روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

گاهی اوقات اختلال دوقطبی یک کودک تغییر می‌کند . وقتی این اتفاق می‌افتد ، درمان نیز باید تغییر کند . برای مثال ، کودک شما ممکن است نیاز به امتحان کردن یک داروی مختلف داشته باشد. پزشک هم چنین ممکن است دیگر تغییرات درمانی را توصیه کند . علایم ممکن است بعد از مدتی برگردد و تنظیمات بیشتری مورد نیاز باشد . درمان می‌تواند زمان ببرد اما چسبیدن به آن به بسیاری از کودکان و نوجوانان علائم دو قطبی کمتری دارد .
شما می‌توانید به درمان موثرتر کمک کنید . سعی کنید نمودار حالات ، رفتارها و الگوهای خواب کودک خود را نگاه دارید . این " نمودار زندگی روزمره " یا " نمودار روحی " نامیده می‌شود و می‌تواند به شما و کودک شما کمک کند تا بیماری را درک کرده و پی‌گیری کند. یک نمودار همچنین می‌تواند به دکتر کمک کند تا ببیند آیا درمان موثر است یا خیر .
چطور می‌توانم به بچه یا نوجوان خود کمک کنم ؟
راهنما با تشخیص درست و درمان شروع می‌شود . اگر شما فکر می‌کنید که کودک شما اختلال دو قطبی دارد ، با پزشک خانوادگی خود ملاقات کنید تا در مورد علائم آن صحبت کنید .
اگر کودک شما اختلال دو قطبی دارد ، در اینجا برخی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است :
صبور باشید .
فرزندتان را تشویق کنید که صحبت کند و با دقت به کودک خود گوش دهید .
در مورد رویداده‌ای روحی درک و درک کنید .
به فرزند خود کمک کنید تا خوش بگذراند .
به کودک خود کمک کنید درک کند که درمان می‌تواند زندگی را بهتر کند .
اختلال دو قطبی بر والدین و خانواده تاثیر می‌گذارد ؟
مراقبت از یک کودک یا نوجوان با اختلال دو قطبی می‌تواند برای شما استرس زا باشد . شما باید با نوسانات خلقی و مشکلات دیگر ، مانند تحمل کوتاه و فعالیت‌های پرمخاطره ، کنار بیایید . این می‌تواند هر والد را به چالش بکشد . گاهی اوقات استرس می‌تواند روابط شما را با دیگران تغییر دهد و شما ممکن است کار را از دست بدهید و یا زمان آزاد را از دست بدهید .
اگر از کودک مبتلا به اختلال دو قطبی مراقبت می‌کنید ، از خودتان مراقبت کنید . کسی را پیدا کنید که بتوانید در مورد احساساتتان صحبت کنید . با پزشک درباره گروه‌های حمایتی برای مراقبین صحبت کنید . اگر سطح استرس خود را پایین نگه دارید ، شغل بهتری خواهید داشت . این ممکن است به کودک شما کمک کند که بهتر شود .
برای کمک کجا بروم ؟
اگر مطمئن نیستید کجا می‌توانید کمک بگیرید ، به پزشک خانواده تان زنگ بزنید . همچنین می‌توانید دفترچه تلفن را برای متخصصان سلامت روانی چک کنید . پزشکان بیمارستان می‌توانند در شرایط اضطراری کمک کنند . در نهایت ، اداره خدمات بهداشت و سلامت روحی ( SAMHSA ) یک ابزار آنلاین برای کمک به یافتن خدمات بهداشت روانی در منطقه خود دارد . شما می‌توانید آن را در اینجا پیدا کنید : https: / /findtreatment.samhsa.gov .
کودکان و بهداشت روانی
تصویر جلد از کودکان و بهداشت روانی
آیا این فقط یک مرحله است ؟
نکاتی که باید به یاد داشته باشید
همیشه به دنبال کمک فوری باشید اگر یک کودک در رفتار غیرایمن درگیر شود و یا درباره اینکه می‌خواهد به او و یا شخص دیگری آسیب برساند ، صحبت کند .
زمانی که رفتار کودک و یا مشکلات احساسی برای بیش از چند هفته طول می‌کشد و باعث بروز مشکلاتی در مدرسه ، خانه ، یا با دوستان می‌شود ، به دنبال کمک هستند .
یک ارزیابی کامل می‌تواند به تعیین این که آیا درمان لازم است یا نه می‌تواند موثر باشد .
درمان اولیه می‌تواند به رفع مشکلات فعلی کودک کمک کند و همچنین می‌تواند به جلوگیری از مشکلات جدی‌تر در آینده کمک کند .
چه موقع به سراغ کمک بروید
حتی در بهترین شرایط ، تشخیص تفاوت بین رفتارهای چالش برانگیز و احساساتی که با رشد کودک معمولی سازگار هستند و آن‌هایی که موجب نگرانی می‌شوند ، دشوار است . مهم است به یاد داشته باشید که اختلالات بسیاری مانند اضطراب ، اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی و افسردگی در دوران کودکی رخ می‌دهند . در حقیقت ، بسیاری از بزرگسالان که به دنبال درمان هستند ، به این فکر می‌کنند که این اختلالات چگونه بر دوران کودکی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و آرزو می‌کنند که آن‌ها زودتر به آن‌ها کمک دریافت کرده‌اند . به طور کلی ، اگر رفتار یک کودک برای چند هفته یا بیشتر ادامه پیدا کند ، باعث پریشانی برای کودک یا خانواده کودک می‌شود و با عملکرد در مدرسه ، خانه ، یا با دوستان تداخل می‌کند ، و سپس به دنبال کمک در نظر گرفته می‌شود . اگر رفتار یک کودک ناامن است ، یا اگر کودک بخواهد به او و یا شخص دیگری صحبت کند ، فورا ً به دنبال کمک خواهد بود .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: