روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

موضوعات مورد مطالعه روانشناسان اجتماعی عبارتند از گرایش‌های ، تعصب ، انطباق ، و پرخاش .
۳. روان شناسان روش‌های علمی را دنبال می‌کنند .
روان شناسان از روش‌های علمی هدف برای درک ، توضیح و پیش‌بینی رفتار انسان استفاده می‌کنند . مطالعات روانشناختی بسیار ساختار یافته هستند و از یک فرضیه شروع می‌شوند که سپس به طور تجربی مورد آزمایش قرار می‌گیرد . وقتی که روان‌شناسی از ریشه‌های فلسفی خود دور شد ، روانشناسان شروع به استفاده از روش‌های علمی بیشتر و بیشتر برای مطالعه رفتار انسان کردند . پژوهشگران معاصر از انواع تکنیک‌های علمی از جمله آزمایش‌ها ، مطالعات همبستگی و تحقیقات طولی استفاده می‌کنند .
۴. برنامه‌های مختلف زیادی برای روان‌شناسی وجود دارد
The کاربرد روان‌شناسی در زمینه بهداشت روانی است که در آن روانشناسان از اصول ، تحقیقات و یافته‌های بالینی برای کمک به مشتریان برای مدیریت و غلبه بر علایم پریشانی روانی و بیماری‌های روانی استفاده می‌کنند . همچنین راه‌های بسیاری وجود دارد که روان‌شناسی برای کمک به مردم برای زندگی بهتر و سالم‌تر زندگی می‌کند . تحقیقات روانشناسی می‌تواند تاثیری بر سیاست عمومی داشته باشد، می‌تواند برای طراحی ابتکارات بهداشت عمومی بکار رود و می‌تواند به برنامه‌های آموزش و پرورش کودک نزدیک شود .
کلمه‌ای از verywell
همانطور که می‌توانید ببینید ، در حالی که روان‌شناسی ممکن است یک علم نسبتا ً جوان باشد ، هم چنین مقدار زیادی از عمق و هم عرض دارد . ارزیابی ، تشخیص ، و درمان بیماری‌های روانی ، علایق اصلی روان‌شناسی هستند ، اما روانشناسی بیشتر از سلامت روانی است . امروزه ، روان شناسان به دنبال درک بسیاری از جنبه‌های مختلف ذهن و رفتار انسان هستند و دانش جدیدی را به درک ما از نحوه تفکر مردم و توسعه کاربردهای عملی که تاثیر مهمی بر زندگی روزمره انسان دارند ، اضافه می‌کنند .
وقتی در مورد روان‌شناسی قانونی می‌شنوید چه اتفاقی می‌افتد ؟ آیا شما sleuths مرموزی را تصور می‌کنید که جنایات را حل می‌کنند ؟ آیا به یک قاتل تبهکار فکر می‌کنید که در ذهن یک قاتل درگیر می‌شود تا حرکت بعدی او را پیش‌بینی کند ؟ در حالی که احتمالا ً تعداد کمی از روانشناسان قانونی وجود دارند که با این رفتارهای کلیشه‌ای سازگار هستند ، این ایده‌های بسیار glamorized هنجار نیستند .
بنابراین ، روان‌شناسی قانونی دقیقا ً چه کار می‌کند و روان شناسان قانونی چه می‌کنند ؟
روان‌شناسی قانونی و پزشکی : اصول
به گفته هیات روان‌شناسی پزشکی قانونی آمریکا ،
" روانشناسی پزشکی قانونی کاربرد علم و حرفه روانشناسی به سوالات و مسائل مربوط به قانون و نظام حقوقی است . واژه " قانونی " از واژه لاتین " forensis " ، یعنی " معنای انجمن " می‌آید ، که در آن دادگاه‌های قانونی روم باستان در آنجا برگزار شدند . امروزه پزشکی قانونی به کاربرد اصول علمی و اعمال به فرآیند رقیب اشاره دارد که در آن دانشمندان به طور خاص نقشی ایفا می‌کنند ."
روان‌شناسی قانونی یک شاخه تخصصی است که به مسائلی می‌پردازد که روان‌شناسی و قانون را مرتبط می‌کنند . علاقه به روان‌شناسی قانونی در سال‌های اخیر به طور قابل‌توجهی رشد کرده‌است . افزایش تعداد برنامه‌های فارغ التحصیلان دارای مدرک دوگانه در رشته روانشناسی و قانون است و برخی دیگر تخصص در روان‌شناسی قانونی را فراهم می‌کنند .
در حالی که روان‌شناسی قانونی به عنوان یک حوزه تخصصی جدید در روان‌شناسی در نظر گرفته می‌شود ، این زمینه به اولین روزه‌ای در تاریخ psychology's باز می‌گردد . فیلسوفان و دانشمندان مدت‌ها است که به دنبال درک این هستند که چه چیزی باعث می‌شود مردم مرتکب جرم شوند، به شدت عمل کنند ، یا رفتارهای ضداجتماعی را انجام دهند .
روان‌شناسی قانونی یک حوزه تخصصی نسبتا ً جدید است . در حقیقت ، روان‌شناسی قانونی به طور رسمی به عنوان یک حوزه تخصصی توسط انجمن روانشناسی آمریکا در سال ۲۰۰۱ شناخته شد . با وجود این ، زمینه روان‌شناسی قانونی ریشه در اولین آزمایشگاه روانشناسی در لایپزیگ ، آلمان دارد . در مورد برخی از رویداده‌ای مهم و چهره‌های کلیدی در تاریخ روان‌شناسی قانونی بیاموزید .
امروزه ، روان شناسان قانونی تنها به درک این که چرا چنین رفتارهایی اتفاق می‌افتند علاقه‌مند نیستند ، بلکه در کمک به حداقل رساندن و جلوگیری از چنین اقداماتی هستند .

منبع سایت very well mind





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: