمی‌دانند علت اختلال دو قطبی چیست ، اما ممکن است چند چیز به این بیماری کمک کند . ژن‌های خانواده ممکن است یک عامل باشند چون اختلال دوقطبی گاهی در خانواده‌ها اجرا می‌شود . اما مهم است بدانید که تنها به این خاطر که فرد در خانواده شما اختلال دو قطبی دارد ، به این معنی نیست که اعضای دیگر خانواده نیز آن را داشته باشند .
عامل دیگری که ممکن است منجر به اختلال دوقطبی شود ساختار مغزی یا عملکرد مغز فرد با اختلال است . دانشمندان در حال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این اختلال با مطالعه آن هستند . این تحقیق می‌تواند به پزشکان کمک کند تا کار بهتری برای درمان افراد انجام دهند . همچنین ، این تحقیق می‌تواند به دکترها کمک کند تا پیش‌بینی کنند که آیا فرد اختلال دوقطبی می‌گیرد یا خیر . یک روز ، پزشکان ممکن است بتوانند از بیماری در برخی از مردم جلوگیری کنند .
علائم اختلال دو قطبی چیست ؟
حالت دو قطبی " شامل تغییرات روحی غیر معمول همراه با عادات خواب غیر معمول ، سطح فعالیت ، افکار و یا رفتار می‌شود . در یک کودک ، این حالات و تغییرات فعالیت باید بسیار متفاوت از رفتار عادی آن‌ها و رفتار سایر بچه‌ها باشد .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: