نوشته شده توسط : فهیمه

یک دوره ناهنجار از نشانه‌ها چیست ؟
به نظر می‌رسد که کودکانی که pandas دارند ، در شدت دادن به OCD و / یا tics ، فراز و نشیب‌های بسیاری دارند . OCD یا tics که تقریبا ً همیشه در یک سطح نسبتا ً ثابت حضور دارند ، یک دوره episodic را نشان نمی‌دهند . بسیاری از کودکان مبتلا به OCD یا tics روزه‌ای خوب و روزه‌ای بد ، یا حتی هفته‌های خوب و هفته‌های بد دارند . با این حال ، کودکانی که pandas دارند شروع ناگهانی و یا بدتر شدن علایم خود دارند و پس از آن یک بهبود تدریجی و تدریجی رخ می‌دهد . اگر کودکان مبتلا به pandas عفونت strep دیگری به دست آورند ، علائم آن‌ها ناگهان دوباره بدتر می‌شود . شدت علایم مشاهده‌شده معمولا ً حداقل تا چند هفته ادامه دارد، اما ممکن است چند ماه یا بیشتر دوام بیاورد .
کودک من پیش از این گلو strep دارد ، و مبتلا به OCD ، OCD یا هر دو آن را دارد . آیا این بدان معنی است که او pandas دارد ؟
نه ، بسیاری از کودکان مبتلا به OCD و / یا tics هستند و تقریبا ً همه کودکان مدرسه‌ای در برخی موارد گلوی strep دارند . در حقیقت ، هر ساله دانش‌آموز کلاس متوسط به طور متوسط دارای دو یا سه عفونت گلو مبتلا خواهد بود .
پاندا زمانی که رابطه بسیار نزدیکی بین شروع ناگهانی یا بدتر شدن OCD و / یا tics و عفونت strep وجود دارد ، به عنوان یک تشخیص در نظر گرفته می‌شود . اگر strep با دو یا سه قسمت از OCD ، tics یا هر دوی آن‌ها یافت شود ، ممکن است که کودک pandas داشته باشد.
آنتی‌بادی elevated ضد streptococcal به چه معناست ؟ این برای بچه من بد است ؟
آنتی‌بادی ضد streptococcal ( مقدار مولکول در خون که عفونت قبلی را نشان می‌دهد ) آزمایشی است که مشخص می‌کند آیا کودک عفونت strep قبلی دارد یا خیر .
یک titer ضد - به این معنی است که کودک در چند ماه گذشته دچار عفونت strep شده‌است و بدن او آنتی‌بادی تولید می‌کند تا با باکتری strep مبارزه کند .
برخی از کودکان آنتی‌بادی بسیار زیادی ایجاد می‌کنند و titers بسیار بالایی دارند ( بالا تا ۲۰۰۰ ) ، در حالی که برخی از آن‌ها ارتفاعات متواضعانه بیشتری دارند . ارتفاع titer elevation doesn't و titers بالا الزاما ً برای کودک شما بد نیستند . آن‌ها یک واکنش عادی و سالم را اندازه‌گیری می‌کنند - تولید آنتی‌بادی برای مبارزه با عفونت . آنتی‌بادی در بدن برای مدتی بعد از عفونت باقی می‌ماند ، اما مقدار زمانی که آنتی‌بادی باقی می‌ماند ، تا حد زیادی بین افراد مختلف فرق می‌کند . برخی از کودکان پس از یک عفونت ، آنتی‌بادی " مثبتی " دارند .
چه زمانی یک strep در نظر گرفته می‌شود که غیر عادی یا " ترفیع مقام" محسوب می‌شود ؟
آزمایشگاه ملی سلامت strep titers را بین ۰ - ۴۰۰ بررسی می‌کند تا نرمال باشد . آزمایشگاه‌های دیگر حد بالایی را در ۱۵۰ یا ۲۰۰ تنظیم کردند . از آنجا که هر آزمایشگاه به روش‌های متفاوتی عمل می‌کند ، مهم است که دامنه مورد استفاده آزمایشگاهی را بدانید که در آن آزمون انجام شد - فقط بپرسید در کجا مسیر بین titers منفی یا مثبت را رسم می‌کنند .
اگر پزشک کودک من متوجه نشود و یا نمی‌خواهد pandas را در نظر بگیرد چه ؟
با موسسه بین‌المللی OCD ( www.iocdf.org / find-help /) یا the pandas ) تماس بگیرید تا دکتری پیدا کنید که ممکن است در مورد پانداهای اطلاعات داشته باشد .
لطفا ً توجه داشته باشید: NIMH صلاحیت حرفه‌ای و صلاحیت ارائهکنندگان خدمات بهداشت و سلامت را که در این وب سایت‌ها فهرست شده‌اند ، ارزیابی نمی‌کند . منابع تنها برای اهداف اطلاع‌رسانی عمومی تامین می‌شوند . NIMH قصد ارائه مشاوره پزشکی خاص به وب سایت‌ها را ندارد بلکه به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا سلامت و اختلالات روانی را بهتر درک کنند . NIMH توصیه‌های پزشکی ویژه‌ای ارائه نمی‌کند و از شما می‌خواهد با یک پزشک متخصص بهداشت و درمان واجد شرایط برای تشخیص و پاسخ به سوالات شخصی خود مشورت کنید .
درمان:
گزینه‌های درمانی برای کودکان مبتلا به نارساخوانی چه هستند ؟
درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها
بهترین درمان برای قسمت‌های حاد of ، درمان عفونت strep است که علائم ( اگر هنوز وجود دارد ) با آنتی‌بیوتیک‌ها است.
فرهنگ گلو باید برای مستند کردن حضور باکتری‌های strep در گلو انجام شود .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

چه چیزی باعث آن می‌شود ?
باکتری‌ها ارگانیسم‌های قدیمی هستند که با پنهان شدن از سیستم ایمنی تا حد امکان زنده می‌مانند . آلوئه ورا خودش را با قرار دادن مولکول‌ها روی دیواره سلولی خود پنهان می‌کند به طوری که تقریبا ً شبیه مولکول‌های یافت‌شده روی قلب , مفاصل , پوست و بافت‌های مغز است . این مخفیگاه , " تقلید مولکولی " نامیده می‌شود و به باکتری‌ها اجازه می‌دهد تا مدت زیادی از آشکارسازی فرار کنند .
اما این مولکول‌ها در نهایت به صورت خارجی به بدن شناخته می‌شوند و سیستم ایمنی کودک با تولید آنتی‌بادی به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد . سیستم ایمنی به دلیل تقلید مولکولی توسط باکتری‌ها , نه تنها به ملکول‌های ضد عفونت , بلکه به مولکول‌های میزبان انسانی واکنش نشان می‌دهد .
مطالعات در این زمینه و جاه‌ای دیگر نشان داده‌اند که برخی از آنتی‌بادی‌های ضد مغز " ضد مغز " مغز را هدف قرار می‌دهند که باعث ایجاد ocd , استرس و دیگر علائم عصبی مزمن می‌شود .
آیا یک بزرگ‌سال بالغ می‌شود ?
پاندا به عنوان یک بیماری کودکان در نظر گرفته می‌شود و معمولا ً از دوران کودکی تا بلوغ به نظر می‌رسد . واکنش به عفونت استرپتوکوکی بعد از گذشت سال‌ها نادر است , اما محققان تشخیص می‌دهند که پاندا ممکن است در بین نوجوانان رخ دهد . بعید است که کسی این علائم عصبی را برای اولین بار به عنوان یک بزرگ‌سال تجربه کند , اما کاملا ً بررسی نشده است .
ممکن است نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به ocd باشند , اما مشخص نیست . مطالعات انجام‌شده در زمینه ocd در بیماران مبتلا به ocd به کودکان محدود است .
علایم و نشانه‌ها
چه چیزی تشخیص‌داده شده‌است ?
تشخیص پاندا یک تشخیص بالینی است که به این معنی است که هیچ تست آزمایشگاهی برای تشخیص پاندا وجود ندارد . در عوض , ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی از معیارهای تشخیصی برای تشخیص پاندا استفاده می‌کنند . در حال حاضر , ویژگی‌های بالینی این بیماری تنها ابزار تعیین این است که آیا ممکن است یک کودک پاندا باشد یا نه .
معیارهای تشخیص عبارتند از:
وجود اختلال وسواسی - جبری و / یا اختلال tic
شروع علایم بیماری در کودکان ( 42 سال تا بلوغ )
شدت علائم مرضی ( مراجعه به اطلاعات زیر )
ارتباط با گروه a عفونت استرپتوکوکی همولیتیک ( یک فرهنگ گلو مثبت برای عفونت استرپتوکوکی a یا تاریخچه تب مخملک )
ارتباط با ناهنجاری‌های عصبی یا حرکات نامنظم و نامنظم که در کنترل کودک نیست )
اگر علائم بیش از یک هفته وجود داشته باشند , آزمایش خون ممکن است برای مستندسازی عفونت استرپتوکوکی قبلی انجام شود .
آیا علائم دیگری به آن مبتلا هستند ?
بله . کودکانی که به آن‌ها مبتلا هستند اغلب یک یا چند مورد از علایم زیر را در ارتباط با ocd خود تجربه می‌کنند :
نشانه‌های adhd ( adhd , بی‌توجهی و بی‌قراری )
اضطراب جدایی ( کودک " بیمار " است و در جدا کردن از مراقبان خود مشکل دارد ; برای مثال , کودک ممکن است نمی‌خواهد در اتاق دیگری در خانه از والدینش باشد .
تغییرات روحی , مانند تحریک‌پذیری , ناراحتی , ناپایداری عاطفی ( تمایل به خندیدن یا گریه ناگهانی در آنچه ممکن است لحظه اشتباهی به نظر برسد )
مشکل خواب , شب‌ادراری , زمان - زمان ادرار مکرر و یا هر دو
تغییرات در مهارت‌های حرکتی
درده‌ای مشترک
علائم اتفاقی علائم چیست ?
به نظر می‌رسد که کودکانی که به آن‌ها مبتلا هستند , در شدت وسواس و / یا استرس , فراز و نشیب‌های زیادی دارند . حالتی که تقریبا ً همیشه در سطح نسبتا ً ثابت حضور داشته باشد, نشان‌دهنده یک دوره زمانی است . بسیاری از کودکان مبتلا به ocd , روزه‌ای خوش و روزه‌ای بد , یا حتی هفته‌های خوب و هفته‌های بد دارند . با این حال , کودکان با پاندا شروع و یا بدتر شدن علایم خود را دارند و پس از آن بهبود تدریجی و تدریجی دارند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

مهم است توجه کنیم که بسیاری از افرادی که این عوامل خطر را دارند خودکشی نمی‌کنند .
سوال : علائم هشدار چه هستند ؟
پاسخ : در زیر برخی از نشانه‌هایی که ممکن است به خودتان و یا دوستی که ممکن است دلیل نگرانی باشد آورده شده‌است :
صحبت کردن در مورد تمایل به مردن یا تمایل به کشتن خود
ایجاد یک برنامه و یا گشتن به دنبال راهی برای کشتن خود ، مانند جستجو به صورت آنلاین
خریدن یک تفنگ یا قرص‌های انبار کردن
احساس خالی کردن، ناامید کردن و یا احساس اینکه هیچ دلیلی برای زندگی وجود ندارد
احساس خفگی یا درد غیرقابل‌تحمل
صحبت کردن درباره اینکه باری بر دوش دیگران است ،
افزایش استفاده از الکل یا مواد مخدر
با اضطراب و اضطراب رفتار می‌کرد ؛ رفتار ناشایستی داشت.
خوابیدن کم یا بیش از حد
خارج کردن از خانواده یا دوستان یا احساس منزوی کردن
نشان دادن خشم یا صحبت کردن در مورد انتقام گرفتن
با نمایش نوسانات روحی شدید
خداحافظی کردن با کسانی که دوست داشته باشند و به نظم و ترتیب کار کنند .
گشتن به دنبال کمک نشانه قدرت است ؛ اگر نگران هستید ، با غرایز خود بروید و به دنبال کمک حرفه‌ای باشید .
رسیدن به دوستی که نگران آن هستید نیز نشانه قدرت است .
چه کاری می‌توانم برای خودم و یا کس دیگری انجام دهم ؟
پاسخ : اقدام فوری بسیار مهم است . در اینجا چند منبع وجود دارد :
Prevention : ۱ - ۲۷۳ - ۲۷۳ - TALK ( ۸۲۵۵ ) ، کمک‌های محرمانه ۲۴ ساعته . همچنین می‌توانید از وب سایت Lifeline's در www.suicidepreventionlifeline.org دیدن کنید .
خط بحران سربازان قدیمی : ۱ - ۸۰۰ - ۲۷۳ - ۸۲۵۵ ، فشار ۱
خط متن بحران : متن آغاز به ۷۴۱ - ۷۴۱ می‌کند
HealthReach ، اطلاعات موجود در زبان‌های مختلف : www.healthreach.nlm.nih.gov / searchindex / Suicide
www.nimh.nih.gov / findhelp Help for Mental : Institute National National National of web Health Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental Mental
خدمات مسیریابی Referral Treatment : ۱ - ۸۰۰ - ۶۶۲ - کمک ( ۴۳۵۷ ) ، سرمایه‌گذاری از سوی اداره خدمات بهداشت و خدمات سلامت روانی
س : اگر کسی قصد خودکشی در رسانه‌های اجتماعی را داشته باشد ، چه؟
A : بسیاری از خروجی‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک ، تویی‌تر ، یوتیوب ، Tumblr و گوگل پلاس راه‌هایی برای گزارش محتوای خودکشی دارند و به خالق محتوا کمک می‌کنند . هر سایت ارتباط جمعی دارای یک روش متفاوت است ، بنابراین صفحه کمک سایت را برای کمک جستجو می‌کند .
سوال : اگر بخواهم داستانی درباره خودکشی بنویسم ، چه؟
پاسخ : فکر عالی ! در اینجا پیشنهاداتی برای گزارش خودکشی وجود دارد : http: / /reportingonsuicide.org /.
سوال : برای اطلاعات بیشتر در مورد پیش‌گیری از خودکشی کجا می‌توانم بروم ؟
پاسخ : می‌توانید :
بازدید از وب سایت NIMH : جستجو و جستجوی " خودکشی "
به کتابخانه ملی of مراجعه کنید .
انگلیسی : www.nlm.nih.gov / medlineplus
( Espanol ) : www.nlm.nih.gov / medlineplus / spanish
اطلاعاتی در مورد آزمایش‌های بالینی در پایگاه ملی پزشکی آزمایش بالینی : www.ClinicalTrials.gov /
اطلاعات از NIMH در فرمت چندگانه موجود است . شما می‌توانید آیتم‌های آنلاین را مرور و سفارش دهید ، اسناد را در پی دی اف دانلود کنید ، و بروشورهای کاغذی را از طریق ایمیل سفارش دهید .
اگر دسترسی به اینترنت ندارید و مایل به دریافت اطلاعات مربوط به این نشریه هستید ، لطفا ً با مرکز منابع اطلاعات NIMH در شماره‌های زیر تماس بگیرید .
pandas - سوال‌ها و پاسخ‌ها
تصویر conver conver برای انتشار pandas .
مرور
pandas چیست ؟
pandas مخفف Autoimmune اختلالات مربوط به کودکان است . یک کودک را می‌توان با pandas تشخیص داد وقتی که:
اختلال وسواسی جبری ( OCD ) و یا اختلالات عصبی به طور ناگهانی در پی عفونت strep ( مانند گلو strep یا تب سرخ ) ظاهر می‌شوند .
علائم OCD یا علایم تیک به طور ناگهانی بعد از عفونت strep بدتر می‌شوند .
علایم معمولا ً چشمگیر هستند ، " یک شبه و خارج از " آبی " اتفاق می‌افتد و می‌تواند شامل موتور و / یا صوتی ، وسواس‌های ، و یا اجبار باشد . علاوه بر این نشانه‌ها ، کودکان نیز ممکن است کج‌خلق و کج‌خلق شوند ، حملات اضطرابی را تجربه کنند و یا نگرانی خود را در رابطه با جدا کردن والدین یا عزیزان خود نشان دهند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

کاهش اثرات دیگر عوامل استرس زا ، مانند
تغییر مداوم و یا تغییر مداوم در محل سکونت
دور از خانواده و دوستان
فشار برای عملکرد خوب در مدرسه
مشکلات حمل و نقل
جنگیدن در خانواده
گرسنه بودن .
شفا بر نمایشگر
زمان می‌برد
واکنش‌های شدید را نادیده نگیرید
به تغییرات ناگهانی در رفتارها ، گفتار ، استفاده از زبان و یا احساسات قوی توجه کنید .
به کودکان یادآوری کنید که بزرگسالان
آن‌ها را دوست بدارید
از آن‌ها پشتیبانی کنید
در صورت امکان با آن‌ها خواهد بود .
در روزه‌ای اول و هفته‌های اول به همه مردم کمک کنید
مراحلی وجود دارند که بزرگسالان می‌توانند به دنبال یک فاجعه باشند که بتواند به آن‌ها کمک کند با آن مقابله کنند، و این کار را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند تا مراقبت بهتری برای کودکان فراهم کنند . اینها شامل ایجاد شرایط ایمن ، حفظ آرامش و دوستانه ماندن و برقراری ارتباط با دیگران هستند . حساس بودن به افراد تحت استرس و احترام به تصمیمات آن‌ها مهم است .
در صورت امکان ، به افراد کمک کنید :
غذا تهیه کنید
جایی امن برای زندگی پیدا کنید
اگر آسیب دید از پزشک یا پرستار کمک بگیرید
با عزیزان و یا دوستان خود تماس بگیرید
کودکان را با والدین و یا بستگان خود نگهداری کنید
درک کنید که چه اتفاقی افتاد
درک کنید که چه کاری انجام می‌شود
بدانید کجا می‌توانید کمک بگیرید .
انجام ندهید :
افراد را مجبور می‌کنند تا داستان‌هایشان را بازگو کنند .
کاوش برای جزییات شخصی
چیزهایی مثل " همه چیز خوب " و یا حداقل زنده بمانید " بگویید .
بگویید که فکر می‌کنید مردم چه احساسی دارند و چه طور مردم باید رفتار کنند
بگویید که مردم رنج‌کشیده اند، چرا که استحقاقش را داشتند .
در مورد کمک در دسترس منفی باشید
وعده‌هایی درست کنید که نتوانید آن‌ها را نگه دارید چون " به زودی به خانه خواهید رفت ."
بیشتر در مورد ضربه روحی و استرس
برخی از کودکان بعد از حادثه حادثه مشکلات سلامت روانی طولانی‌مدت را تحمل خواهند کرد . اینها ممکن است شامل اندوه ، افسردگی ، اضطراب و اختلال استرس پس از حادثه باشند . برخی از بازماندگان آسیب‌دیده با کمی حمایت بهتر عمل می‌کنند . دیگران ممکن است نیاز به مراقبت طولانی‌مدت توسط یک متخصص بهداشت روانی داشته باشند . اگر پس از یک ماه در یک محیط ایمن ، کودکان قادر به انجام کاره‌ای معمولی خود نیستند و یا مشکلات رفتاری یا عاطفی جدید ایجاد می‌شوند ، سپس با یک متخصص بهداشت تماس می‌گیرند .
عوامل موثر بر چگونگی واکنش یک فرد عبارتند از:
به طور مستقیم در این آسیب دخیل است ، به خصوص به عنوان یک قربانی
نوردهی شدید و / یا طولانی‌مدت برای رویداد
سابقه شخصی ضربه روحی
خانواده یا سابقه شخصی بیماری‌های روانی و مشکلات رفتاری شدید
حمایت اجتماعی محدود ؛ عدم مراقبت از خانواده و دوستان
مشکلات مداوم در زندگی مانند رفتن به خانه جدید یا مدرسه جدید ، طلاق ، تغییر شغل و یا مشکلات مالی .
برخی نشانه‌ها ممکن است نیازمند توجه فوری باشند . در صورت بروز این علائم با یک متخصص سلامت روانی آشنا شوید :
flashbacks
ضربان قلب و عرق کردن
به آسانی یکه خورد .
از نظر احساسی بی‌حس شده
بسیار غمگین و یا افسرده ،
افکار و اقدامات برای پایان دادن به زندگی فرد .
پرسش‌های پاسخ مثبت درباره خودکشی
پرسش‌های پاسخ مثبت درباره خودکشی
سوال : خودکشی در کودکان و نوجوانان چقدر رایج است ؟
ج : مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها گزارش دادند که در سال ۲۰۱۴ ، خودکشی دومین علت اصلی مرگ افراد جوان ۱۰ تا ۲۴ ساله بود . اگرچه این ارقام ممکن است خودکشی به نظر عادی برسند ، اما هنوز هم یک رویداد نادر است . افکار و رفتارهای Suicidal از مرگ و میر ناشی از خودکشی بیشتر است و نشانه‌های پریشانی شدید هستند . افکار و رفتارهای Suicidal برای توجه به پیشنهادها بی‌خطر نیستند و نباید نادیده گرفته شوند .
سوال : برخی از خطرات مربوط به خودکشی چیست ؟
الف : عوامل ریسک با سن ، جنسیت ، یا گروه قومی متفاوت هستند و ممکن است در طول زمان تغییر کنند . برخی از عواملی که ریسک فرد را برای افکار خودکشی و رفتارها افزایش می‌دهند عبارتند از:
افسردگی ، اضطراب و اختلالات روانی دیگر
اختلال در سواستفاده از مواد مخدر
درده‌ای مزمن
تلاش برای خودکشی
تاریخچه خودکشی خانوادگی
خشونت خانوادگی ، از جمله تجاوز فیزیکی یا جنسی
سلاح گرم در خانه
اخیرا ً از زندان یا زندان آزاد شده‌است
قرار گرفتن در معرض رفتار خودکشی دیگران ، مانند اعضای خانواده یا همسالان

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

واکنش ( واکنش ) به ضربه می‌تواند فوری یا با تاخیر باشد . واکنش به آسیب به شدت متفاوت است و گستره وسیعی از رفتارها و پاسخ‌ها را پوشش می‌دهد . کودکان مبتلا به مشکلات بهداشت روانی موجود ، تجربیات ضربه روحی گذشته ، و / یا خانواده محدود و حمایت اجتماعی ممکن است بیشتر از آسیب روانی باشند . اغلب واکنش‌های تجربه شده در میان کودکان پس از از دست دادن اعتماد و ترس از رخداد دوباره اتفاق می‌افتد .
مهم است که به یاد داشته باشید :
واکنش‌های کودکان به ضربه به شدت تحت‌تاثیر واکنش‌های بزرگسالان به ضربه روحی قرار دارند .
افراد از فرهنگ‌های مختلف ممکن است روش‌های خود برای واکنش به تروما را داشته باشند .
واکنش‌های معمول عموما ً با تجربه به ضربه روحی در میان کودکان :
کودکان زیر ۵ سال و زیر ممکن است به چند روش از جمله :
نشان دادن نشانه‌هایی از ترس
چسبیده به والد یا مراقب
گریه کردن یا جیغ زدن
لرزان یا لرزان
بی‌هدف حرکت می‌کنند.
بی‌حرکت شدن
پس از بازگشت به رفتارهای جوان‌تر ،
Thumbsucking
Bedwetting
از تاریکی وحشت دارم .
کودکان ۶ تا ۱۱ سال ممکن است با آن‌ها واکنش نشان دهند :
خودشان را جمع و جور می‌کنند
آرام شدن در اطراف دوستان ، خانواده و معلمان
کابوس یا دیگر مشکلات خواب
امتناع از رفتن به رختخواب
عصبانی شدن یا disruptive شدن
داشتن خشم و عصبانیت
آغاز مبارزات
قادر به تمرکز نیست
امتناع از رفتن به مدرسه
ناله کردن از مشکلات جسمی
توسعه ترس‌های بی‌مورد
افسرده شدن
ابراز جرم نسبت به آنچه که اتفاق‌افتاده است
احساس احساسی و احساسی
انجام تکالیف بد با مدرسه و تکالیف
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های سرگرم‌کننده .
نوجوانان در سن ۱۲ تا ۱۷ سالگی ممکن است با آن‌ها واکنش نشان دهند :
داشتن flashbacks به این رویداد ( flashbacks ذهن از دیدن رویداد است )
کابوس یا دیگر مشکلات خواب
اجتناب از یادآوری رویداد
استفاده از مواد مخدر ، الکل و یا تنباکو
گستاخ بودن، بی‌احترامی ، و یا رفتار کردن ( رفتار کردن)
داشتن شکایات جسمی
احساس تنهایی و یا گیجی
افسرده بودن
عصبانی بودن
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های سرگرم‌کننده
با افکار خودکشی .
نوجوانان ممکن است احساس گناه کنند . آن‌ها ممکن است احساس گناه کنند تا مانع از جراحت یا مرگ نشوند . آن‌ها همچنین ممکن است فکر انتقام داشته باشند .
امدادگران چه کاری می‌توانند برای کمک انجام دهند ؟
پس از خشونت یا بلایای طبیعی ، امدادگران باید از کودکان محافظت کنند :
آسیب بیشتر
مناظر و صداها
Onlookers و رسانه‌ها .
امدادگران باید مهربان باشند اما در جهت هدایت کودکان از محل حادثه و بازماندگان آسیب‌دیده ، شرکت کنند . آن‌ها باید سعی کنند کودکان و دوستان خود را کنار هم نگه دارند .
امدادرسانان می‌توانند به شناسایی کودکان در پریشانی حاد کمک کنند و تا زمانی که آرام باشند با آن‌ها بمانند . علائم پریشانی حاد عبارتند از:
لرزان
Rambling
ساکت شد
رفتار نامنظم Exhibiting مانند گریه بلند ، خشم ، یا نشستن به طور کامل یا منجمد .
امدادگران باید تحمل رفتار سخت و احساسات قوی را داشته باشند . اقداماتی که به کودکان کمک می‌کند احساس امنیت کنند ، به سرعت در آغوش می‌گیرند و یا یک کلمه اطمینان‌بخش .
چگونه بزرگسالان می‌توانند به کودکان و نوجوانان که ضربه روحی را تجربه کرده‌اند ، کمک کنند ؟
کمک به کودکان می‌تواند فورا ً و حتی در صحنه رویداد شروع شود . اغلب کودکان در عرض چند هفته از یک تجربه آسیب‌دیده بهبود می‌یابند، در حالیکه ممکن است برخی دیگر به کمک نیاز داشته باشند. اندوه ، واکنش احساسی عمیق به از دست دادن ، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا حل شود. کودکان ممکن است غم از دست دادن یک دوست ، معلم ، دوست ، یا حیوان خانگی را تجربه کنند . ناراحتی ممکن است با گزارش‌ها خبری یا سالگرد رویداد بدتر یا بدتر شود .
برخی از کودکان ممکن است نیاز به کمک از یک متخصص بهداشت روانی داشته باشند . برخی افراد ممکن است به دنبال انواع دیگر کمک از سوی رهبران اجتماعی باشند . کودکانی را شناسایی کنید که به حمایت نیاز دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند این کار را به دست آورند .
مثال‌هایی از رفتارهای مشکل‌ساز می‌تواند وجود داشته باشد :
امتناع از رفتن به مکان‌هایی که آن‌ها را به یاد این رویداد می‌اندازد
بی‌حسی عاطفی
رفتار خطرناک
خشم شدید / عصبانیت
مشکلات خواب از جمله کابوس .
دستیاران بزرگ‌سال باید :
به کودکان توجه کنید
به آن‌ها گوش دهید
قبول / قبول نکردن در مورد احساسات آن‌ها
به آن‌ها کمک کنید تا با واقعیت تجارب خود کنار بیایند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

به کودکان یادآوری کنید که بزرگسالان
آن‌ها را دوست بدارید
پشتیبانی کنید
در صورت امکان همراه آن‌ها خواهد بود .
والدین و مراقبان نیز باید مشاهده اخبار تکراری درباره حوادث ناگوار را محدود کنند . کودکان خردسال ممکن است درک نکنند که پوشش خبری در مورد یک رویداد است و نه چند رویداد مشابه .
در روزه‌ای اول و هفته‌های اول
مراحلی وجود دارند که می‌توانند به دنبال یک فاجعه باشند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا از عهده آن برآیند و مراقبت بهتری از کودکان فراهم کنند . اینها شامل ایجاد شرایط امن , آرام و دوستانه ماندن و برقراری ارتباط با دیگران هستند . حساس بودن نسبت به افراد تحت استرس و احترام به تصمیمات آن‌ها مهم است .
در صورت امکان به مردم کمک کنید :
غذا بگیرید
مکانی امن برای زندگی کردن
از یک پزشک یا پرستار کمک بگیرید
تماس با عزیزان و یا دوستان
کودکان با والدین یا بستگان خود را حفظ کنید
درک کنید چه اتفاقی افتاد
درک کنید که چه کاری انجام می‌شود
از کجا کمک بگیرید .
دون
مردم را مجبور می‌کند داستان‌های خود را بیان کنند
بررسی جزئیات شخصی
چیزهایی مثل " همه چیز خوب است " یا حداقل زنده بمانید .
چیزی که فکر می‌کنید مردم باید احساس کنند و یا اینکه مردم چگونه باید عمل کنند
می‌گویند مردم رنج می‌برند زیرا شایسته آن هستند
برای کمک در دسترس منفی باشید
قول‌هایی دهید که به زودی به خانه خواهید رفت . "
بیشتر در مورد استرس ضربه
برخی کودکان پس از یک حادثه ناگوار دچار مشکلات روانی طولانی‌مدت خواهند شد . این ممکن است شامل اندوه , افسردگی , اضطراب و اختلال استرس پس از ضربه باشد . برخی از بازماندگان تروما با کمی حمایت بهتر می‌شوند . برخی دیگر ممکن است نیاز به مراقبت طولانی‌مدت از یک متخصص بهداشت روانی داشته باشند. اگر بعد از یک ماه در محیطی امن , کودکان قادر به انجام کاره‌ای عادی یا مشکلات رفتاری یا هیجانی جدید نیستند , سپس با یک متخصص سلامت ارتباط برقرار می‌کنند .
عوامل موثر بر چگونگی واکنش افراد عبارتند از:
مثل یک قربانی
قرار گرفتن در معرض خطر شدید و یا طولانی‌مدت
تاریخچه شخصی آسیب اولیه
خانواده یا سابقه شخصی بیماری‌های روانی و مشکلات رفتاری شدید
* پشتیبانی اجتماعی محدود ; فقدان خانواده و دوستان مهربان
عوامل استرس‌زا مانند رفتن به خانه جدید یا مدرسه جدید , طلاق , تغییر شغل و یا مشکلات مالی .
برخی علایم ممکن است نیازمند توجه فوری باشند. با یک متخصص بهداشت روانی تماس بگیرید
بازگویی
ضربان قلب و عرق ریختن
به آسانی یکه خورد
از نظر احساسی بی‌حس بودم
غمگین یا افسرده بود
افکار و اقدامات برای پایان دادن به زندگی فرد .
کمک به کودکان و نوجوانان برای مقابله با خشونت و بلایای طبیعی: کاری که کارگران نجات می‌توانند انجام دهند
کمک به کودکان و نوجوانان برای مقابله با خشونت و بلایای طبیعی
مقدمه
کودکان هر سال خشونت و مصیبت را تجربه می‌کنند و با آسیب‌های دیگر مواجه می‌شوند . جوانان مجروح می‌شوند , کسانی را می‌بینند که از خشونت آسیب‌دیده اند, از سو استفاده جنسی رنج می‌برند و عزیزان خود را از دست می‌دهند و یا شاهد رویداده‌ای غم‌انگیز و تکان‌دهنده دیگری هستند . امدادگران شامل پلیس , آتش و سایر نیروهای کمکی می‌توانند به کودکان در غلبه بر این تجربیات کمک کنند و روند بهبودی را آغاز کنند .
ضربه چیست ?
" ضربه " اغلب به عنوان آسیب‌های فیزیکی تلقی می‌شود . ضربه روانی یک تجربه احساسی دردناک , تکان‌دهنده و گاهی تهدیدکننده زندگی است . ممکن است شامل آسیب‌های فیزیکی نباشد و یا ممکن است منجر به بروز حوادث ناگوار شود . مثال‌ها شامل یک بلای طبیعی , سو استفاده فیزیکی یا جنسی و تروریسم هستند .
بلایای طبیعی مانند طوفان , زلزله , و سیل ممکن است جان بگیرند , خانه‌ها یا جوامع را نابود کنند و باعث آسیب‌های جسمانی و روانی جدی شوند . همچنین می‌تواند ناشی از اعمال خشونت‌آمیز باشد . حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر یک نمونه است . تیراندازی‌های جمعی در مدارس یا جوامع و حمله فیزیکی یا جنسی مثال‌های دیگری هستند . حوادث ترومایی , حس امنیت مردم را تهدید می‌کند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

کودکان ۶ تا ۱۱ سال ممکن است با آن‌ها واکنش نشان دهند :
خودشان را جمع و جور می‌کنند
آرام شدن در اطراف دوستان ، خانواده و معلمان
کابوس یا دیگر مشکلات خواب
امتناع از رفتن به رختخواب
عصبانی شدن یا disruptive شدن
داشتن خشم و عصبانیت
آغاز مبارزات
قادر به تمرکز نیست
امتناع از رفتن به مدرسه
ناله کردن از مشکلات جسمی
توسعه ترس‌های بی‌مورد
افسرده شدن
ابراز جرم نسبت به آنچه که اتفاق‌افتاده است
احساس احساسی و احساسی
انجام تکالیف بد با مدرسه و تکالیف
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های سرگرم‌کننده .
نوجوانان در سن ۱۲ تا ۱۷ سالگی ممکن است با آن‌ها واکنش نشان دهند :
داشتن flashbacks به این رویداد ( flashbacks ذهن از دیدن رویداد است )
کابوس یا دیگر مشکلات خواب
اجتناب از یادآوری رویداد
استفاده از مواد مخدر ، الکل و یا تنباکو
گستاخ بودن، بی‌احترامی ، و یا رفتار کردن ( رفتار کردن)
داشتن شکایات جسمی
احساس تنهایی و یا گیجی
افسرده بودن
عصبانی بودن
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های سرگرم‌کننده
با افکار خودکشی .
نوجوانان ممکن است احساس گناه کنند . آن‌ها ممکن است احساس گناه کنند تا مانع از جراحت یا مرگ نشوند . آن‌ها همچنین ممکن است فکر انتقام داشته باشند .
پدر و مادر چه کاری می‌توانند برای کمک انجام دهند ؟
بعد از خشونت یا فاجعه ، والدین و اعضای خانواده باید احساسات خود را شناسایی کرده و به آن‌ها رسیدگی کنند - این به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به دیگران کمک کنند . برای کودکان توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده‌است و به آن‌ها اطلاع دهید :
تو آن‌ها را دوست داری
این رویداد تقصیر آن‌ها نبود .
شما نهایت تلاش خود را خواهید کرد که از آن‌ها مراقبت کنید .
برای اونا خوبه که احساس ناراحتی کنن .
انجام دهید :
اجازه دهید کودکان گریه کنند
اجازه ناراحتی
بگذارید کودکان درباره احساسات صحبت کنند
بگذارید آن‌ها درباره احساسات بنویسند
اجازه دهید آن‌ها تصاویر را در مورد واقعه یا احساسات خود ترسیم کنند .
انجام ندهید :
انتظار داشته باشید کودکان شجاع و یا خشن باشند
کودکان را قبل از آماده شدن در مورد این رویداد به بحث و بررسی قرار دهید
اگر کودکان احساسات قوی نشان دهند عصبانی شوید
اگر شروع به bedwetting ، بازی کردن و یا بازی کردن بکنند ، ناراحت می‌شوند .
نکات دیگر :
اگر کودکان دچار مشکل خواب باشند ، به آن‌ها توجه بیشتری کنید ، بگذارید آن‌ها با نور روشن بخوابند و یا اجازه دهند که آن‌ها در اتاق شما بخوابند ( برای مدت کوتاهی ) .
سعی کنید روتین روزمره را حفظ کنید ، برای مثال ، خواندن داستان‌های خواب ، خوردن شام با هم ، تماشای تلویزیون ، خواندن کتاب ، ورزش کردن و یا بازی کردن . اگر نمی‌توانید روال عادی خود را حفظ کنید، ایده‌های جدید را با هم بسازید .
به کودکان کمک کنید در صورت امکان با اجازه دادن به آن‌ها غذا ، انتخاب لباس و یا تصمیم‌گیری برای خود را کنترل کنند .
چگونه می‌توانم به کودکانی که ضربه روحی را تجربه کرده‌اند کمک کنم ؟
کمک به کودکان می‌تواند فورا ً و حتی در صحنه رویداد شروع شود . اغلب کودکان در عرض چند هفته از یک تجربه آسیب‌دیده بهبود می‌یابند، در حالیکه ممکن است برخی دیگر به کمک نیاز داشته باشند. اندوه ، واکنش احساسی عمیق به از دست دادن ، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا حل شود. کودکان ممکن است غم از دست دادن یک دوست ، معلم ، دوست ، یا حیوان خانگی را تجربه کنند . ناراحتی ممکن است با گزارش‌ها خبری یا سالگرد رویداد بدتر یا بدتر شود .
برخی از کودکان ممکن است نیاز به کمک از یک متخصص بهداشت روانی داشته باشند . برخی افراد ممکن است به دنبال انواع دیگر کمک از سوی رهبران اجتماعی باشند . کودکانی را شناسایی کنید که به حمایت نیاز دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند این کار را به دست آورند .
مثال‌هایی از رفتارهای مشکل‌ساز می‌تواند وجود داشته باشد :
امتناع از رفتن به مکان‌هایی که آن‌ها را به یاد این رویداد می‌اندازد
بی‌حسی عاطفی
dangerously
خشم شدید / عصبانیت
مشکلات خواب از جمله کابوس .
دستیاران بزرگ‌سال باید :
به کودکان توجه کنید
به آن‌ها گوش دهید
قبول / قبول نکردن در مورد احساسات آن‌ها
به آن‌ها کمک کنید تا با واقعیت تجارب خود کنار بیایند .
کاهش اثرات دیگر عوامل استرس زا ، مانند
تغییر مداوم و یا تغییر مداوم در محل سکونت
دور از خانواده و دوستان
فشار برای عملکرد خوب در مدرسه
مشکلات حمل و نقل
جنگیدن در خانواده
گرسنه بودن .
شفا بر نمایشگر
زمان می‌برد
واکنش‌های شدید را نادیده نگیرید
به تغییرات ناگهانی در رفتارها ، گفتار ، استفاده از زبان و یا احساسات قوی توجه کنید .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

بیشتر در مورد ضربه روحی و استرس
برخی از کودکان بعد از حادثه حادثه مشکلات سلامت روانی طولانی‌مدت را تحمل خواهند کرد . اینها ممکن است شامل اندوه ، افسردگی ، اضطراب و اختلال استرس پس از حادثه باشند . برخی از بازماندگان آسیب‌دیده با کمی حمایت بهتر عمل می‌کنند . دیگران ممکن است نیاز به مراقبت طولانی‌مدت توسط یک متخصص بهداشت روانی داشته باشند . اگر بعد از یک ماه در محیطی امن ، کودکان قادر به انجام کاره‌ای معمولی خود نیستند و یا مشکلات رفتاری یا عاطفی جدید ایجاد می‌کنند و سپس با یک متخصص بهداشت تماس می‌گیرند .
عوامل موثر بر چگونگی واکنش یک فرد به آسیب عبارتند از:
به طور مستقیم در این آسیب دخیل است ، به خصوص به عنوان یک قربانی
نوردهی شدید و / یا طولانی‌مدت برای رویداد
سابقه شخصی ضربه روحی
خانواده یا سابقه شخصی بیماری‌های روانی و مشکلات رفتاری شدید
حمایت اجتماعی محدود ؛ عدم مراقبت از خانواده و دوستان
عوامل استرس زا در زندگی مانند رفتن به خانه جدید ، یا مدرسه جدید ، طلاق ، تغییر شغل و یا مشکلات مالی .
برخی نشانه‌ها ممکن است نیازمند توجه فوری باشند . در صورت بروز این علائم با یک متخصص سلامت روانی آشنا شوید :
flashbacks
ضربان قلب و عرق کردن
به آسانی یکه خورد .
از نظر احساسی بی‌حس شده
بسیار غمگین و یا افسرده ،
افکار و اقدامات برای پایان دادن به زندگی فرد .
کمک به کودکان و نوجوانان کوپ با خشونت و فجایع : آنچه والدین می‌توانند انجام دهند
کمک به کودکان و نوجوانان در رابطه با خشونت و پوشش بلایای طبیعی
مقدمه
هر سال ، کودکان خشونت و فجایع را تجربه می‌کنند و با آسیب‌های دیگر مواجه می‌شوند . جوانان مجروح شده‌اند ، می‌بینند که دیگران از خشونت آسیب می‌بینند ، از سو استفاده جنسی رنج می‌برند ، و عزیزان خود را از دست می‌دهند و یا شاهد رویداده‌ای غم‌انگیز و تکان‌دهنده دیگر هستند . والدین و مراقبت کنندگان می‌توانند به کودکان کمک کنند تا بر این تجربیات غلبه کنند و روند ریکاوری را آغاز کنند .
ضربه روحی چیست ؟
" آسیب روانی " اغلب به عنوان آسیب‌های فیزیکی تلقی می‌شود . ضربه روحی روانی ، احساسی دردناک ، تکان‌دهنده ، استرس زا و گاهی تجربه تهدید آمیز است . این ممکن است شامل آسیب‌های فیزیکی نباشد و می‌تواند ناشی از مشاهده رویداده‌ای غم‌انگیز باشد. مثال‌ها شامل یک بلای طبیعی ، سو استفاده فیزیکی یا جنسی و تروریسم می‌شوند .
بلایای طبیعی مانند تند بادها ، زمین‌لرزه‌ها ، و سیل می‌توانند جان خود را از دست بدهند، خانه‌ها یا کل جوامع را نابود کنند و باعث آسیب‌های جدی فیزیکی و روانی شوند . هم چنین ضربه‌ای می‌تواند ناشی از اعمال خشونت باشد . حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ یک نمونه است . تیراندازی‌های گروهی در مدارس یا جوامع و آزار فیزیکی یا جنسی مثال‌های دیگری هستند . رویداده‌ای آسیب‌رسان حس امنیت ما را تهدید می‌کنند .
واکنش ( واکنش ) به ضربه می‌تواند فوری یا با تاخیر باشد . واکنش به آسیب به شدت متفاوت است و گستره وسیعی از رفتارها و پاسخ‌ها را پوشش می‌دهد . کودکان مبتلا به مشکلات بهداشت روانی موجود ، تجربیات ضربه روحی گذشته ، و / یا خانواده محدود و حمایت اجتماعی ممکن است بیشتر از آسیب روانی باشند . اغلب واکنش‌های تجربه شده در میان کودکان پس از از دست دادن اعتماد و ترس از رخداد دوباره اتفاق می‌افتد .
مهم است که به یاد داشته باشید :
واکنش‌های کودکان به ضربه به شدت تحت‌تاثیر واکنش‌های بزرگسالان به ضربه روحی قرار دارند .
افراد از فرهنگ‌های مختلف ممکن است روش‌های خود برای واکنش به تروما را داشته باشند .
واکنش‌های معمول عموما ً با تجربه به ضربه روحی در میان کودکان :
کودکان زیر ۵ سال و زیر ممکن است به چند روش از جمله :
نشان دادن نشانه‌هایی از ترس
چسبیده به والد یا مراقب
گریه کردن یا جیغ زدن
لرزان یا لرزان
بی‌هدف حرکت می‌کنند.
بی‌حرکت شدن
پس از بازگشت به رفتارهای جوان‌تر ،
Thumbsucking
Bedwetting
از تاریکی وحشت دارم .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

اعضای جامعه چگونه پس از یک حادثه ضربه می‌توانند این کار را انجام دهند ؟
اعضای جامعه با کمک به کودکانی که خشونت یا بلایای طبیعی را تجربه می‌کنند نقش مهمی ایفا می‌کنند . آن‌ها به کودکان در کنار آمدن با ضربه روحی کمک می‌کنند و از آن‌ها در برابر قرار گرفتن در معرض آسیب بیشتر محافظت می‌کنند .
مهم است که به یاد داشته باشید :
کودکان باید اجازه دهند احساسات خود را بیان کرده و در مورد این رویداد بحث و تبادل نظر کنند، اما مجبور نباشند .
اعضای جامعه باید احساسات خود را شناسایی کرده و به آن‌ها رسیدگی کنند ؛ این امر ممکن است به آن‌ها اجازه دهد تا به شکلی موثرتر به دیگران کمک کنند .
اعضای جامعه همچنین می‌توانند از ساختمان‌ها و موسسات خود به عنوان محل جمع‌آوری حمایت استفاده کنند .
اعضای جامعه می‌توانند به مردم کمک کنند تا منابع را شناسایی کرده و به نقاط قوت اجتماعی و منابعی که امید را حفظ می‌کنند تاکید کنند .
اعضای جامعه باید نسبت به موارد زیر حساس باشند :
رفتار دشوار
احساسات قوی
واکنش‌های فرهنگی مختلف .
اعضای جامعه می‌توانند به پیدا کردن متخصصان سلامت روانی کمک کنند :
Counsel
به آن‌ها کمک کنید ببینند این ترس‌ها طبیعی هستند
پیشنهاد درمان
ارائه درمان هنری
به کودکان کمک کنید که مهارت‌های مقابله ، مهارت‌های حل مساله و راه‌های مقابله با ترس را توسعه دهند .
در نهایت ، اعضای جامعه می‌توانند جلسات اولیا را برای بحث در مورد این رویداد ، واکنش کودک ، و اینکه چگونه والدین می‌توانند به فرزند خود و دیگر پشتیبانی موجود کمک کنند ، برگزار کنند .
چگونه بزرگسالان می‌توانند به کودکان و نوجوانان که ضربه روحی را تجربه کرده‌اند ، کمک کنند ؟
کمک به کودکان می‌تواند فورا ً و حتی در صحنه رویداد شروع شود . اغلب کودکان در عرض چند هفته از یک تجربه آسیب‌دیده بهبود می‌یابند، در حالیکه ممکن است برخی دیگر به کمک نیاز داشته باشند. اندوه ، واکنش احساسی عمیق به از دست دادن ، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا حل شود. کودکان ممکن است غم از دست دادن یک دوست ، معلم ، دوست ، یا حیوان خانگی را تجربه کنند . ناراحتی ممکن است با گزارش‌ها خبری یا سالگرد رویداد بدتر یا بدتر شود .
برخی از کودکان ممکن است نیاز به کمک از یک متخصص بهداشت روانی داشته باشند . برخی افراد ممکن است به دنبال انواع دیگر کمک از سوی رهبران اجتماعی باشند . کودکانی را شناسایی کنید که به حمایت نیاز دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند این کار را به دست آورند .
مثال‌هایی از رفتارهای مشکل‌ساز می‌تواند وجود داشته باشد :
امتناع از رفتن به مکان‌هایی که آن‌ها را به یاد این رویداد می‌اندازد
بی‌حسی عاطفی
رفتار خطرناک
خشم شدید / عصبانیت
مشکلات خواب از جمله کابوس .
دستیاران بزرگ‌سال باید :
به کودکان توجه کنید
به آن‌ها گوش دهید
قبول / قبول نکردن در مورد احساسات آن‌ها
به آن‌ها کمک کنید تا با واقعیت تجارب خود کنار بیایند .
کاهش اثرات دیگر عوامل استرس زا ، مانند
تغییر مداوم و یا تغییر مداوم در محل سکونت
دور از خانواده و دوستان
فشار برای عملکرد خوب در مدرسه
مشکلات حمل و نقل
جنگیدن در خانواده
گرسنه بودن .
شفا بر نمایشگر
زمان می‌برد
واکنش‌های شدید را نادیده نگیرید
به تغییرات ناگهانی در رفتارها ، گفتار ، استفاده از زبان و یا احساسات قوی توجه کنید .
به کودکان یادآوری کنید که بزرگسالان
آن‌ها را دوست بدارید
از آن‌ها پشتیبانی کنید
در صورت امکان با آن‌ها خواهد بود .
در روزه‌ای اول و هفته‌های اول به همه مردم کمک کنید
مراحلی وجود دارند که بزرگسالان می‌توانند به دنبال یک فاجعه باشند که بتواند به آن‌ها کمک کند با آن مقابله کنند، و ارائه مراقبت بهتر برای کودکان را آسان‌تر می‌کند . اینها شامل ایجاد شرایط ایمن ، حفظ آرامش و دوستانه ماندن و برقراری ارتباط با دیگران هستند . حساس بودن به افراد تحت استرس و احترام به تصمیمات آن‌ها مهم است .
در صورت امکان ، به افراد کمک کنید :
غذا تهیه کنید
جایی امن برای زندگی پیدا کنید
اگر آسیب دید از پزشک یا پرستار کمک بگیرید
با عزیزان و یا دوستان خود تماس بگیرید
کودکان را با والدین و یا بستگان خود نگهداری کنید
درک کنید که چه اتفاقی افتاد
درک کنید که چه کاری انجام می‌شود
بدانید کجا می‌توانید کمک بگیرید
انجام ندهید :
افراد را مجبور می‌کنند تا داستان‌هایشان را بازگو کنند .
کاوش برای جزییات شخصی
چیزهایی مثل " همه چیز خوب " و یا حداقل زنده بمانید " بگویید .
بگویید که فکر می‌کنید مردم چه احساسی دارند و چه طور مردم باید رفتار کنند
بگویید که مردم رنج‌کشیده اند، چرا که استحقاقش را داشتند .
در مورد کمک در دسترس منفی باشید
وعده‌هایی درست کنید که نتوانید آن‌ها را نگه دارید چون " به زودی به خانه خواهید رفت ."

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

کمک به کودکان و نوجوانان کوپ با خشونت و فجایع : آنچه که اعضای جامعه می‌توانند انجام دهند
کمک به کودکان و نوجوانان در رابطه با خشونت و پوشش بلایای طبیعی
مقدمه
هر سال ، کودکان خشونت و فجایع را تجربه می‌کنند و با آسیب‌های دیگر مواجه می‌شوند . جوانان مجروح شده‌اند ، می‌بینند که دیگران از خشونت آسیب می‌بینند ، از سو استفاده جنسی رنج می‌برند ، و عزیزان خود را از دست می‌دهند و یا شاهد رویداده‌ای غم‌انگیز و تکان‌دهنده دیگر هستند . اعضای جامعه - معلمان ، رهبران مذهبی و دیگر بزرگسالان - می‌توانند به کودکان کمک کنند تا بر این تجربیات غلبه کنند و روند ریکاوری را آغاز کنند .
ضربه روحی چیست ؟
" آسیب روانی " اغلب به عنوان آسیب‌های فیزیکی تلقی می‌شود . ضربه روحی روانی ، احساسی دردناک ، تکان‌دهنده ، استرس زا و گاهی تجربه تهدید آمیز است . این ممکن است شامل آسیب‌های فیزیکی نباشد و می‌تواند ناشی از مشاهده رویداده‌ای غم‌انگیز باشد. مثال‌ها شامل یک بلای طبیعی ، سو استفاده فیزیکی یا جنسی و تروریسم می‌شوند .
بلایای طبیعی مانند تند بادها ، زمین‌لرزه‌ها ، و سیل می‌توانند جان خود را از دست بدهند، خانه‌ها یا کل جوامع را نابود کنند و باعث آسیب‌های جدی فیزیکی و روانی شوند . هم چنین ضربه‌ای می‌تواند ناشی از اعمال خشونت باشد . حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ یک نمونه است . تیراندازی‌های گروهی در مدارس یا جوامع و آزار فیزیکی یا جنسی مثال‌های دیگری هستند . رویداده‌ای آسیب‌رسان حس امنیت مردم را تهدید می‌کنند .
واکنش ( واکنش ) به ضربه می‌تواند فوری یا با تاخیر باشد . واکنش به آسیب به شدت متفاوت است و گستره وسیعی از رفتارها و پاسخ‌ها را پوشش می‌دهد . کودکان مبتلا به مشکلات بهداشت روانی موجود ، تجربیات ضربه روحی گذشته ، و / یا خانواده محدود و حمایت اجتماعی ممکن است بیشتر از آسیب روانی باشند . اغلب واکنش‌های تجربه شده در میان کودکان پس از از دست دادن اعتماد و ترس از رخداد دوباره اتفاق می‌افتد .
مهم است که به یاد داشته باشید :
واکنش‌های کودکان به ضربه به شدت تحت‌تاثیر واکنش‌های بزرگسالان به ضربه روحی قرار دارند .
افراد از فرهنگ‌های مختلف ممکن است روش‌های خود برای واکنش به تروما را داشته باشند .
واکنش‌های معمول عموما ً با تجربه به ضربه روحی در میان کودکان :
کودکان زیر ۵ سال و زیر ممکن است به چند روش از جمله :
نشان دادن نشانه‌هایی از ترس
چسبیده به والد یا مراقب
گریه کردن یا جیغ زدن
لرزان یا لرزان
بی‌هدف حرکت می‌کنند.
بی‌حرکت شدن
پس از بازگشت به رفتارهای جوان‌تر ،
Thumbsucking
Bedwetting
از تاریکی وحشت دارم .
کودکان ۶ تا ۱۱ سال ممکن است با آن‌ها واکنش نشان دهند :
خودشان را جمع و جور می‌کنند
آرام شدن در اطراف دوستان ، خانواده و معلمان
کابوس یا دیگر مشکلات خواب
امتناع از رفتن به رختخواب
عصبانی شدن یا disruptive شدن
داشتن خشم و عصبانیت
آغاز مبارزات
قادر به تمرکز نیست
امتناع از رفتن به مدرسه
ناله کردن از مشکلات جسمی
توسعه ترس‌های بی‌مورد
افسرده شدن
ابراز جرم نسبت به آنچه که اتفاق‌افتاده است
احساس احساسی و احساسی
انجام تکالیف بد با مدرسه و تکالیف
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های سرگرم‌کننده .
نوجوانان در سن ۱۲ تا ۱۷ سالگی ممکن است با آن‌ها واکنش نشان دهند :
داشتن flashbacks به این رویداد ( flashbacks ذهن از دیدن رویداد است )
کابوس یا دیگر مشکلات خواب
اجتناب از یادآوری رویداد
استفاده از مواد مخدر ، الکل و یا تنباکو
گستاخ بودن، بی‌احترامی ، و یا رفتار کردن ( رفتار کردن)
داشتن شکایات جسمی
احساس تنهایی و یا گیجی
افسرده بودن
عصبانی بودن
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های سرگرم‌کننده
با افکار خودکشی .
نوجوانان ممکن است احساس گناه کنند . آن‌ها ممکن است احساس گناه کنند تا مانع از جراحت یا مرگ نشوند . آن‌ها همچنین ممکن است فکر انتقام داشته باشند .
اعضای جامعه چگونه پس از یک حادثه ضربه می‌توانند این کار را انجام دهند ؟
اعضای جامعه با کمک به کودکانی که خشونت یا بلایای طبیعی را تجربه می‌کنند نقش مهمی ایفا می‌کنند . آن‌ها به کودکان در کنار آمدن با ضربه روحی کمک می‌کنند و از آن‌ها در برابر قرار گرفتن در معرض آسیب بیشتر محافظت می‌کنند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

واقعیاتی در مورد Psychosis
واژه جنون برای توصیف شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زمانی که از دست دادن ارتباط با واقعیت کاسته شده‌است ، بر ذهن تاثیر می‌گذارد .
Psychosis اغلب زمانی شروع می‌شود که یک نفر در اواخر نوجوانی در سن نوجوانی و یا نوجوانی قرار دارد .
Psychosis می‌تواند نشانه‌ای از بیماری ذهنی یا بیماری جسمی باشد .
الکل می‌تواند ناشی از برخی داروها ، الکل و یا سو مصرف مواد باشد .
سه نفر از ۱۰۰ نفر در زندگی خود دچار روان‌پریشی هستند .
در حدود ۱۰۰۰۰۰ نوجوان و بزرگ‌سال در اولین اپیزود از جنون در هر سال تجربه می‌کنند .
Psychosis می‌توانند شامل توهمات ( دیدن ، شنوایی ، بو کشیدن ، چشیدن و یا احساس چیزی باشند که واقعی نیست ) .
Psychosis می‌تواند شامل جنون یا اغفال باشد ( اعتقاد به چیزی که حتی زمانی که با حقایق ارائه شود واقعی نباشد ) .
Psychosis می‌تواند شامل افکار آشفته و گفتاری باشد .
Psychosis بر مردم از تمام طبقات زندگی تاثیر می‌گذارد .
MYTH : فرد مبتلا به علائم اختلالات روانی خطرناک است .
FACT : افرادی که روان‌پریشی را تجربه می‌کنند ممکن است به طرز عجیبی رفتار کنند ، ممکن است صداهایی را بشنوند یا چیزهایی را ببینند که وجود ندارند . آن‌ها ممکن است ترسیده باشند و گیج و سردرگم شوند . با این حال ، این احتمال وجود دارد که این افراد خود را به دیگران آسیب برسانند . مهم است که به فرد مبتلا به اختلالات روانی کمک کنید تا هر چه سریع‌تر درمان شود .
درمان:
درمان می‌تواند درمان شود و درمان اولیه شانس بهبودی موفق را افزایش دهد .
مطالعات نشان می‌دهند که برای فردی که علائم بیماری روانی را بیش از یک سال قبل از دریافت درمان مبتلا می‌کند ، رایج است . کاهش این طول دوره روان‌پریشی مهم است چون درمان اولیه اغلب به معنی بهبود بهتر است .
پژوهش از انواع مختلفی از درمان‌ها برای مرحله اول جنون ، به ویژه مراقبت‌های ویژه هماهنگ ( سوئیچینگ مرکزی ) پشتیبانی می‌کند . سوئیچینگ مرکزی شامل اجزای زیر است :
روان‌درمانی فردی یا گروهی معمولا ً براساس اصول درمان رفتار شناختی ( CBT ) است . CBT به مردم کمک می‌کند تا مشکلات فعلی خود را حل کنند . درمانگر CBT به بیمار کمک می‌کند تا یاد بگیرد چگونه الگوهای تفکر ناقص یا کمکی را تشخیص دهد ، باورهای نادرست را تشخیص داده و تغییر دهد ، به روش‌های مثبت ‌تری مرتبط باشد و رفتارهای مشکل‌ساز را تغییر دهد .
حمایت خانواده و آموزش به اعضای خانواده در مورد جنون ، مقابله ، ارتباط و مهارت‌های حل مساله کمک می‌کند . اعضای خانواده که آگاه و درگیر هستند آمادگی بیشتری برای کمک به عزیزان خود از طریق فرآیند بازیافت دارند .
داروها ( همچنین pharmacotherapy ) به کاهش علائم جنون کمک می‌کنند . مانند همه داروها ، داروهای ضدروان پریشی ریسک و سود دارند . مشتریان باید با ارایه دهندگان خدمات بهداشت و درمان خود درباره اثرات جانبی ، هزینه‌های دارو و ترجیحات میزان مصرف ( قرص روزانه یا تزریق ماهانه ) صحبت کنند .
خدمات استخدام / تحصیل پشتیبانی شده به مشتریان در بازگشت به کار یا مدرسه و رسیدن به اهداف شخصی خود کمک می‌کنند . تاکید بر قرار گیری سریع در کار یا محیط مدرسه با آموزش و پشتیبانی برای کسب اطمینان از موفقیت است .
مدیریت موردی به مشتریان در حل مساله کمک می‌کند . مدیر پرونده می‌تواند راه‌حل‌هایی برای رسیدگی به مشکلات عملی ارائه دهد و خدمات اجتماعی را در حوزه‌های مختلف مورد نیاز هماهنگ کند .
مهم است که افراد مبتلا به روان‌پریشی در برنامه‌ریزی درمان خود دخالت داشته باشند . نیازها و اهداف آن‌ها باید برنامه‌های درمانی انفرادی خود را هدایت کند که به آن‌ها کمک می‌کند تا در طول فرآیند بازیابی مشارکت داشته باشند .
مهم است که یک متخصص سلامت روانی را پیدا کنید که در درمان روان‌پریشی آموزش‌دیده باشد و باعث می‌شود مشتری احساس راحتی کند .
آخرین Reviewed : ژانویه ۲۰۱۶
وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا
موسسه ملی بهداشت
موسسه ملی بهداشت روانی
انتشارات NIH شماره ۱۶ - ۴۳۰۶

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

برگه و چک لیست واقعیت مراقبت ویژه
تهیه برگه و فهرست واقعیت مراقبت ویژه هماهنگی
مراقبت ویژه هماهنگ یک اصطلاح کلی برای توصیف برنامه‌های درمان محور برای افراد مبتلا به جنون است . سی اس سی از تیمی از متخصصان و متخصصان سلامت استفاده می‌کند که با مشتری کار می‌کنند تا یک برنامه درمانی شخصی براساس اهداف و ترجیحات مشتری ایجاد کنند .
این تیم روان‌درمانی مبتنی بر بهبود را ارائه می‌کند , مدیریت دارویی برای افراد مبتلا به نارساخوانی , مدیریت موردی , پشتیبانی از تحصیل و آموزش , و آموزش خانواده و پشتیبانی . مشتری و تیم با هم‌کار می‌کنند تا تصمیمات درمان شامل اعضای خانواده را تا حد ممکن انجام دهند .
در مقایسه با مراقبت‌های معمول بیماران , سوئیچینگ مرکزی در کاهش علایم , بهبود کیفیت زندگی و افزایش درگیری در کار یا مدرسه , موثر واقع شده‌است . برنامه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند مراقبت ویژه را هماهنگ کنند . در ایالات‌متحده , نمونه‌هایی از برنامه‌های سی اس سی عبارتند از : ( اما نه محدود به ) . برای کمک به پیدا کردن یک برنامه سوئیچینگ مرکزی در منطقه خود , به بیماران و بخش‌هایی از صفحه وب سایت مراجعه کنید .
چک لیست سی اس سی
اگر به یک برنامه سوئیچینگ مرکزی علاقه‌مند هستید , با ارائه دهندگان خدمات برنامه صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که اجزای زیر را برای مراقبت ویژه هماهنگ ارائه کنند :
یک برنامه درمانی که از یک رویکرد مبتنی بر تیم استفاده می‌کند
برنامه‌ریزی درمان شامل مشتری در تمام تصمیمات درمان و اعضای خانواده در صورت امکان
یک تیم درمان که خدمات زیر را ارائه می‌کند :
مدیریت موردی
روان‌درمانی مبتنی بر بهبود
مدیریت دارو برای افراد مبتلا به سرطان
حمایت از اشتغال و تحصیلات
هماهنگی با خدمات مراقبت اولیه
آموزش و پشتیبانی خانواده
موسسه ملی بهداشت روانی
nih انتشار om
برگه واقعیت : علائم هشدار اولیه جنون
برگه واقعیت : علائم هشدار اولیه جنون
معمولا ً فرد تغییراتی را در رفتارهای خود قبل از ایجاد جنون نشان می‌دهد . لیست زیر شامل چندین علامت هشدار دهنده است .
افت نگران‌کننده در نمرات یا عملکرد شغلی
مشکل جدید به وضوح یا تمرکز
بدگمانی و بدگمانی نسبت به دیگران
از نظر اجتماعی خود را عقب می‌کشید
احساسات عجیب و غریب , احساسات عجیب یا نداشتن هیچ احساسی
کاهش در مراقبت از خود یا بهداشت شخصی
مشکل داستان‌سرایی
سخنرانی آشفته و یا مشکل برقراری ارتباط
هر کدام از این موارد به خودی خود ممکن است قابل‌توجه نباشند , اما فردی با چندین آیتم در لیست باید با یک متخصص بهداشت روانی مشورت کند . یک روانشناس خبره , یک روان‌پزشک یا یک مددکار اجتماعی آموزش‌دیده می‌تواند به تهیه یک برنامه درمانی کمک کند .
اگر متوجه این تغییرات در رفتار باشید و شروع به تشدید و یا انجام آن نکنید , جستجوی کمک مهم است . درمان زود جنون احتمال بهبودی موفقیت‌آمیز را افزایش می‌دهد .
آخرین بررسی : ژانویه ۲۰۱۰
دانشکده بهداشت و خدمات انسانی
موسسه ملی بهداشت
موسسه ملی بهداشت روانی
nih انتشار om
ترازنامه
حقایق مربوط به جنون
کلمه روان‌پریشی برای توصیف شرایطی که ذهن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد , به کار می‌رود .
جنون اغلب زمانی شروع می‌شود که فرد در سنین نوجوانی خود و یا نوجوانی باشد .
روان‌پریشی می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری روانی یا یک بیماری جسمی باشد .
روان‌پریشی می‌تواند توسط برخی داروها , الکل یا مصرف مواد مخدر ایجاد شود .
سه نفر از افراد مبتلا به جنون در برخی اوقات در زندگی خود دچار جنون می‌شوند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

مراکز آموزشی و اطلاعاتی والدین و مراکز منابع اصلی جامعه در سراسر ایالات‌متحده وجود دارند . مرکز اطلاعات والدین و وب سایت منابع در هر ایالت .
اداره آموزش و پرورش اطلاعات کاملی در مورد قوانینی دارد که سازوکارهایی را برای فراهم کردن وسایل مناسب برای کودکان با نیازهای فردی و با هدف کمک به موفقیت آن‌ها در مدرسه فراهم می‌کند . این قانون همچنین یک وب سایت بر روی افراد دارای ناتوانی‌های آموزشی دارای معلولیت دارد و اداره حقوق مدنی اد به سایر قوانین فدرال اطلاعاتی دارد که تبعیض براساس معلولیت در برنامه‌های عمومی مانند مدارس را ممنوع می‌سازد .
بسیاری از سازمان‌هایی که در این بروشور لیست شده‌اند به عنوان منابع اضافی نیز اطلاعات مربوط به کار با مدارس و همچنین سایر اطلاعات کلی مربوط به اختلالات کودکان را ارائه می‌دهند .
پرداختن به اختلالات بر کودکان
پژوهش حاضر به بررسی و حمایت از تحقیقات انجام‌شده در زمینه تشخیص و درمان اختلالات روانی که در کودکی رخ می‌دهد , کمک می‌کند . این تحقیق شامل بررسی عوامل خطر , از جمله عوامل مرتبط با ژنتیک و تجربه و محیط است که ممکن است سرنخ‌هایی به چگونگی توسعه این اختلالات و چگونگی شناسایی آن‌ها ارائه کند . این برنامه همچنین از تلاش‌ها برای توسعه و آزمایش مداخلات جدید شامل درمان, روان‌درمانی و درمان‌های دارویی حمایت می‌کند . پژوهش حاضر علاوه بر ارائه روش‌هایی برای تشخیص و درمان اختلالات در دوران کودکی می‌تواند به تعیین اثرات مفید درمان در دوران کودکی و بزرگسالی کمک کند .
شرکت در مطالعه تحقیقاتی برای کودکان
کودکان کوچک نیستند , اما اغلب داروها و داروهایی داده می‌شوند که فقط در بزرگسالان آزمایش شده‌اند . شواهد زیادی وجود دارد که مغز و بدن کودکان در حال توسعه می‌توانند به داروها و درمان‌های متفاوت واکنش نشان دهند . روش دریافت بهترین درمان برای کودکان از طریق تحقیقات طراحی شده‌است.
از طیف وسیعی از تحقیقات حمایت می‌کند که شامل کارآزمایی‌های بالینی است که به دنبال راه‌های جدید برای پیش‌گیری , تشخیص , یا درمان بیماری‌ها و بیماری‌ها هستند . در طول آزمایش‌های بالینی بر روی شرایط موثر بر سلامت روانی , درمان‌های موجود ممکن است درمان‌های رفتاری جدید , داروهای جدید یا ترکیبات جدید داروها و یا روش‌های جدید برای افزایش درمان‌های موجود باشد . هدف کارآزمایی‌های بالینی تعیین این است که آیا یک آزمایش یا درمان جدید وجود دارد یا خیر . اگرچه ممکن است شرکت کنندگان از بخشی از یک آزمایش بالینی بهره‌مند شوند , شرکت کنندگان باید آگاه باشند که هدف اولیه یک آزمایش بالینی کسب دانش علمی جدید است تا دیگران در آینده بهتر باشند .
توجه داشته باشید : تصمیمات مربوط به اینکه آیا برای یک آزمایش بالینی مناسب هستند و چه آن‌هایی که برای کودک شما مناسب هستند , به بهترین شکل با هم‌کاری با متخصص بهداشت روانی مجاز خود انجام می‌شوند . برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحقیقات بالینی , از تحقیقات بالینی nih و شما استفاده کنید .
پیدا کردن یک مطالعه بالینی
محققان در این زمینه تحقیقاتی را در حوزه‌های مختلف مطالعه شامل شناخت , ژنتیک , اپیدمیولوژی و روان‌پزشکی انجام می‌دهند . این مطالعات در موسسه ملی بهداشت و درمان در ایالت مریلند انجام شده‌است . برای یافتن مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان , مراجعه به مطالعه : کودکان . می‌توانید بفهمید که آیا مطالعه‌ای برای کودک شما مناسب است یا نه .
علاوه بر آزمایش‌های انجام‌شده , آزمایش‌ها کلینیکی در حال انجام است که در سراسر ایالات‌متحده و سراسر جهان اجرا می‌شوند . برای پیدا کردن یک محاکمه بالینی در کنار شما , می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

گزینه‌های درمان :
نتایج ارزیابی ممکن است نشان دهند که رفتار کودک با تغییرات و یا فشار در خانه یا مدرسه مرتبط است ؛ یا نتیجه یک اختلال است که درمان آن توصیه می‌شود . توصیه‌های درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد :
روان‌درمانی ( " درمان کننده " ) . رویکردهای مختلفی برای روان‌درمانی ، از جمله psychotherapies ساختار یافته در شرایط خاص وجود دارد . اطلاعات مربوط به انواع psychotherapies در موسسه ملی سلامت روانی ( NIMH ) در دسترس است ( www.nimh.nih.gov ؛ دوره جستجو : psychotherapies ) . روان‌درمانی موثر برای کودکان همیشه شامل موارد زیر است :
مشارکت والدین در درمان ( به خصوص برای کودکان و نوجوانان )
مهارت‌های آموزش و تمرین مهارت‌ها در خانه و یا در مدرسه ( بین تکالیف تکالیف کلاس " )
معیارهای پیشرفت ( به عنوان مثال ، مقیاس‌های درجه‌بندی ، بهبود تکالیف تکالیف ) که در طول زمان پی‌گیری می‌شوند .
داروها . دارو ممکن است همراه با روان‌درمانی به کار رود . همانند بزرگسالان ، نوع داروهای مورد استفاده برای کودکان به تشخیص بستگی دارد و ممکن است شامل داروهای ضد افسردگی ، محرک ، stabilizers و غیره باشد . اطلاعات عمومی در مورد کلاس‌های ویژه داروها در صفحه داروهای سلامت روانی s ( www.nimh.nih.gov ؛ دوره جستجو : داروها ) موجود است . داروها اغلب در ترکیب با روان‌درمانی استفاده می‌شوند . اگر متخصصان مختلف درگیر باشند ، درمان باید هماهنگ باشد .
مشاوره خانوادگی . گنجاندن والدین و دیگر اعضای خانواده در درمان می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند درک کنند که چگونه چالش‌های فردی کودک ممکن است بر روابط با والدین و خواهر و برادر تاثیر بگذارد و بالعکس .
حمایت از والدین . جلسات انفرادی یا گروهی که شامل آموزش و فرصت صحبت با والدین دیگر است، می‌توانند استراتژی‌های جدیدی برای حمایت از کودک و مدیریت رفتار مشکل به شیوه‌ای مثبت فراهم کنند . درمانگر همچنین می‌تواند والدین را در مورد نحوه برخورد با مدارس راهنمایی کند .
برای یافتن اطلاعات درباره گزینه‌های درمان برای اختلالات خاص ، مراجعه به www.nimh.nih.gov / health /.
انتخاب یک متخصص بهداشت روانی
مهم است که به دنبال یک متخصص سلامت روانی کودک باشید که با مشکلات خاص که کودک شما تجربه می‌کند ، تمرین و تجربه کند . سوالات زیر را در هنگام ملاقات با ارائه دهندگان احتمالی درمان بپرسید :
آیا از رویکردهای درمانی که توسط تحقیقات حمایت می‌شوند استفاده می‌کنید ؟
آیا در این درمان والدین را درگیر می‌کنید ؟ اگر اینطور است ، والدین چطور درگیر می‌شوند ؟
آیا جلسات بین جلسات وجود دارد ؟
چگونه می‌توان از این درمان را ارزیابی کرد ؟
چه زود می‌توانیم انتظار پیشرفت را داشته باشیم ؟
آخرین درمان چه مدت طول خواهد کشید ؟
اطلاعات اضافی مربوط به شناسایی گزینه‌های موثر درمان سلامت روانی و موثر در وب سایت NIMH در www.nimh.nih.gov / findhelp و نیز از طریق سایر سازمان‌هایی که در بخش منابع این بروشور آورده شده‌اند ، در دسترس است .
کار کردن با مدرسه
اگر کودک شما دارای چالش‌هایی رفتاری یا احساسی باشد که با موفقیت یا موفقیت او در مدرسه تداخل داشته باشد ، ممکن است قادر به بهره‌مند شدن از برنامه‌ها و امکانات رفاهی باشد که تحت قوانین در اصل برای جلوگیری از تبعیض علیه کودکان معلول وضع شده‌اند . متخصصان بهداشتی که مراقب کودک خود هستند می‌توانند به شما کمک کنند با مدرسه ارتباط برقرار کنید . اولین قدم ممکن است این باشد که از مدرسه بپرسید آیا برنامه آموزشی فردی یا برنامه ۵۰۴ برای کودک مناسب است . تخته‌سیاه می‌تواند شامل معیارهای ساده‌ای مانند تهیه یک کودک با یک دستگاه ضبط برای یادداشت‌برداری ، و اجازه انعطاف‌پذیری با میزان زمان مجاز برای تست‌ها و یا تنظیم صندلی در کلاس برای کاهش حواس‌پرتی باشد . منابع زیادی در مورد آنچه که مدارس می‌توانند و در برخی موارد ، باید برای کودکانی فراهم کنند که از محل اقامت بهره‌مند خواهند شد و چگونه والدین می‌توانند برای فرزندان خود از ارزیابی و خدمات درخواست کنند :

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

به دنبال کمک
حتی تحت بهترین شرایط , تشخیص تفاوت بین رفتارهای چالش برانگیز و احساساتی که با رشد کودک معمول و آن‌هایی که باعث نگرانی هستند , سخت است . لازم به یادآوری است که بسیاری از اختلالات مانند اضطراب , اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی در دوران کودکی رخ می‌دهند . در واقع , بسیاری از بزرگسالان که به دنبال درمان هستند, بر این باورند که چگونه این اختلالات دوران کودکی خود را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و آرزو می‌کنند که آن‌ها زودتر کمک دریافت کنند . به طور کلی , اگر رفتار یک کودک برای چند هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد , باعث ایجاد پریشانی برای کودک یا خانواده کودک می‌شود و با عملکرد در مدرسه , خانه یا دوستان تداخل ایجاد می‌کند و سپس به جستجوی کمک در نظر گرفته می‌شود . اگر رفتار کودک ناامن باشد , یا اگر کودک در مورد درخواست آسیب رساندن به او یا دیگران صحبت کند , فورا ً به دنبال کمک خواهد بود .
کودکان خردسال ممکن است از ارزیابی و درمان بهره‌مند شوند اگر :
عصبانی هستند و یا خیلی عصبانی هستند
اغلب در مورد ترس‌ها و نگرانی‌ها صحبت کنید
شکایت از سردرد و یا سردرد مکرر بدون علت شناخته‌شده پزشکی
آن‌ها در حرکت ثابتی هستند و نمی‌توانند آرام بنشینند ( به جز وقتی که ویدیو را تماشا می‌کنند یا بازی‌های ویدیویی می‌کنند )
خواب زیاد یا خیلی کم , کابوس‌های مکرر دارند , یا در طول روز خواب‌آلود به نظر می‌رسند .
علاقه‌ای به بازی با کودکان دیگر ندارند و یا دچار مشکل می‌شوند
پیشرفت تحصیلی یا تجربه اخیر در نمرات
اعمال را تکرار کنید و یا چیزهای زیادی را از ترس اینکه مبادا اتفاق بدی بیفتد , انجام دهید .
کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر ممکن است از یک ارزیابی بهره‌مند شوند اگر :
به چیزهایی که عادت داشتند لذت ببرند ,
انرژی کم دارند
زیاد یا زیاد بخوابید و یا در طول روز خواب‌آلود به نظر برسید
به تنهایی زمان بیشتری صرف می‌کنند و از فعالیت‌های اجتماعی با دوستان یا خانواده خود اجتناب می‌کنند
ترس از وزن , یا رژیم غذایی یا ورزش
رفتارهای خود آزاری را درگیر کنید .
دود , نوشیدن یا استفاده از داروها
درگیر رفتار خطرناک یا مخرب یا با دوستان
افکار خودکشی
دوره‌های بسیار بالایی از انرژی و فعالیت دارند و کم‌تر از حد معمول به خواب نیاز دارند
می‌گویند که فکر می‌کنند کسی سعی دارد ذهن خود را کنترل کند یا چیزهایی را بشنوند که دیگران نمی‌توانند بشنوند .
گام‌های اولیه برای والدین
اگر نگران کودکتان هستید , از کجا شروع می‌کنید ?
با معلم کودک خود صحبت کنید . رفتار کودک مانند مدرسه , مهدکودک , یا زمین‌بازی چیست ?
با کودک کودک خود صحبت کنید . رفتار را توصیف کنید و آنچه را که مشاهده کرده‌اید گزارش کنید و با دیگران صحبت کنید .
از یک متخصص بهداشت روانی که تجربه و تخصص دارد , مراجعه کنید . اطلاعات تکمیلی در مورد شناسایی یک متخصص بهداشت روانی در پایان این بروشور وجود دارد . )
یافتن پاسخ
ارزیابی توسط یک متخصص بهداشت می‌تواند به روشن‌شدن مشکلاتی که ممکن است منجر به رفتار کودک شود کمک کند و برای گام‌های بعدی اطمینان‌بخش یا توصیه باشد . فرصتی برای یادگیری نقاط قوت و ضعف کودک فراهم می‌کند و تعیین می‌کند که کدام مداخلات ممکن است بسیار مفید باشد .
ارزیابی جامع سلامت روانی کودک شامل موارد زیر است :
مصاحبه با والدین در مورد تاریخچه رشد کودک , خلق و خوی , روابط با دوستان و خانواده , سوابق پزشکی , علایق , توانایی‌ها و هر نوع درمان قبلی . برای مثال , داشتن تصویری از وضعیت فعلی کودک مهم است , برای مثال : آیا او به تازگی مدارس را تغییر داده‌است , بیماری در خانواده یا تغییر با تاثیر بر زندگی روزمره کودک بوده‌است .
جمع‌آوری اطلاعات از مدرسه , مانند آزمون‌های استاندارد , گزارش‌ها درباره رفتار , قابلیت‌ها و مشکلات .
مصاحبه با کودک درباره تجربیات خود , همچنین آزمایش و مشاهدات رفتاری , در صورت نیاز .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

گاهی اوقات اختلال دوقطبی یک کودک تغییر می‌کند . وقتی این اتفاق می‌افتد ، درمان نیز باید تغییر کند . برای مثال ، کودک شما ممکن است نیاز به امتحان کردن یک داروی مختلف داشته باشد. پزشک هم چنین ممکن است دیگر تغییرات درمانی را توصیه کند . علایم ممکن است بعد از مدتی برگردد و تنظیمات بیشتری مورد نیاز باشد . درمان می‌تواند زمان ببرد اما چسبیدن به آن به بسیاری از کودکان و نوجوانان علائم دو قطبی کمتری دارد .
شما می‌توانید به درمان موثرتر کمک کنید . سعی کنید نمودار حالات ، رفتارها و الگوهای خواب کودک خود را نگاه دارید . این " نمودار زندگی روزمره " یا " نمودار روحی " نامیده می‌شود و می‌تواند به شما و کودک شما کمک کند تا بیماری را درک کرده و پی‌گیری کند. یک نمودار همچنین می‌تواند به دکتر کمک کند تا ببیند آیا درمان موثر است یا خیر .
چطور می‌توانم به بچه یا نوجوان خود کمک کنم ؟
راهنما با تشخیص درست و درمان شروع می‌شود . اگر شما فکر می‌کنید که کودک شما اختلال دو قطبی دارد ، با پزشک خانوادگی خود ملاقات کنید تا در مورد علائم آن صحبت کنید .
اگر کودک شما اختلال دو قطبی دارد ، در اینجا برخی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است :
صبور باشید .
فرزندتان را تشویق کنید که صحبت کند و با دقت به کودک خود گوش دهید .
در مورد رویداده‌ای روحی درک و درک کنید .
به فرزند خود کمک کنید تا خوش بگذراند .
به کودک خود کمک کنید درک کند که درمان می‌تواند زندگی را بهتر کند .
اختلال دو قطبی بر والدین و خانواده تاثیر می‌گذارد ؟
مراقبت از یک کودک یا نوجوان با اختلال دو قطبی می‌تواند برای شما استرس زا باشد . شما باید با نوسانات خلقی و مشکلات دیگر ، مانند تحمل کوتاه و فعالیت‌های پرمخاطره ، کنار بیایید . این می‌تواند هر والد را به چالش بکشد . گاهی اوقات استرس می‌تواند روابط شما را با دیگران تغییر دهد و شما ممکن است کار را از دست بدهید و یا زمان آزاد را از دست بدهید .
اگر از کودک مبتلا به اختلال دو قطبی مراقبت می‌کنید ، از خودتان مراقبت کنید . کسی را پیدا کنید که بتوانید در مورد احساساتتان صحبت کنید . با پزشک درباره گروه‌های حمایتی برای مراقبین صحبت کنید . اگر سطح استرس خود را پایین نگه دارید ، شغل بهتری خواهید داشت . این ممکن است به کودک شما کمک کند که بهتر شود .
برای کمک کجا بروم ؟
اگر مطمئن نیستید کجا می‌توانید کمک بگیرید ، به پزشک خانواده تان زنگ بزنید . همچنین می‌توانید دفترچه تلفن را برای متخصصان سلامت روانی چک کنید . پزشکان بیمارستان می‌توانند در شرایط اضطراری کمک کنند . در نهایت ، اداره خدمات بهداشت و سلامت روحی ( SAMHSA ) یک ابزار آنلاین برای کمک به یافتن خدمات بهداشت روانی در منطقه خود دارد . شما می‌توانید آن را در اینجا پیدا کنید : https: / /findtreatment.samhsa.gov .
کودکان و بهداشت روانی
تصویر جلد از کودکان و بهداشت روانی
آیا این فقط یک مرحله است ؟
نکاتی که باید به یاد داشته باشید
همیشه به دنبال کمک فوری باشید اگر یک کودک در رفتار غیرایمن درگیر شود و یا درباره اینکه می‌خواهد به او و یا شخص دیگری آسیب برساند ، صحبت کند .
زمانی که رفتار کودک و یا مشکلات احساسی برای بیش از چند هفته طول می‌کشد و باعث بروز مشکلاتی در مدرسه ، خانه ، یا با دوستان می‌شود ، به دنبال کمک هستند .
یک ارزیابی کامل می‌تواند به تعیین این که آیا درمان لازم است یا نه می‌تواند موثر باشد .
درمان اولیه می‌تواند به رفع مشکلات فعلی کودک کمک کند و همچنین می‌تواند به جلوگیری از مشکلات جدی‌تر در آینده کمک کند .
چه موقع به سراغ کمک بروید
حتی در بهترین شرایط ، تشخیص تفاوت بین رفتارهای چالش برانگیز و احساساتی که با رشد کودک معمولی سازگار هستند و آن‌هایی که موجب نگرانی می‌شوند ، دشوار است . مهم است به یاد داشته باشید که اختلالات بسیاری مانند اضطراب ، اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی و افسردگی در دوران کودکی رخ می‌دهند . در حقیقت ، بسیاری از بزرگسالان که به دنبال درمان هستند ، به این فکر می‌کنند که این اختلالات چگونه بر دوران کودکی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و آرزو می‌کنند که آن‌ها زودتر به آن‌ها کمک دریافت کرده‌اند . به طور کلی ، اگر رفتار یک کودک برای چند هفته یا بیشتر ادامه پیدا کند ، باعث پریشانی برای کودک یا خانواده کودک می‌شود و با عملکرد در مدرسه ، خانه ، یا با دوستان تداخل می‌کند ، و سپس به دنبال کمک در نظر گرفته می‌شود . اگر رفتار یک کودک ناامن است ، یا اگر کودک بخواهد به او و یا شخص دیگری صحبت کند ، فورا ً به دنبال کمک خواهد بود .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

فردی که اختلال دو قطبی دارد ممکن است با اپیزودهای افسرده ، اپیزودهای افسرده یا " مختلط " روبرو شود . یک اپیزود مختلط ، هم علائم افسردگی و هم مبتلا به افسردگی را دارد . این حوادث باعث بروز علائم بیماری می‌شوند که یک یا دو هفته طول می‌کشد . در طی یک اپیزود ، علایم در هر روز برای بیشتر روز بروز می‌کنند .
کودکان و نوجوانانی که یک اپیزود شور دارند ممکن است :
احساس شادی کنید و یا به شیوه‌ای احمقانه رفتار کنید که برای آن‌ها و برای افراد دیگر سن آن‌ها غیر معمول است .
خلق و خوی بسیار کوتاهی دارد.
در مورد چیزهای مختلف خیلی سریع صحبت کنید
خوابیدن مشکل داره ولی احساس خستگی نمی کنه .
مشکل تمرکز کردن داشته باشید
در مورد سکس بیشتر فکر کنید و بیشتر فکر کنید
کاره‌ای پرمخاطره خود را انجام دهید
کودکان و نوجوانانی که یک اپیزود افسرده دارند ممکن است :
احساس افسردگی کنید
مشکلات زیادی در مورد درد ، مانند سردرد و سردرد
خواب زیاد یا بیش از حد خواب
احساس گناه و بی‌ارزش بودن
بیش از حد زیاد بخورید و یا زیاد بخورید
انرژی کم داشته باشید و هیچ علاقه‌ای به فعالیت‌های سرگرم‌کننده نداشته باشید.
درباره مرگ یا خودکشی فکر کنید
آیا کودکان و نوجوانان با اختلال دو قطبی مشکلات دیگری دارند ؟
جوانانی که اختلال دو قطبی دارند می‌توانند همزمان چندین مشکل داشته باشند . این موارد عبارتند از:
سو استفاده از مواد مخدر. هر دو بزرگ‌سال و هم کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی در معرض خطر نوشیدن یا مصرف مواد مخدر قرار دارند .
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) . کودکانی که اختلال دوقطبی و اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی دارند ممکن است دچار مشکل شوند .
اختلالات اضطراب مانند اضطراب جدایی .
گاهی اوقات مشکلات رفتاری با حوادث روحی همراه می‌شوند . جوانان ممکن است ریسک زیادی داشته باشند ، مانند رانندگی بیش از حد سریع و یا خرج کردن بیش از حد . برخی جوانان با اختلال دو قطبی در مورد خودکشی فکر می‌کنند . مراقب هر نشانه‌ای از تفکر خودکشی باشید . این علائم را جدی بگیرید و دکتر کودکتان را صدا بزنید .
چگونه اختلال دو قطبی تشخیص داده می‌شود ؟
یک دکتر باتجربه به دقت کودک شما را معاینه خواهد کرد . هیچ تست خونی یا اسکن مغزی که می‌تواند اختلال دو قطبی را تشخیص دهد وجود ندارد . در عوض ، پزشک درباره وضعیت روحی و الگوهای خواب کودک شما سوال خواهد کرد . پزشک هم درباره انرژی و رفتار کودک خود سوال خواهد کرد . گاهی اوقات دکترها باید درباره مشکلات پزشکی در خانواده خود ، مانند افسردگی و یا اعتیاد به الکل آگاه باشند . دکتر ممکن است از آزمایش‌ها استفاده کند تا ببیند آیا چیزی غیر از اختلال دو قطبی باعث بروز علائم کودک شما می‌شود یا نه.
اختلال دو قطبی چگونه درمان می‌شود ؟
در حال حاضر ، هیچ درمانی برای اختلال دو قطبی وجود ندارد . پزشکان اغلب با کودکانی رفتار می‌کنند که بیماری را به همان روش درمان می‌کنند . درمان می‌تواند به کنترل علایم کمک کند . ثابت ، درمان قابل‌اعتماد بهتر از درمان است که شروع و متوقف می‌شود. گزینه‌های درمان عبارتند از:
دارو . انواع مختلفی از داروها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند . کودکان به روش‌های مختلف به داروها پاسخ می‌دهند ، بنابراین نوع درست دارو به کودک بستگی دارد . ممکن است برخی از کودکان بیش از یک نوع دارو نیاز داشته باشند چون علایم آن‌ها بسیار پیچیده است . گاهی اوقات آن‌ها باید انواع مختلفی از داروها را امتحان کنند تا ببینند کدام یک برای آن‌ها مناسب‌تر است . کودکان باید کم‌ترین تعداد داروها و کم‌ترین مقدار ممکن را برای کمک به علائم خود داشته باشند . یک راه خوب برای این که به یاد داشته باشید این است " کم شروع کنید، آهسته بروید " ، داروها می‌توانند موجب عوارض جانبی شوند . همیشه درباره هر مشکلی با عوارض جانبی به پزشک کودک خود بگویید . دست از دادن دارو به کودک خود بدون کمک پزشک رها نکنید . توقف ناگهانی دارو می‌تواند خطرناک باشد و می‌تواند علائم دو قطبی را بدتر کند .
درمان . انواع مختلفی از روان‌درمانی یا " صحبت کردن" می‌تواند به کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کند . درمان می‌تواند به کودکان کمک کند تا رفتار خود را تغییر دهند و روتین خود را مدیریت کنند. همچنین می‌تواند به جوانان کمک کند تا با خانواده و دوستان بهتر شوند . گاهی اوقات درمان شامل اعضای خانواده می‌شود .
کودکان و نوجوانان از درمان چه انتظاری دارند ؟
با درمان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی می‌توانند در طول زمان بهتر شوند . این کار زمانی کمک می‌کند که دکترها ، والدین و جوانان با هم‌کار کنند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

ASD چه کسی تحت‌تاثیر ASD است ؟
ASD ) بر بسیاری از مردم تاثیر می‌گذارد ، و در سال‌های اخیر بیشتر تشخیص‌داده شده‌است . پسران بیشتری از دختران تشخیص ASD را دریافت می‌کنند .
ASD چیست ؟
دانشمندان دلایل دقیق ASD را نمی‌دانند ، اما تحقیقات نشان می‌دهند که ژن‌ها و محیط نقش‌های مهمی ایفا می‌کنند .
محققان شروع به شناسایی ژن‌ها می‌کنند که ممکن است ریسک ASD را افزایش دهند .
ASD اغلب در افرادی رخ می‌دهد که دارای شرایط ژنتیکی خاص مانند سندرم شکننده ایکس یا sclerosis tuberous هستند .
بسیاری از محققان بر چگونگی تعامل ژن‌ها با یکدیگر و عوامل محیطی مانند شرایط پزشکی خانواده ، سن والدین و دیگر عوامل جمعیتی و مشکلات در زمان تولد یا بارداری متمرکز هستند .
در حال حاضر ، هیچ مطالعات علمی ASD و واکسن‌ها را مرتبط نمی‌دانند .
اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان
اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان تصویر
آیا کودک شما دست‌خوش تغییرات شدید روحی می‌شود ؟ آیا کودک شما دچار تغییرات رفتاری شدید است ؟ آیا کودک شما بیشتر از همسالان خود هیجان‌زده و فعال می‌شود ؟ آیا دیگران می‌گویند که کودک شما بیش از حد هیجان‌زده و یا بسیار مودی است ؟ آیا متوجه شدید که او خیلی بیشتر از بچه‌های دیگر پستی و بلندی‌های خود را دارد ؟ آیا این حالات ممکن است تاثیر کودک شما در مدرسه یا خانه را تحت‌تاثیر قرار دهد ؟
برخی از کودکان و نوجوانان با این نشانه‌ها ممکن است اختلال دوقطبی داشته باشند، یک بیماری روانی جدی . این بروشور اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد .
اختلال دو قطبی چیست ؟
اختلال دوقطبی یک بیماری جدی در مغز است . هم چنین آن به بیماری افسرده مبتلا به افسردگی یا افسردگی خفیف نیز گفته می‌شود . کودکانی که اختلال دو قطبی دارند دست‌خوش تغییرات روحی غیر عادی می‌شوند . گاهی اوقات آن‌ها احساس خوشحالی می‌کنند و یا بیدار می‌شوند " و بسیار فعال و فعال‌تر از همیشه و یا بیشتر از همسالان خود هستند . این یک اپیزود manic نامیده می‌شود . برخی اوقات ، کودکانی که اختلال دو قطبی دارند بسیار غمگین و پایین هستند " و بسیار کم‌تر از همیشه فعال هستند . این به آن افسردگی یا اپیزود افسردگی گفته می‌شود .
اختلال دوقطبی مانند فراز و نشیب‌های عادی نیست که هر کودکی از آن عبور می‌کند . علایم دو قطبی قدرتمندتر از نشانه‌های دوقطبی هستند . نوسانات روحی شدیدتر هستند و با تغییرات در خواب ، سطح انرژی و توانایی فکر کردن به وضوح همراه هستند . علایم دو قطبی بسیار قوی هستند ، آن‌ها می‌توانند برای یک کودک کار خوبی در مدرسه انجام دهند و یا با دوستان و اعضای خانواده خود کنار بیایند . این بیماری هم می‌تواند خطرناک باشد . برخی افراد جوان با اختلال دوقطبی ، سعی می‌کنند خود را مجروح یا خودکشی کنند .
کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی باید درمان شوند . آن‌ها با کمک می‌توانند علائم خود را مدیریت کرده و جان سالم به در ببرند .
چه کسی اختلال دو قطبی را توسعه می‌دهد ؟
هر کسی می‌تواند اختلال دوقطبی ، از جمله کودکان و نوجوانان را توسعه دهد . با این حال ، اغلب افراد با اختلال دوقطبی ، آن را در سنین نوجوانی یا اوایل بزرگسالی رشد می‌دهند . بیماری معمولا ً یک عمر طول می‌کشد .
چرا کسی اختلال دو قطبی را ایجاد می‌کند ؟
پزشکان نمی‌دانند علت اختلال دو قطبی چیست ، اما ممکن است چند چیز به این بیماری کمک کند . ژن‌های خانواده ممکن است یک عامل باشند چون اختلال دوقطبی گاهی در خانواده‌ها اجرا می‌شود . اما مهم است بدانید که تنها به این خاطر که فرد در خانواده شما اختلال دو قطبی دارد ، به این معنی نیست که اعضای دیگر خانواده نیز آن را داشته باشند .
عامل دیگری که ممکن است منجر به اختلال دوقطبی شود ساختار مغزی یا عملکرد مغز فرد با اختلال است . دانشمندان در حال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این اختلال با مطالعه آن هستند . این تحقیق می‌تواند به پزشکان کمک کند تا کار بهتری برای درمان افراد انجام دهند . همچنین ، این تحقیق می‌تواند به دکترها کمک کند تا پیش‌بینی کنند که آیا فرد اختلال دوقطبی می‌گیرد یا خیر . یک روز ، پزشکان ممکن است بتوانند از بیماری در برخی از مردم جلوگیری کنند .
علائم اختلال دو قطبی چیست ؟
حالت دو قطبی " شامل تغییرات روحی غیر معمول همراه با عادات خواب غیر معمول ، سطح فعالیت ، افکار و یا رفتار می‌شود . در یک کودک ، این حالات و تغییرات فعالیت باید بسیار متفاوت از رفتار عادی آن‌ها و رفتار سایر بچه‌ها باشد .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

تجربه و دغدغه‌های والدین در فرآیند غربالگری کودکان بسیار مهم است . گاهی اوقات پزشک از والدین درباره رفتارهای کودک سوال می‌کند و این اطلاعات را با مشاهدات خود از کودک ترکیب می‌کند . بیشتر در مورد ابزارهای غربالگری در آدرس www .
کودکانی که برخی مشکلات رشدی را طی این فرآیند غربالگری نشان می‌دهند به مرحله دیگری از ارزیابی ارجاع خواهند شد .
ارزیابی بیشتر
این ارزیابی با گروهی از پزشکان و متخصصان سلامت با طیف گسترده‌ای از متخصصانی است که در تشخیص asd تجربه شده‌اند . این تیم ممکن است شامل :
پزشک اطفال توسعه‌ای - پزشکی که آموزش ویژه‌ای در زمینه توسعه کودکان دارد
روان‌پزشک کودک و یا روان‌پزشک کودک - دکتری که درباره رشد و رفتار مغز آگاهی دارد
آسیب‌شناس گفتار - زبان - یک متخصص بهداشت که در مشکلات ارتباطی آموزش ویژه‌ای دارد
ارزیابی ممکن است ارزیابی شود:
مهارت‌های تفکر یا تفکر
توانایی‌های زبانی
مهارت‌های مناسب برای تکمیل فعالیت‌های روزانه به طور مستقل , مانند خوردن , لباس پوشیدن و غیره
از آنجا که asd یک اختلال پیچیده است که گاهی همراه با بیماری‌های دیگر یا اختلالات یادگیری رخ می‌دهد , ارزیابی جامع ممکن است شامل موارد زیر باشد :
آزمایش خون
آزمایش شنوایی
نتیجه ارزیابی منجر به توصیه‌هایی برای کمک به برنامه‌ریزی برای درمان خواهد شد .
تشخیص در کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر
کودکان بزرگ‌تر که علایم اوتیسم را پس از شروع مدرسه شروع می‌کنند , اغلب توسط تیم آموزش ویژه مدرسه تشخیص و ارزیابی می‌شوند و می‌توانند به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی ارجاع شوند . والدین ممکن است با پزشک اطفال خود در مورد مشکلات فرزند خود , از جمله مشکلات ارتباطی ظریف , مانند درک لحن صدا یا حالات چهره , زبان بدن , و عدم درک اشکال گفتار , طنز , و کنایه صحبت کنند . والدین نیز ممکن است متوجه شوند که فرزند آن‌ها در ایجاد دوستی با همسالان مشکل دارد . در این مرحله , پزشک اطفال یا روان‌پزشک کودک یا روان‌پزشک که دارای تخصص در asd است می‌تواند کودک را غربال کند و خانواده را برای ارزیابی و درمان بیشتر ارجاع دهد .
تشخیص در بزرگسالان:
افراد بالغ که متوجه علائم و نشانه‌های asd هستند باید با یک پزشک صحبت کنند و درخواست ارجاع برای ارزیابی asd را بپرسند . در حالی که تست برای asd در بزرگسالان هنوز اصلاح شده‌است , بزرگسالان می‌توانند به روان‌پزشک یا روان‌پزشک ارجاع داده شوند . این متخصص در مورد مسائلی مانند تعامل اجتماعی و چالش‌های ارتباطی , مسائل حسی , رفتارهای تکراری و علایق محدود سوال خواهد کرد . اطلاعات در مورد تاریخچه تکامل بزرگسالان به تشخیص صحیح کمک می‌کند , بنابراین ارزیابی asd می‌تواند شامل صحبت با والدین یا سایر اعضای خانواده باشد .
درمان asd چه هستند ?
درمان زودهنگام asd و مراقبت مناسب می‌تواند باعث کاهش مشکلات فرد و افزایش توانایی او در به حداکثر رساندن نقاط قوت و یادگیری مهارت‌های جدید شود. در حالی که بهترین درمان برای asd وجود ندارد , هم‌کاری نزدیک با پزشک بخش مهمی از یافتن برنامه درمان درست است .
داروها
چند کلاس از داروها وجود دارند که پزشکان از آن‌ها برای درمان برخی مشکلات رایج در asd استفاده می‌کنند . با دارو , فرد مبتلا به asd ممکن است مشکلات کمتری داشته باشد :
تحریک‌پذیری
پرخاش:
رفتارهای تکراری
بیش‌فعالی
مشکلات توجه
اضطراب و افسردگی
اطلاعات و اطلاعات مربوط به هشدارهای دارویی , راهنماهای دارویی بیمار و یا داروهای تازه تصویب‌شده در وب سایت اداره دارو و دارو ( fda ) را در سایت www .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

علایم و علائم ASD ها کدامند ؟
تمام افرادی که ASD دارند همه این رفتارها را نشان می‌دهند ، اما بیش‌ترشان چندین نمایش را نشان می‌دهند .
افراد مبتلا به ASD می‌توانند :
رفتارهای خاص را تکرار کرده و یا رفتارهای غیر عادی داشته باشید .
علایق تمرکز بیش از حد ، مانند اشیا در حال حرکت و یا بخشی از اشیا
علاقه شدید و شدیدی به موضوعات خاص ، مانند اعداد ، جزئیات ، و یا حقایق داشته باشید
با یک تغییر جزئی در یک برنامه روتین و یا در یک محیط جدید یا overstimulating ناراحت شوید .
ارتباط چشمی کم و یا متناقض داشته باشید
دوست دارند نگاه کنند و کم‌تر به افراد در محیط خود گوش دهند
به ندرت به دنبال سهیم شدن از اشیا یا فعالیت‌های خود با اشاره یا نشان دادن چیزها به دیگران هستند .
هنگامی که دیگران خشم ، پریشانی و یا محبت نشان می‌دهند به طور غیر عادی واکنش دهید
یا عدم موفقیت در پاسخ به نام و یا دیگر تلاش‌های شفاهی برای جلب توجه آن‌ها
مشکلات پشت و جلو گفتگوها را داشته باشید
اغلب در مورد یک سوژه مورد علاقه صحبت می‌کنید اما به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد که وقتی دیگران با بی‌تفاوتی واکنش نشان می‌دهند ، واکنشی نشان دهد و یا توجه کند.
کلمات یا عبارت‌هایی که می‌شنوند را تکرار می‌کنند ، رفتاری به نام echolalia
از کلماتی استفاده کنید که عجیب و غریب به نظر می‌رسند و یا معانی ویژه‌ای دارند که فقط با آن آشنا هستند که با روش ارتباط فرد آشنا هستند .
حالات چهره ، حرکات و حالات صورت خود را داشته باشید که با آنچه می‌گویند مطابقت نمی‌کنند
لحن غیر عادی صوت داشته باشید که ممکن است آواز خواندن ، آواز یا تخت و یا شبیه ربات باشد .
از دید یک فرد دیگر دچار مشکل شوید ، او را ترک کنید و یا او نمی‌تواند اقدامات دیگران را پیش‌بینی یا درک کند .
افراد مبتلا به ASD ممکن است مشکلات دیگری مانند حساسیت حسی ( حساس بودن به نور ، صدا ، بافت لباس ، یا درجه‌حرارت ) ، مشکلات خواب ، مشکلات گوارشی و زودرنجی داشته باشند .
افراد مبتلا به ASD نیز می‌توانند قدرت و توانایی‌های بسیاری داشته باشند . برای مثال ، افراد مبتلا به ASD می‌توانند :
اطلاعات بالا از حد متوسط
قادر باشید چیزهایی را با جزئیات یاد بگیرید و اطلاعات را برای مدت‌زمان طولانی به یاد بیاورید .
دانش آموزان بصری و شنوایی قوی داشته باشید
اکسل در ریاضی ، علوم ، موسیقی و هنر
رسیدگی به ASD در کودکان جوان
ممکن است برخی از کودکان مبتلا به ASD در رشد خود بسیار زود به نظر برسند . برخی دیگر ممکن است به طور معمول تا دومین یا حتی سومین سال زندگی توسعه پیدا کنند ، اما والدین شروع به دیدن مشکلات می‌کنند . در مورد مراحل رشد رشدی که کودکان خردسال باید به www.cdc.gov / ncbddd / actearly / milestones. دست یابند ، بیشتر یاد بگیرید
تشخیص ASD چگونه است ؟
پزشکان ASD را با نگاه به رفتار و رشد کودک تشخیص می‌دهند . کودکان خردسال مبتلا به ASD را می‌توان در ۲ سالگی به طور قابل اطمینانی تشخیص داد .
هنگامی که والدین یا معلم بر مبنای مشاهدات اجتماعی ، ارتباطی و رفتارهای نمایشی کودک نگرانی‌های خود را افزایش دهند ، کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر باید برای ASD غربال شوند .
تشخیص ASD در بزرگسالان آسان نیست . در بزرگسالان ، برخی علایم ASD می‌توانند با علایم اختلالات سلامتی ذهنی نظیر اسکیزوفرنی یا اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی دچار اختلال شوند . با این حال ، تشخیص درست ASD به عنوان یک فرد بالغ می‌تواند به فرد کمک کند تا مشکلات گذشته را درک کند، نقاط قوت خود را مشخص کند ، و از نوع درست کمک بگیرد .
تشخیص در کودکان جوان
تشخیص در کودکان خردسال معمولا ً یک فرآیند دو مرحله‌ای است :
غربالگری رشد عمومی در طول مراحل خوب کودک :
هر کودک باید با پزشک اطفال و یا یک پزشک متخصص مراقبت‌های بهداشتی در دوران کودکی ، معاینه خوبی داشته باشد . غربالگری ویژه ASD باید در بازدیدهای ۱۸ و ۲۴ ماهه انجام شود .
اگر یک کودک در معرض خطر بالای ASD یا مشکلات رشد باشد ، غربالگری اولیه ممکن است مورد نیاز باشد . کسانی که در معرض خطر قرار دارند شامل کسانی هستند که :
یک خواهر ، برادر یا دیگر اعضای خانواده ASD داشته باشید .
رفتارهای ASD دارند
زودرس یا زود بدو تولد به دنیا آمده بود ،

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

پیدا کردن راهنما
مرکز منابع ملی در اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، برنامه کودکان و بزرگسالان با اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( CHADD ® ) که توسط مراکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌ها ( سی‌دی سی) حمایت می‌شود ، اطلاعات و منابع بسیاری دارد . شما می‌توانید به طور آنلاین در سایت www.help۴adhd.org یا با تلفن در ۱ - ۸۰۰ - ۲۳۳ - ۴۰۵۰ به این مرکز دسترسی داشته باشید . همچنین می‌توانید از کمک s برای صفحه بیماری روانی در www.nimh.nih.gov / findhelp. دیدن کنید .
مشارکت در یک آزمون بالینی
این مشارکت شما است که به محققان کمک می‌کند در نهایت روش‌های بهتری برای درمان ، پیش‌گیری ، تشخیص ، و درک بیماری انسان کشف کنند . شما می‌توانید با شرکت در یک محاکمه تحقیقات بالینی درگیر شوید . هدف از آزمایش‌ها بالینی تعیین این مساله است که آیا یک آزمایش یا روش درمانی جدید ، ایمن است یا خیر . آزمایش‌ها بالینی نیز می‌توانند به جنبه‌های دیگر درمان مانند بهبود کیفیت زندگی برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن نگاه کنند .
محققان در موسسه تحقیقات NIMH و دیگر موسسه ملی بهداشت مثل موسسه تحقیقات Genome انسانی ، تحقیقات در بسیاری از زمینه‌ها از جمله شناخت ، ژنتیک ، اپیدمیولوژی ، تصویربرداری مغزی و توسعه درمان را انجام دادند . این مطالعات در مرکز بالینی NIH در ایالت مریلند واقع شده‌است . اگر فکر می‌کنید که ممکن است به شرکت در یک آزمایش بالینی علاقه‌مند باشید ، باید با پزشک خود درباره اینکه آیا درخواست می‌دهید و اینکه کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب هستند ، صحبت کنید . برای یادگیری در مورد مطالعات مربوط به ADHD که در حال حاضر در NIMH استخدام شده‌اند ، از http: / /www.nimh.nih.gov / joinastudy. دیدن کنید .
برای یافتن یک آزمایش بالینی در نزدیکی شما ، از ClinicalTrials.gov دیدن کنید . این یک ثبت قابل جستجو و پایگاه‌داده اطلاعات فدرال و فدرال است که در ایالات‌متحده و سراسر جهان انجام می‌شود . ClinicalTrials.gov اطلاعات مربوط به هدف یک محاکمه را به شما می‌دهد ، که ممکن است در مکان‌ها ، مکان‌ها ، و شماره‌های تلفن برای جزئیات بیشتر شرکت کند . این اطلاعات باید در ارتباط با مشاوره از طرف ارایه‌دهنده خدمات بهداشت و درمان مورد استفاده قرار گیرد .
اختلالات طیف اوتیسم
اوتیسم تصویر را پوشش می‌دهد
این نشانه‌ها را یاد بگیرید و اگر نگران هستید ، درخواست کمک کنید .
اختلالات طیف اوتیسم کدامند ؟
اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) اصطلاحی است برای گروهی از اختلالات رشدی که توسط :
مشکلات مربوط به ارتباط اجتماعی و تعامل اجتماعی در محیط‌های مختلف
رفتارهای Repetitive و / یا عدم تمایل به تغییر در کاره‌ای روزمره
علائمی که در دوران اولیه کودکی آغاز می‌شوند ، معمولا ً در ۲ سال اول زندگی
علائمی که باعث می‌شوند فرد در زندگی روزمره به کمک نیاز داشته باشد
اصطلاح " طیف " به طیف گسترده‌ای از علایم ، نقاط قوت و سطوح اختلال که افراد مبتلا به ASD می‌توانند داشته باشند ، اشاره دارد . تشخیص ASD در حال حاضر شامل شرایط دیگر است:
اختلال اوتیسم
سندروم Asperger
اختلال در توسعه جامع که در غیر این صورت مشخص نشده است
با این که ASD در اوایل رشد آغاز می‌شود ، اما می‌تواند در طول عمر یک فرد طول بکشد .
علایم و علائم ASD ها کدامند ؟
تمام افرادی که ASD دارند همه این رفتارها را نشان می‌دهند ، اما بیش‌ترشان چندین نمایش را نشان می‌دهند .
افراد مبتلا به ASD می‌توانند :
رفتارهای خاص را تکرار کرده و یا رفتارهای غیر عادی داشته باشید .
علایق تمرکز بیش از حد ، مانند اشیا در حال حرکت و یا بخشی از اشیا
علاقه شدید و شدیدی به موضوعات خاص ، مانند اعداد ، جزئیات ، و یا حقایق داشته باشید
با یک تغییر جزئی در یک برنامه روتین و یا در یک محیط جدید یا overstimulating ناراحت شوید .
ارتباط چشمی کم و یا متناقض داشته باشید
دوست دارند نگاه کنند و کم‌تر به افراد در محیط خود گوش دهند
به ندرت به دنبال سهیم شدن از اشیا یا فعالیت‌های خود با اشاره یا نشان دادن چیزها به دیگران هستند .
هنگامی که دیگران خشم ، پریشانی و یا محبت نشان می‌دهند به طور غیر عادی واکنش دهید
یا عدم موفقیت در پاسخ به نام و یا دیگر تلاش‌های شفاهی برای جلب توجه آن‌ها
مشکلات پشت و جلو گفتگوها را داشته باشید
اغلب در مورد یک سوژه مورد علاقه صحبت می‌کنید اما به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد که وقتی دیگران با بی‌تفاوتی واکنش نشان می‌دهند ، واکنشی نشان دهد و یا توجه کند.
کلمات یا عبارت‌هایی که می‌شنوند را تکرار می‌کنند ، رفتاری به نام echolalia

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

Non : این داروها بیش از محرک‌های محرک شروع به کار می‌کنند ، اما می‌توانند تمرکز ، توجه و impulsivity را در یک فرد مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، بهبود بخشند . پزشکان ممکن است یک محرک غیر محرک را تجویز کنند اگر یک فرد اثرات جانبی آزار دهنده‌ای را از محرک‌ها داشته باشد ، اگر یک محرک موثر نباشد ، یا در ترکیب با یک محرک برای افزایش اثربخشی عمل کند . دو نمونه از داروهای غیر محرک عبارتند از atomoxetine و guanfacine .
Antidepressants : اگر چه داروهای ضد افسردگی توسط اداره غذا و داروی آمریکا ( FDA ) تایید نشده اند ، مخصوصا ً برای درمان ADHD ، داروهای ضد افسردگی گاهی برای درمان بزرگسالان با ADHD استفاده می‌شود . داروهای ضد افسردگی قدیمی‌تر ، به نام tricyclics ، گاهی اوقات به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند که محرک ، بر روی مواد شیمیایی مغز نور اپی نفرین و دوپامین تاثیر می‌گذارند .
انواع و انواع مختلفی از این داروها وجود دارد - همه با مزایای بالقوه و اثرات جانبی . گاهی اوقات چندین دارو یا دوزهای مختلف باید قبل از پیدا کردن کسی که برای یک فرد خاص کار می‌کند ، امتحان شود . هر کسی که دارو مصرف می‌کند باید با دقت و با دقت پزشک تجویز آن‌ها نظارت شود .
اگر مشکلی دارید با پزشک خود تماس بگیرید و یا اگر نگران هستید که ممکن است بیش از حد خوب آسیب ببیند ، به پزشک خود زنگ بزنید . پزشک شما ممکن است قادر به تنظیم دوز و یا تغییر تجویز خود به روش دیگری باشد که ممکن است برای شما بهتر عمل کند .
درمان
انواع مختلفی از درمان وجود دارد که به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی می افزایند ، اما تحقیقات نشان می‌دهد که درمان ممکن است در درمان علائم اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، موثر نباشد . با این حال اضافه کردن درمان به یک برنامه درمان ADHD می‌تواند به بیماران و خانواده‌ها کمک کند تا بتوانند با چالش‌های روزانه مقابله کنند .
برای کودکان و نوجوانان : والدین و معلمان می‌توانند به کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی کمک کنند و با ابزارهایی مانند نگهداری یک برنامه روتین و یک برنامه ، سازماندهی موارد روزمره ، استفاده از تکلیف و organizers ، و دادن قدردانی و پاداش زمانی که قوانین از آن‌ها پیروی می‌شود ، پیروی کنند .
برای بزرگسالان : یک ارائهکننده خدمات بهداشت روانی مجاز می‌تواند به یک فرد بالغ مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی کمک کند که یاد بگیرند چگونه زندگی خود را با ابزارهایی مانند نگهداری روتین و شکستن وظایف بزرگ به کاره‌ای کوچک‌تر و کوچک‌تر سازماندهی کنند .
آموزش و پرورش
کودکان و بزرگسالان با ADHD نیاز به راهنمایی و درک والدین ، خانواده و معلمان دارند تا به پتانسیل کامل خود برسند و موفق شوند . متخصصان سلامت روانی می‌توانند به والدین یک کودک با ADHD در مورد وضعیت و چگونگی تاثیر آن بر یک خانواده آموزش دهند . آن‌ها همچنین می‌توانند به کودک و والدین او کمک کنند که مهارت‌ها ، نگرش‌های و شیوه‌های مربوط به یکدیگر را توسعه دهند . نمونه‌ها عبارتند از:
آموزش مهارت‌های کودک به والدین مهارت‌هایی که برای تشویق و پاداش دادن به رفتارهای مثبت در فرزندانشان نیاز دارند ، آموزش می‌دهد .
تکنیک‌های مدیریت استرس می‌توانند با افزایش توانایی خود برای مقابله با سرخوردگی از والدین کودکان بهره‌مند شوند تا بتوانند با آرامش به رفتار فرزند خود واکنش نشان دهند .
گروه‌های پشتیبانی می‌توانند به والدین و خانواده‌ها کمک کنند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند که مشکلات و نگرانی‌های مشابهی دارند .
اضافه کردن درمان رفتاری ، مشاوره و حمایت عملی می‌تواند به افراد مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی و خانواده‌هایشان کمک کند تا بتوانند با مشکلات روزمره کنار بیایند .
برنامه‌های مدرسه محور
برخی از مدارس خدمات تحصیلی ویژه‌ای به کودکان مبتلا به ADHD دارند که واجد شرایط هستند . متخصصان آموزشی به کودک ، والدین و معلمان کمک می‌کنند تا تکالیف مدرسه و تکالیف را برای کمک به موفقیت کودک ، تغییر دهند . مدارس دولتی برای ارائه این خدمات به کودکان واجد شرایط لازم است که ممکن است برای خانواده‌هایی که در منطقه مدرسه زندگی می‌کنند رایگان باشد . بیشتر در مورد افراد با قانون تحصیل معلولیت ( IDEA ، دیدار از http: / /idea.ed.gov /. بیاموزید .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی معمولا ً باعث اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی می شه؟
محققان موسسه ملی بهداشت روانی ( NIMH ) ، موسسه ملی بهداشت ( NIH ) و سراسر کشور در حال مطالعه علل اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی هستند . تحقیقات فعلی حاکی از آن است که اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ممکن است براثر فعل و انفعالات بین ژن‌ها و عوامل محیطی یا غیر ژنتیکی ایجاد شود . مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر ، ممکن است تعدادی از عوامل به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی کمک کنند :
ژن‌ها
سیگار کشیدن ، مصرف الکل و مصرف مواد مخدر در دوران بارداری
قرار گرفتن در معرض مواد سمی محیطی ، از جمله سطوح بالای سرب ، در سنین پایین
وزن زاد و ولد کم
آسیب‌های مغزی
علائم هشدار
افرادی که ADHD دارند الگوی مداوم سه نوع بیماری را نشان می‌دهند :
صعوبت توجه ( بی‌توجهی )
بیش فعال بیش فعال
بازیگری بدون تفکر ( impulsivity )
این نشانه‌ها در مسیر کارکرد و یا پیشرفت قرار می‌گیرند . افرادی که ADHD دارند ترکیبی از این علائم هستند :
از دست دادن جزئیات یا از دست دادن جزئیات ، اشتباه‌ات بی‌توجهی در مدرسه ، کار ، یا در طول فعالیت‌های دیگر را انجام دهید .
مشکلات حفظ توجه در کارها یا بازی ، از جمله گفتگوها ، سخنرانی‌ها یا خواندن طولانی را داشته باشید.
Seem که هنگام صحبت کردن به طور مستقیم به حرف‌های آن‌ها گوش ندهید
عدم پیروی از دستورالعمل ، شکست دادن تکالیف ، کاره‌ای روزمره، یا تکالیف در محل کار ، یا شروع کارها ، اما به سرعت تمرکز خود را از دست می‌دهد و به راحتی گیج می‌شود .
مشکلات سازمان دهی وظایف و فعالیت‌هایی مانند انجام وظایف در توالی ، حفظ مواد و لوازم به ترتیب ، حفظ کار سازمان‌یافته ، مدیریت زمان ، و تعیین حدود زمانی
از کارهایی که نیاز به تلاش مداوم ذهنی ، مانند تکالیف مدرسه یا تکالیف ، یا برای نوجوانان و بزرگسالان مسن‌تر ، تهیه گزارش‌ها ، تکمیل فرم و یا مرور مدارک طولانی دارند خودداری کنید.
چیزهای لازم را برای کارها و فعالیت‌ها ، مانند لوازم مدرسه ، مداد ، کتاب ، ابزار ، کیف پول ، کلید ، کاغذ، عینک ، عینک ، عینک ، و تلفن‌های همراه را از دست بدهید.
به راحتی از افکار و یا محرک‌های نامرتبط خود دور شوید
فعالیت‌های روزمره مانند کاره‌ای روزمره ، انجام دادن کارها ، بازگشت به تماس‌ها ، و نگه داشتن قرارها
علایم بی‌قراری و بی‌قراری ممکن است شامل موارد زیر باشد :
بی‌قراری و بی‌قراری در حین نشستن
بیدار شدن و حرکت در شرایط زمانی که نشستن انتظار می‌رود ، مانند در کلاس یا در دفتر
دویدن یا بالا رفتن به اطراف و یا بالا رفتن در شرایطی که نامناسب است ، یا در نوجوانان و بزرگسالان ، اغلب احساس بی‌قراری می‌کند .
قادر به بازی کردن یا شرکت در سرگرمی‌های گوناگون نیست
دائما ً در حال حرکت و یا " روی رفتن " بودن یا رفتار کردن مثل " رانندگی با موتور " است .
حرف زدن بدون وقفه
قبل از اینکه یک سوال تمام شود پاسخ دهید ، جملات دیگران را تمام کنید ، یا بدون اینکه منتظر یک تغییر در مکالمه باشند، صحبت کنید .
پس از آنکه در انتظار نوبت خود بود ،
به عنوان مثال در گفتگوها ، بازی‌ها و یا فعالیت‌های خود مزاحم دیگران می‌شوند و یا مزاحم دیگران می‌شوند.
نشان دادن این نشانه‌ها و نشانه‌ها لزوما ً به این معنی نیست که فرد ADHD دارد . بسیاری از مشکلات دیگر مانند اضطراب ، افسردگی و انواع خاصی از ناتوانی‌های یادگیری نیز می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند . اگر نگران این باشید که آیا ممکن است کودک شما ADHD داشته باشد ، اولین قدم این است که با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید تا تشخیص دهید آیا علائم تشخیص مناسب هستند یا خیر . این تشخیص را می‌توان از طریق یک متخصص بهداشت روانی ، مانند روان‌پزشک یا روان‌شناس بالینی ، پزشک مراقبت‌های اولیه و یا پزشک اطفال انجام داد .
درمان ADHD
اگرچه هیچ درمانی برای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی وجود ندارد ، اما در حال حاضر درمان‌های موجود ممکن است به کاهش علایم و بهبود عملکرد کمک کنند . ؟ ADHD معمولا ً با دارو ، آموزش ، آموزش ، درمان یا ترکیبی از درمان‌ها استفاده می‌شود .
دارو
برای بسیاری از مردم ، استفاده از اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، بیش‌فعالی و impulsivity را کاهش می‌دهد و توانایی آن‌ها در تمرکز ، کار و یادگیری را بهبود می‌بخشد . اولین خط درمان برای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، محرک است .
stimulants : اگرچه ممکن است غیرمعمول به نظر برسد که با ADHD که یک محرک محسوب می‌شود رفتار کند ، موثر است . بسیاری از محققان فکر می‌کنند که محرک موثر است ، زیرا این دارو دوپامین را افزایش می‌دهد که نقش‌های اساسی در تفکر و توجه ایفا می‌کند .

منبع سایت 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

مغز نوجوانان : ۶ چیز که باید بدانید
مغز نوجوان : ۶ چیز که باید بدانید ( برگه واقعیت )
مطالعه افسردگی نوجوانان : درک افسردگی در نوجوانان
پیوستن به یک مطالعه تحقیقاتی : Enrolling از سراسر کشور
آیا می‌دانستید که تغییرات مهم و مهم در دوران نوجوانی در مغز رخ می‌دهند ؟ در اینجا ۶ نکته وجود دارد که باید در مورد مغز نوجوان بدانید :
مغز شما وقتی بزرگ‌تر می‌شود ، بزرگ‌تر نمی‌شود
برای دختران ، مغز به بزرگ‌ترین سایز فیزیکی خود در حدود ۱۱ سال و برای پسران می‌رسد ، مغز به بزرگ‌ترین سایز فیزیکی خود در حدود ۱۴ سالگی می‌رسد . البته ، این تفاوت در سن به این معنا نیست که بچه‌ها یا دخترها باهوش‌تر از هم نیستند !
اما این به آن معنا نیست که مغز شما در حال بلوغ است .
برای هر دو دختر و هم دختر ، اگر چه مغز شما ممکن است بزرگ باشد ، اما مغز شما تا اواسط دهه ۲۰ تا اواخر دهه ۲۰ رشد و بلوغ را به پایان می‌رساند . بخش جلویی مغز به نام قشر پیش پیشانی یکی از آخرین مناطق مغز است که به بلوغ می‌رسد . آن منطقه‌ای است که مسیول برنامه‌ریزی ، اولویت‌بندی و کنترل ایمپالس‌ها است .
مغز نوجوان آماده یادگیری و سازگاری است .
در دنیای دیجیتال که به طور مداوم در حال تغییر است ، مغز نوجوان به خوبی برای سازگاری با تکنولوژی جدید آماده است - و در عوض از طریق تجربه شکل می‌گیرد .
بسیاری از اختلالات روانی در دوران بلوغ
تمام تغییرات بزرگی که مغز تجربه می‌کند ممکن است توضیح دهد که چرا بلوغ زمانی است که بسیاری از اختلالات ذهنی مانند اسکیزوفرنی ، اضطراب ، افسردگی ، اختلال دوقطبی و اختلالات خوردن وجود دارد .
مغز نوجوان انعطاف‌پذیر است .
اگرچه نوجوانی زمان آسیب‌پذیر برای مغز و نوجوانان به طور کلی است ، اغلب نوجوانان به بزرگسالان سالم تبدیل می‌شوند . برخی تغییرات در مغز در طول این مرحله مهم توسعه در واقع می‌تواند به حفاظت در مقابل اختلالات ذهنی بلند مدت کمک کند .
نوجوانان به خواب بیشتری نسبت به کودکان و بزرگسالان نیاز دارند
اگر چه ممکن است به نظر برسد که نوجوانان تنبل هستند ، اما علم نشان می‌دهد که سطح ملاتونین ( یا هورمون خواب ) در خون بعدا ً در شب افزایش می‌یابد و دیرتر از بقیه بچه‌ها و بزرگسالان در صبح فرو می‌افتد . این مساله ممکن است توضیح دهد که چرا بسیاری از نوجوانان دیر وقت بیدار می‌مانند و با بیدار شدن در صبح مبارزه می‌کنند . نوجوانان باید حدود ۹ تا ۱۰ ساعت خواب داشته باشند، اما اغلب نوجوانان خواب کافی ندارند . فقدان خواب به شدت توجه را به خود جلب می‌کند ، impulsivity را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث افزایش عصبانیت و افسردگی شود .
برای اطلاعات بیشتر
برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایطی که بر سلامت روانی ، منابع و تحقیقات تاثیر می‌گذارد ، به سایت mentalhealth.gov / در سایت www.mentalhealth.gov یا وب سایت NIMH در www.nimh.nih.gov مراجعه کنید . علاوه بر این ، کتابخانه ملی خدمات Medicine's ( www.nlm.nih.gov / medlineplus /) ) دارای اطلاعاتی در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات بهداشتی از جمله شرایطی است که سلامت روانی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
اگر دسترسی به اینترنت ندارید و اطلاعات بیشتری در مورد مغز نوجوان دارید ، لطفا ً با مرکز منابع اطلاعات NIMH در ۱ - ۸۶۶ - ۶۱۵ - ۶۴۶۴ یا ۱ - ۸۶۶ - ۴۱۵ - ۸۰۵۱ تماس بگیرید .
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی : اصول
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) : تصویر پوشش اصول
مرور
آیا به سختی می‌توانید به آن توجه کنید ؟ آیا احساس می‌کنید که باید به طور مداوم در طول زمان‌هایی که نباید حرکت کنید ؟ آیا به طور مداوم سخنان دیگران را قطع می‌کنید ؟ اگر این مسائل در حال پیشرفت هستند و شما احساس می‌کنید که تاثیر منفی بر زندگی روزمره شما می‌گذارند ، می‌تواند نشانه اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( ADHD ) باشد .
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، اختلالی است که باعث می‌شود فرد برای توجه و کنترل رفتارهای تکانشی بسیار مشکل باشد . او همچنین ممکن است بی‌قرار بوده و تقریبا ً همیشه فعال باشد .
ADHD فقط یک اختلال کودکی نیست . با اینکه علائم اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی در دوران کودکی آغاز می‌شوند ، ADHD می‌تواند از نوجوانی و بزرگسالی ادامه دهد . با وجود این که بیش‌فعالی معمولا ً به نوجوان تبدیل می‌شود ، مشکلات با بی‌توجهی ، disorganization ، و کنترل ضربه ضعیف اغلب در سال‌های نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

دارو
سه نوع داروی مورد استفاده برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی وجود دارد :
داروهای ضد اضطراب
Antidepressants
مسدود کننده‌های بتا
داروهای ضد اضطراب قوی هستند و برای کاهش احساسات مضطرب شروع به کار می‌کنند ؛ با این حال ، این داروها معمولا ً برای مدت‌زمان طولانی برداشته نمی‌شوند . اگر در طول یک دوره طولانی برداشته شود ، مردم می‌توانند تحمل تحمل کنند و ممکن است به دوزهای بالاتر و بالاتر نیز نیاز داشته باشند تا تاثیر یکسانی داشته باشند . برخی افراد حتی ممکن است به آن‌ها وابسته شوند . برای اجتناب از این مشکلات ، پزشکان معمولا ً داروهای ضد اضطراب را برای دوره‌های کوتاه‌مدت تجویز می‌کنند ، عملی که برای بزرگسالان مسن‌تر مفید است .
Antidepressants عمدتا ً برای درمان افسردگی به کار می‌روند ، اما برای نشانه‌های اختلال اضطراب اجتماعی نیز مفید هستند . در مقابل داروهای ضد اضطراب ، ممکن است چند هفته طول بکشد تا کار خود را شروع کنند. عوارض جانبی هم چنین ممکن است موجب عوارض جانبی نظیر سردرد ، تهوع یا سختی خوابیدن شود . این عوارض جانبی معمولا ً برای اغلب افراد سخت نیست ، به خصوص اگر مقدار دوز پایین شروع شود و در طول زمان به کندی افزایش یابد . درباره هر گونه عوارض جانبی که دارید با پزشک خود صحبت کنید .
مسدود کننده‌های بتا ، داروهایی هستند که می‌توانند به مسدود کردن برخی از نشانه‌های فیزیکی اضطراب بر روی بدن ، مانند افزایش ضربان قلب ، تعریق و یا لرزش کمک کنند . مسدود کننده‌های بتا معمولا ً دارو انتخابی برای نوع " اضطراب نمایشی " از اضطراب اجتماعی هستند .
پزشک شما برای پیدا کردن بهترین دارو ، دز و مدت درمان با شما کار خواهد کرد . بسیاری از افراد با اختلال اضطراب اجتماعی بهترین نتیجه را با ترکیبی از داروها و CBT و یا other دیگر به دست می‌آورند .
Don't خیلی سریع درمان را رها می‌کنند . هم روان‌درمانی و هم دارو می‌توانند کمی وقت صرف کنند . سبک زندگی سالم نیز می‌تواند به اضطراب مبارزه کمک کند . دقت کنید که به اندازه کافی خواب داشته باشید و ورزش کنید، یک رژیم غذایی سالم بخورید و به خانواده و دوستان خود مراجعه کنید که به آن‌ها اعتماد دارید .
برای اطلاعات اولیه در مورد این و دیگر داروهای سلامت روانی ، مراجعه به وب سایت اداره غذا و دارو ( www.fda.gov /) برای آخرین اطلاعات درباره هشدارها ، راهنمای دارویی بیمار ، و یا داروهای تازه تایید شده .
برای اطلاعات بیشتر
برای یادگیری بیشتر در مورد اختلال اضطراب اجتماعی ، از آن بازدید کنید:
Medline Plus ( کتابخانه ملی پزشکی )
http: / /medlineplus.gov /
( En Espanol : http: / /medlineplus.gov / spanish)
برای اطلاعات در مورد آزمایش‌های بالینی ، بازدید :
ClinicalTrials.gov : https: / /clinicaltrials.gov
( En Espanol : http: / /salud.nih.gov / investigacion-clinica /))
برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایطی که بر سلامت روانی ، منابع و تحقیقات تاثیر می‌گذارند ، از وب سایت NIMH ( www.nimh.nih.gov ) دیدن کنید .
پیدا کردن راهنما
برنامه درمان سلامت روانی Locator
سو مصرف مواد و اداره خدمات سلامت روانی ( SAMHSA ) این منبع آنلاین را برای مکان‌یابی تسهیلات درمانی و برنامه‌های درمانی ارایه می‌دهد . بخش درمان روانی خدمات درمانی خدمات درمانی ، لیستی از امکانات ارائه خدمات بهداشت روانی به افراد مبتلا به بیماری‌های روانی ارائه می‌دهد . یک ساختمان در ایالت خود در www.findtreatment.samhsa.gov /. برای منابع اضافی پیدا کنید ، از www.nimh.nih.gov / findhelp. دیدن کنید .
مغز نوجوانان : ۶ چیز که باید بدانید
مغز نوجوان : ۶ چیز که باید بدانید ( برگه واقعیت )
مطالعه افسردگی نوجوانان : درک افسردگی در نوجوانان
پیوستن به یک مطالعه تحقیقاتی : Enrolling از سراسر کشور
آیا می‌دانستید که تغییرات مهم و مهم در دوران نوجوانی در مغز رخ می‌دهند ؟ در اینجا ۶ نکته وجود دارد که باید در مورد مغز نوجوان بدانید :
مغز شما وقتی بزرگ‌تر می‌شود ، بزرگ‌تر نمی‌شود
برای دختران ، مغز به بزرگ‌ترین سایز فیزیکی خود در حدود ۱۱ سال و برای پسران می‌رسد ، مغز به بزرگ‌ترین سایز فیزیکی خود در حدود ۱۴ سالگی می‌رسد . البته ، این تفاوت در سن به این معنا نیست که بچه‌ها یا دخترها باهوش‌تر از هم نیستند !

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

علائم و نشانه‌های اختلال اضطراب اجتماعی کدامند ?
زمانی که باید در مقابل دیگران حضور داشته باشید یا در اطراف دیگران باشید , افرادی با اختلال اضطراب اجتماعی تمایل به :
خجالت , عرق , لرزش , احساس ضربان قلب سریع , یا احساس " روان رفتن " آن‌ها را احساس کنید .
احساس تهوع و استفراغ می‌کنند
بدن صلب خود را نشان دهید , تماس چشمی کمی داشته باشید و با صدای بسیار نرم صحبت کنید .
آن را ترسناک و مشکل پیدا کنید , خصوصا ً آن‌هایی که آن‌ها را نمی‌شناسند , و زمانی سخت با آن‌ها صحبت می‌کنند .
در مقابل دیگران بسیار هوشیار و شرمنده باشید
می‌ترسید دیگران درباره آن‌ها قضاوت کنند
از جاهایی که افراد دیگری هستند دوری کنید
چه چیزی باعث اختلال اضطراب اجتماعی می‌شود ?
اختلال اضطراب اجتماعی گاهی در خانواده‌ها اجرا می‌شود , اما هیچ‌کس نمی‌داند که چرا بعضی از اعضای خانواده آن را دارند در حالی که برخی دیگر آن را ندارند . محققان دریافته اند که بخش‌های مختلف مغز در ترس و اضطراب نقش دارند . برخی محققان فکر می‌کنند که اشتباه کردن رفتار دیگران ممکن است نقشی در ایجاد یا بدتر کردن اضطراب اجتماعی ایفا کند . برای مثال , ممکن است فکر کنید که مردم به شما خیره می‌شوند یا به شما اخم می‌کنند . مهارت‌های اجتماعی توسعه‌نیافته نیز عامل دیگری در اضطراب اجتماعی هستند . برای مثال , اگر مهارت‌های اجتماعی توسعه‌نیافته دارید , پس از صحبت با دیگران دلسرد می‌شوید و ممکن است نگران انجام آن در آینده باشید . دانشمندان با یادگیری بیشتر در مورد ترس و اضطراب در مغز می‌توانند درمان‌های بهتری ایجاد کنند . محققان همچنین به دنبال راه‌هایی هستند که در آن‌ها عوامل استرس و محیطی نقش دارند .
اختلال اضطراب اجتماعی چگونه درمان می‌شود ?
ابتدا با پزشک و یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید . دکتر شما باید امتحان بدهد و از شما در مورد تاریخچه سلامتی خود سوال کند تا مطمئن شوید که یک مشکل جسمانی نامربوط موجب علائم شما نمی‌شود . پزشک شما ممکن است شما را به متخصص بهداشت روانی , از قبیل روان‌پزشک , روانشناس , مددکار اجتماعی , یا مشاور ارجاع دهد . اولین قدم برای درمان موثر , داشتن یک تشخیص است که معمولا ً توسط متخصص بهداشت روانی صورت می‌گیرد.
اختلال اضطراب اجتماعی به طور کلی با روان‌درمانی مورد درمان قرار می‌گیرد . با پزشک یا ارائهکننده مراقبت بهداشتی درباره بهترین درمان برای شما صحبت کنید . اگر ارایه‌دهنده خدمات درمانی شما نمی‌تواند یک ارجاع را ارائه کند , مراجعه به دفترچه راهنمای بیماری‌های روانی در سایت www .
روان‌درمانی:
یک نوع روان‌درمانی به نام درمان شناختی رفتاری به ویژه برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی مفید است . cbt به شما روش‌های مختلف تفکر , رفتار و واکنش به وضعیت‌هایی که به شما کمک می‌کنند احساس اضطراب و ترس کمتری داشته باشید , یاد می‌دهد . همچنین می‌تواند به شما در یادگیری و تمرین مهارت‌های اجتماعی کمک کند . درمان شناختی رفتاری در قالب گروهی می‌تواند مفید باشد . برای اطلاعات بیشتر در مورد روان‌درمانی
گروه‌های پشتیبانی
بسیاری از افراد با اضطراب اجتماعی نیز گروه‌های حمایتی را یاری می‌کنند . در گروهی از افرادی که همگی اختلال اضطراب اجتماعی دارند می‌توانید بازخوردی صادقانه و صادقانه درباره اینکه دیگران در گروه شما را می‌بینند دریافت کنید . این راه , شما می‌توانید یاد بگیرید که افکار شما در مورد قضاوت و رد کردن حقیقی نیستند یا تحریف شده‌اند . همچنین می‌توانید نحوه برخورد دیگران با رویکرد اختلال اضطراب اجتماعی را یاد بگیرید و بر ترس از موقعیت‌های اجتماعی غلبه کنید .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلال اضطراب اجتماعی : بیش از خجالت خجالت
تصویر جلد برای اضطراب اجتماعی : بیش از خجالت خجالت
مقدمه
آیا شما به شدت از قضاوت دیگران می‌ترسید ؟
آیا شما در شرایط اجتماعی روزمره از خود آگاهی دارید ؟
آیا از ملاقات با مردم جدید اجتناب می‌کنید ؟
اگر شما این راه را دست‌کم به مدت شش ماه احساس کرده‌اید و این احساسات برای شما سخت است که کاره‌ای روزمره را انجام دهید - مانند صحبت کردن با افراد در محل کار یا مدرسه - ممکن است یک اختلال اضطراب اجتماعی داشته باشید .
اختلال اضطراب اجتماعی ( ترس اجتماعی نیز نامیده می‌شود ) یک وضعیت سلامت روانی است . این یک ترس مداوم و مداوم از نگاه کردن و قضاوت دیگران است . این ترس می‌تواند بر کار ، مدرسه و فعالیت‌های روزمره شما تاثیر بگذارد . این کار حتی می‌تواند باعث شود که زندگی کردن و نگه داشتن دوستان مشکل باشد . اما اختلال اضطراب اجتماعی نباید مانع رسیدن شما به پتانسیل شما شود . درمان می‌تواند به شما کمک کند بر علائم خود غلبه کنید .
چه چیزی شبیه به اختلال اضطراب اجتماعی است ؟
" در مدرسه ، من همیشه از احضار شدن می‌ترسیدم ، حتی زمانی که پاسخ‌ها را می‌دانستم . من نمی‌خواستم که مردم فکر کنند که من احمق یا کسل‌کننده هستم . قلبم می‌گرفت و احساس گیجی می‌کردم و حالم به هم می‌خورد . وقتی شغلی پیدا کردم ، از ملاقات با رئیسم یا صحبت کردن در یک جلسه نفرت داشتم . من نمی‌توانستم در جشن عروسی بهترین دوستم حضور پیدا کنم ، چون می‌ترسیدم که با افراد جدید ملاقات کنم . من سعی کردم با نوشیدن چند لیوان شراب قبل از یک رویداد ، خودم را آرام کنم و سپس هر روز نوشیدن را شروع کردم تا بتوانم با کاری که باید انجام دهم ، روبرو شوم ."
" من در نهایت با پزشک خودم صحبت کردم ، چون از این راه احساس خستگی می‌کردم و نگران بودم که شغلم را از دست بدهم . حالا من پزشکی می‌گیرم و با یک مشاور ملاقات می‌کنم تا در مورد راه‌های مقابله با ترس‌هایم صحبت کنم . من از استفاده از الکل برای رهایی از ترس‌هایم خودداری می‌کنم و در راه احساس بهتری هستم ."
اختلال اضطراب اجتماعی چیست ؟
اختلال اضطراب اجتماعی نوعی اختلال اضطراب است . فرد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ، علائم اضطراب یا ترس را در شرایط خاص یا اجتماعی ، مانند ملاقات با افراد جدید ، قرار گذاشتن ، ملاقات کاری ، پاسخ دادن به یک سوال در کلاس یا مجبور کردن با صندوقدار در فروشگاه احساس می‌کند . انجام کاره‌ای روزمره در مقابل افراد - مانند خوردن یا نوشیدن در مقابل دیگران و یا استفاده از دستشویی عمومی - همچنین باعث اضطراب و یا ترس می‌شود . شخص می‌ترسد که یا او را تحقیر ، قضاوت کنند و رد کنند .
این ترس که افراد با اختلال اضطراب اجتماعی در وضعیت‌های اجتماعی دارند آنقدر قوی است که احساس می‌کنند فراتر از توانایی آن‌ها در کنترل است . در نتیجه ، در مسیر رفتن به محل کار ، شرکت در مدرسه یا انجام کاره‌ای روزمره قرار می‌گیرد . افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ممکن است در مورد این مسائل و چیزهای دیگر هفته‌ها قبل از وقوع آن‌ها نگران باشند . گاهی اوقات ، آن‌ها از مکان‌ها یا رویدادهایی که فکر می‌کنند ممکن است کاری انجام دهند که آن‌ها را شرمسار کند ، دور می‌شوند .
برخی افراد مبتلا به این اختلال اضطراب در شرایط اجتماعی ندارند اما به جای آن دچار اضطراب می‌شوند . آن‌ها نشانه‌های فیزیکی اضطراب در موقعیت‌هایی نظیر دادن سخنرانی ، بازی کردن بازی ورزشی ، یا رقص یا نواختن ساز موسیقی در صحنه را احساس می‌کنند .
اختلال اضطراب اجتماعی معمولا ً در دوران جوانی در افرادی شروع می‌شود که بسیار خجالتی هستند . اختلال اضطراب اجتماعی غیر معمول نیست ؛ تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۷ درصد از آمریکایی‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند . اختلال اضطراب اجتماعی می‌تواند سال‌ها یا یک عمر طول بکشد و از رسیدن فرد به پتانسیل کامل خود جلوگیری کند .
علائم و علائم اختلال اضطراب اجتماعی کدامند ؟
افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ، زمانی که باید در مقابل دیگران عمل کنند و یا در اطراف خود باشند ، تمایل دارند :
سرخ شدن، عرق ، لرزش ، ضربان قلب سریع و یا احساس " ذهن " آن‌ها خالی می‌شود .
احساس تهوع و تهوع بکنند .
بدنی سفت و سخت را نشان دهید ، ارتباط چشمی کمی داشته باشید و یا با صدای بسیار نرم صحبت کنید.

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

چه چیزی باعث شیزوفرنی می‌شود ؟
بسیاری از عوامل ممکن است باعث شیزوفرنی شوند ، از جمله :
ژن‌ها ، به این دلیل که شیزوفرنی گاهی در خانواده‌ها کار می‌کند . با این حال مهم است بدانید که تنها به این خاطر که یک نفر در خانواده شیزوفرنی دارد ، این به این معنا نیست که اعضای دیگر خانواده نیز این بیماری را دارند .
محیط ، از قبیل قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها و یا مشکلات غذایی قبل از تولد
ساختار مغز و شیمی مغز
دانشمندان در مورد شیزوفرنی خیلی چیزها یاد گرفته‌اند ، اما تحقیقات بیشتری برای کمک به توضیح علل آن مورد نیاز است .
اسکیزوفرنی چگونه درمان می‌شود ؟
دو نوع اصلی درمان می‌تواند به علائم : داروهای ضدروان پریشی و درمان روانی کمک کند .
داروهای Antipsychotic به بیماران مبتلا به علائم اختلالات روانی شیزوفرنی کمک می‌کنند . برخی از مردم هنگامی که شروع به مصرف دارو می‌کنند عوارض جانبی دارند اما بیشتر عوارض جانبی بعد از چند روز باقی می‌مانند . عوارض جانبی عبارتند از:
تصویر Blurry
حرکات بدن یک فرد نمی‌تواند کنترل کند ، مثل تکان دادن
سرگیجه
خواب‌آلودگی
ضربان قلب سریع
احساس بی‌قراری
مشکلات Menstrual
حساسیت به خورشید
خارش پوست
سفتی بدن
برخی از انواع داروهای ضدروان پریشی می‌تواند باعث افزایش وزن و سایر نگرانی‌های بهداشتی شود که می‌تواند منجر به دیابت ، کلسترول بالا و یا شرایط دیگر شود . انواع دیگر داروهای ضدروان پریشی می‌تواند موجب اثرات جانبی مربوط به حرکت فیزیکی شود که در آن فرد نمی‌تواند حرکات ماهیچه را به ویژه در اطراف دهان کنترل کند .
مردم نسبت به داروهای ضدروان پریشی به طور متفاوت واکنش نشان می‌دهند ، بنابراین مهم است که گزارش هر کدام از این عوارض جانبی را به پزشک گزارش دهید . گاهی اوقات فرد باید قبل از پیدا کردن کار درست چندین دارو را امتحان کند . مردم نباید قبل از اینکه با پزشک صحبت کنند ، دارو مصرف کنند . توقف ناگهانی دارو می‌تواند خطرناک باشد و این می‌تواند علائم شیزوفرنی را بدتر کند .
درمان‌های روانی به بیماران در مقابله با چالش‌های روزمره شیزوفرنی کمک می‌کنند . این درمان‌ها اغلب پس از این که بیماران دارویی را پیدا می‌کنند ، بسیار مفید هستند . درمان شامل موارد زیر است :
آموزش خانوادگی : به همه خانواده آموزش می‌دهد که چگونه با این بیماری کنار بیایند و به عزیزانشان کمک کنند .
مهارت‌های مدیریت بیماری : به بیمار کمک می‌کند در مورد schizophrenia یاد بگیرد و آن را از روز به روز مدیریت کند .
درمان رفتاری شناختی ( CBT ) : به بیمار در تشخیص مشکلات فعلی و چگونگی حل آن‌ها کمک می‌کند . درمانگر CBT بر تغییر الگوهای کمکی از تفکر و رفتار تمرکز دارد .
توان‌بخشی : به گرفتن شغل و یا رفتن به مدرسه و مهارت‌های زندگی روزمره کمک می‌کند .
گروه‌های خود - کمک : پشتیبانی از افراد دیگر با بیماری و خانواده‌های آن‌ها
درمان اعتیاد به مواد مخدر و الکل اغلب با درمان‌های دیگر برای شیزوفرنی ترکیب می‌شود .
آیا افراد مبتلا به اسکیزوفرنی هستند ؟
بسیاری از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، خشن نیستند ؛ با این حال خطر خشونت زمانی بیشتر است که اسکیزوفرنی درمان نشود . مهم است که به فرد مبتلا به اسکیزوفرنی کمک کنید تا هر چه سریع‌تر درمان شود . افرادی که شیزوفرنی معمولا ً بیشتر از بقیه آسیب می‌بینند ، به احتمال زیاد آسیب می‌بینند .
مواد مخدر و الکل چه ؟
متداول است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مبتلا به الکل و الکل باشند . یک برنامه درمانی که شامل درمان برای هر دو بیماری است برای ریکاوری حیاتی است زیرا مصرف مواد مخدر و الکل می‌تواند در درمان شیزوفرنی تداخل داشته باشد.
مصرف مواد مخدر می‌تواند خطر خودکشی ، ضربه و بی‌خانمان شدن افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و نیز خطر توسعه دیگر بیماری‌های روانی را افزایش دهد .
چگونه می‌توانم به کسی کمک کنم که با شیزوفرنی آشنایی داشته باشم ؟
خانواده و دوستان می‌توانند به عزیزانشان با اسکیزوفرنی کمک کنند و به آن‌ها کمک کنند درمان شوند و آن‌ها را تشویق به ماندن در درمان کنند .
حمایت از یک فرد محبوب با شیزوفرنی ، می‌تواند سخت باشد . محترمانه بودن ، حامی و مهربان بودن بدون تحمل رفتار خطرناک بهترین راه برای کمک به فرد مبتلا به اسکیزوفرنی است . بررسی کنید که آیا هیچ گروه حمایتی در منطقه شما وجود دارد یا خیر. صحبت کردن با افرادی که از افراد مبتلا به شیزوفرنی استفاده می‌کنند ، ممکن است به کل خانواده شما کمک کنند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

پیدا کردن راهنما
درمان ضد درمان ذهنی :
سو مصرف مواد و اداره خدمات سلامت روانی ( SAMHSA ) این منبع آنلاین را برای مکان‌یابی تسهیلات درمانی و برنامه‌های درمانی ارایه می‌دهد . بخش درمان روانی خدمات درمانی خدمات درمانی ، لیستی از امکانات ارائه خدمات بهداشت روانی به افراد مبتلا به بیماری‌های روانی ارائه می‌دهد . یک ساختمان در ایالت خود در www.findtreatment.samhsa.gov /. پیدا کنید
اشتراک اطلاعات
درخواست از سوالات و ارائه اطلاعات به ارایه‌دهنده خدمات درمانی تان می‌تواند دقت شما را بهبود بخشد. صحبت کردن با پزشک باعث ایجاد اعتماد می‌شود و منجر به نتایج بهتر ، کیفیت ، ایمنی و رضایت می‌شود . برای نکاتی در وب سایت موسسه تحقیقات و کیفیت خدمات بهداشتی مراجعه کنید .
Schizophrenia
اصول اولیه تصویر را پوشش می‌دهند .
اسکیزوفرنی چیست ؟
Schizophrenia یک اختلال ذهنی جدی است که نحوه فکر کردن فرد ، احساس و رفتار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است به نظر برسد که ارتباط خود با واقعیت را از دست داده‌اند . آن‌ها ممکن است صداهایی را بشنوند که دیگران بشنوند . آن‌ها ممکن است فکر کنند که افراد دیگر در تلاش برای آسیب رساندن به آن‌ها هستند . بعضی وقت‌ها وقتی حرف می‌زنند هیچ منطقی به نظر نمی‌رسند .
علائم Schizophrenia می‌توانند آن را برای فردی که تعامل با افراد دیگر ، رفتن به مدرسه ، حفظ شغل ، یا مراقبت از وظایف روزانه داشته باشد، دشوار کند . نشانه‌ها می‌توانند بسیار زیان‌آور باشند ، اما با درمان موثر بسیاری از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، بهبود پیدا می‌کند.
اسکیزوفرنی چه زمانی شروع می‌شود و چه کسی آن را دریافت می‌کند ؟
Schizophrenia در مردان اندکی بیش از زنان رخ می‌دهد و همه گروه‌های قومی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . علایم معمولا ً بین سنین ۱۶ و ۳۰ شروع می‌شوند . در موارد نادر ، کودکان شیزوفرنی هم دارند .
علائم شیزوفرنی چیست ؟
علایم Schizophrenia به سه دسته تقسیم می‌شوند : مثبت ، منفی و شناختی .
علایم " مثبت " ، تجربیات روانی هستند که به طور کلی در افراد سالم دیده نمی‌شوند . افراد مبتلا به این نشانه‌ها گاهی اوقات نمی‌توانند تشخیص دهند که از آنچه تصور می‌شود واقعی است . این نشانه‌ها می‌توانند شدید و در زمان‌های دیگر به سختی قابل‌توجه باشند . علایم مثبت عبارتند از:
Hallucinations : وقتی یک فرد می‌بیند ، می‌شنود ، بوها ، می‌چشد یا احساس می‌کند که واقعی نیستند ، برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی رایج است . افرادی که صدایشان را می‌شنوند ، ممکن است برای مدتی طولانی قبل از اینکه خانواده یا دوستانشان به مشکلی توجه کنند ، صدایشان را بشنوند .
Delusions : زمانی که فردی به چیزهایی اعتقاد دارد که درست نیستند . برای مثال ، یک فرد ممکن است باور کند که مردم رادیو و تلویزیون مستقیما ً با او صحبت می‌کنند . برخی اوقات مردم بر این باورند که در خطر هستند و دیگران می‌کوشند تا به آن‌ها آسیب برسانند .
اختلالات فکر : وقتی فرد راه‌های فکر کردن را دارد که عجیب و غیر منطقی هستند . افراد با اختلالات فکر ممکن است در سازماندهی افکار خود مشکل داشته باشند . گاهی اوقات یک فرد صحبت کردن در وسط یک فکر را متوقف می‌کند و یا کلماتی را ایجاد می‌کند که معنی ندارد .
اختلالات حرکتی : زمانی که فرد ممکن است به عنوان حرکات آشفته بدنی ظاهر شود . یک فرد ممکن است حرکت‌های ویژه‌ای را بارها و بارها تکرار کند . در نهایت ، یک فرد ممکن است حرکت یا صحبت کردن را برای مدتی متوقف کند که این یک وضعیت نادر به نام catatonia است .
" علائم منفی " به کناره‌گیری اجتماعی ، دشواری نشان دادن احساسات و یا به سختی عملکرد عادی اشاره می‌کنند . افراد مبتلا به علائم منفی ممکن است نیاز به کمک به کاره‌ای روزمره داشته باشند. علائم منفی شامل :
با صدای گرفته‌ای گفت
نشان دادن چهره بدون چهره ، مانند لبخند یا اخم
داشتن مشکل در تجربه شادی
داشتن مشکل در برنامه‌ریزی و چسبیدن به یک فعالیت مانند خرید خواربار
صحبت کردن با دیگران ، حتی زمانی که مهم است
تشخیص علایم شناختی آسان نیست ، اما آن‌ها می‌توانند آن را برای مردم سخت کنند تا شغلی داشته باشند و یا از خودشان مراقبت کنند . اغلب ، این نشانه‌ها تنها زمانی تشخیص داده می‌شوند که تست‌های خاص انجام می‌شوند . علائم شناختی عبارتند از:
سختی با استفاده از اطلاعات برای تصمیم‌گیری
مشکلات با استفاده از اطلاعات بلافاصله پس از یادگیری آن
نگرانی برای جلب توجه

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

درمان روانی
درمان‌های روانی به بیماران در مقابله با چالش‌های روزمره شیزوفرنی کمک می‌کنند . این درمان‌ها اغلب پس از این که بیماران دارویی را پیدا می‌کنند ، بسیار مفید هستند . نمونه‌هایی از درمان عبارتند از:
آموزش خانوادگی : به همه اعضای خانواده بگویید که چگونه با این بیماری کنار بیایند و به آن‌ها کمک کنند .
مهارت‌های مدیریت بیماری : کمک به بیمار در مورد شیزوفرنی و مدیریت آن از روز به روز .
درمان رفتاری شناختی ( CBT ) : کمک به بیمار برای تشخیص مشکلات فعلی و چگونگی حل آن‌ها . درمانگر CBT بر تغییر الگوهای کمکی از تفکر و رفتار تمرکز دارد .
توان‌بخشی : به گرفتن و حفظ شغل و یا رفتن به مدرسه و مهارت‌های زندگی روزمره کمک می‌کند .
مشاوره همسالان : افراد مسن برای دریافت کمک از افراد دیگر که بیشتر در حال بهبودی از شیزوفرنی هستند ، کمک دریافت می‌کنند .
گروه‌های کمک به خود : حمایت از افراد دیگر با بیماری و خانواده‌های آن‌ها را فراهم می‌کند .
درمان اعتیاد به مواد مخدر و الکل : اغلب با درمان‌های دیگر برای شیزوفرنی هم ترکیب می‌شود .
مراقبت هماهنگ ( سوئیچینگ مرکزی )
این مدل درمانی دارو ، درمان روانی ، مدیریت پرونده ، مشارکت خانواده ، و پشتیبانی از خدمات تحصیلی و اشتغال را با هدف کاهش نشانه‌ها و بهبود کیفیت زندگی ادغام می‌کند .
موسسه ملی بهداشت روان ( NIMH ) پس از یک پروژه تحقیقاتی Initial قسمت ( RAISE ) جنبه‌های مختلفی از سوئیچینگ مرکزی را مورد بررسی قرار داد. هدف از افزایش ، کمک به کاهش احتمال ناتوانی طولانی‌مدت است که افراد مبتلا به شیزوفرنی معمولا ً تجربه می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا زندگی مولد و مستقلی را رهبری کنند . یافته‌های حاصل از افزایش نشان می‌دهد که سوئیچینگ مرکزی موثرتر از رویکردهای معمول درمان می‌باشد . سوئیچینگ مرکزی بیش‌ترین تاثیر را در زمانی دارد که بیمار در مراحل اولیه این اختلال ، درمان مراقبت تخصصی را دریافت می‌کند .
آزمایش‌های بالینی
آزمایش‌ها بالینی مطالعات تحقیقاتی هستند که به روش‌های جدید برای پیش‌گیری ، شناسایی و درمان بیماری‌ها و بیماری‌ها از جمله اسکیزوفرنی نگاه می‌کنند . در طی آزمایش‌ها بالینی ، درمان‌ها ممکن است داروهای جدید یا ترکیبات جدید داروها ، روش‌های جراحی جدید و یا روش‌های جدید برای استفاده از درمان‌های موجود باشد .
تصمیمات در مورد شرکت در یک آزمایش بالینی باید با هم‌کاری یک متخصص سلامت دارای مجوز انجام شود .
هدف از آزمایش‌ها بالینی تعیین این مساله است که آیا یک آزمایش یا روش درمانی جدید ، ایمن است یا خیر . شرکت کنندگان فردی ممکن است از بخشی از یک آزمایش بالینی بهره‌مند شوند . با این حال ، شرکت کنندگان باید آگاه باشند که هدف اولیه یک آزمایش بالینی کسب دانش علمی جدید است تا بتوان راه‌های بهتری برای پیش‌گیری و درمان بیماران در آینده پیدا کرد .
پیدا کردن موسسات ملی مطالعات مبتنی بر سلامت در حال حاضر در حال استخدام شرکت کنندگان با شیزوفرنی با استفاده از ClinicalTrials.gov ( جستجو : اسکیزوفرنی ) و یا بازدید از www.nimh.nih.gov / joinastudy. برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش‌های بالینی انجام‌شده در NIMH ، بازدید : پیوستن به مطالعه .
خانواده و دوستان چگونه می‌توانند از یکی از عزیزانشان با اسکیزوفرنی حمایت کنند ؟
سیستم پشتیبانی
حمایت از یک فرد محبوب با شیزوفرنی ، می‌تواند سخت باشد . دانستن اینکه چگونه به کسی که اظهارات عجیب و یا نادرستی می‌دهد ، واکنش نشان دهد ، دشوار است . مهم است که درک کنیم بیماری اسکیزوفرنی یک بیماری زیستی است .
به آن‌ها کمک کنید تا درمان شوند و آن‌ها را تشویق کنید در درمان بمانند .
به یاد داشته باشید که باورها یا توهمات بسیار واقعی به نظر می‌رسند .
مودب باشید ، به آرامی حامی ، همدل ، و مهربان باشید بدون تحمل رفتار خطرناک یا نامناسب .
بررسی کنید که آیا هیچ گروه حمایتی در منطقه وجود دارد یا خیر.
دیدگاه مردم مبتلا به اسکیزوفرنی همچنان در حال بهبود است . Treatments که به خوبی کار می‌کنند در دسترس هستند و تکنولوژی‌های جدید در حال توسعه هستند . بسیاری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ، زندگی رضایت‌بخش و رضایت‌بخش را تجربه می‌کنند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

علایم منفی
" علائم منفی " به کناره‌گیری اجتماعی ، دشواری نشان دادن احساسات و یا به سختی عملکرد عادی اشاره می‌کنند . افراد مبتلا به علائم منفی ممکن است نیاز به کمک به کاره‌ای روزمره داشته باشند. علائم منفی شامل :
با صدای گرفته‌ای گفت
نشان دادن چهره بدون چهره ، مانند لبخند یا اخم
داشتن مشکل در تجربه شادی
داشتن مشکل در برنامه‌ریزی و چسبیدن به یک فعالیت مانند خرید خواربار
صحبت کردن با دیگران ، حتی زمانی که مهم است
تشخیص این نشانه‌ها به عنوان بخشی از شیزوفرنی سخت‌تر است و می‌تواند برای افسردگی یا شرایط دیگر اشتباه گرفته شود .
علائم شناختی
تشخیص علایم شناختی آسان نیست ، اما آن‌ها می‌توانند آن را برای مردم سخت کنند تا شغلی داشته باشند و یا از خودشان مراقبت کنند . سطح کارکرد شناختی یکی از بهترین پیش‌بینی‌کننده توانایی فرد برای بهبود عملکرد کلی آن‌ها است . اغلب ، این نشانه‌ها تنها زمانی تشخیص داده می‌شوند که تست‌های خاص انجام می‌شوند . علائم شناختی عبارتند از:
مشکل پردازش اطلاعات برای تصمیم‌گیری
مشکلات با استفاده از اطلاعات بلافاصله پس از یادگیری آن
نگرانی برای جلب توجه
ریسک خشونت
بسیاری از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، خشن نیستند . اگر فرد علائم شیزوفرنی دارد ، مهم است که به او کمک کنید تا هر چه سریع‌تر درمان شود . خطر خشونت زمانی بیشتر است که schizophrenia درمان نشود چون ممکن است در طول زمان بدتر شود . افرادی که شیزوفرنی معمولا ً بیشتر از افراد مبتلا به این بیماری هستند ، به احتمال زیاد توسط دیگران و نیز آسیب رساندن به خودشان ، آسیب می‌بینند .
مواد مخدر و الکل
متداول است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مشکلاتی با مواد مخدر غیرقانونی و الکل داشته باشند . یک برنامه درمانی که شامل درمان برای هر دو بیماری است برای ریکاوری حیاتی است زیرا سو استفاده از مواد مخدر و الکل می‌تواند در درمان شیزوفرنی اختلال ایجاد کند .
مصرف مواد مخدر می‌تواند خطر خودکشی ، ضربه و بی‌خانمانی را در افراد مبتلا به شیزوفرنی و همچنین افزایش خطر توسعه دیگر بیماری‌های روانی ، افزایش دهد . برای یادگیری بیشتر در مورد مصرف مواد و سلامت روان ، مراجعه به www.nimh.nih.gov ( جستجو : استفاده از ماده ) .
چه چیزی باعث شیزوفرنی می‌شود ؟
بسیاری از عوامل ممکن است باعث شیزوفرنی شوند ، از جمله :
ژنتیک . Schizophrenia گاهی در خانواده‌ها می‌دود . با این حال مهم است بدانید که تنها به این خاطر که یک نفر در خانواده شیزوفرنی دارد ، به این معنی نیست که اعضای دیگر خانواده نیز این بیماری را دارند .
محیط . بسیاری از عوامل محیطی ممکن است درگیر باشند ، مانند زندگی در فقر ، محیط پر استرس ، و قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها یا مشکلات غذایی قبل از تولد .
Disruptions در ساختار مغزی ، عملکرد مغز و شیمی مغز . این اختلالات می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی یا محیطی باشد و به نوبه خود ممکن است باعث شیزوفرنی شود .
محققان در مورد شیزوفرنی خیلی چیزها یاد گرفته‌اند ، اما تحقیقات بیشتری برای کمک به توضیح علل آن مورد نیاز است .
اسکیزوفرنی چگونه درمان می‌شود ؟
دو نوع اصلی درمان می‌تواند به علائم : داروهای ضدروان پریشی و درمان روانی کمک کند .
داروهای Antipsychotic
داروهای Antipsychotic به بیماران مبتلا به علائم اختلالات روانی شیزوفرنی کمک می‌کنند . برخی از مردم هنگامی که شروع به مصرف دارو می‌کنند عوارض جانبی دارند اما بیشتر عوارض جانبی بعد از چند روز باقی می‌مانند . مردم نسبت به داروهای ضدروان پریشی به طور متفاوت واکنش نشان می‌دهند ، بنابراین مهم است که گزارش هر کدام از این عوارض جانبی را به پزشک گزارش دهید . گاهی اوقات فرد باید قبل از پیدا کردن کار درست چندین دارو را امتحان کند .
یک بیمار نباید قبل از اینکه با پزشک صحبت کند ، دارو مصرف کند . ناگهان توقف دارو می‌تواند خطرناک باشد و این می‌تواند علائم شیزوفرنی را بدتر کند .
انتخاب دارو مناسب ، دز دارو ، و برنامه درمان باید تحت مراقبت یک متخصص و براساس نیازهای یک فرد و وضعیت پزشکی انجام شود . تنها یک متخصص بالینی می‌تواند به بیمار کمک کند تا تصمیم بگیرد آیا توانایی این دارو برای کمک کردن به ریسک یک عارضه جانبی را دارد .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

اسکیزوفرنی
لطفا ً برای مشاهده متن کامل مقاله اینجا را کلیک کنید .
اسکیزوفرنی چیست ?
اسکیزوفرنیا یک اختلال تکاملی مهم و ماندگار است که چگونگی فکر و رفتار فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است دچار توهم , توهم , گفتار آشفته و رفتار و نقص ادراکی باشند . آن‌ها ممکن است صداهایی را بشنوند یا چیزهایی را که در آنجا نیستند ببینند . آن‌ها ممکن است باور کنند که افراد دیگر در حال خواندن ذهن خود , کنترل افکار و یا توطئه برای آسیب رساندن به آن‌ها هستند . این رفتارها می‌تواند ترسناک باشد و به افراد مبتلا به بیماری تبدیل شود و آن‌ها را عقب یا عقب تر کند . همچنین می‌تواند ترسناک باشد و برای مردم اطراف آن‌ها ناراحت‌کننده باشد .
افراد مبتلا به اسکیزوفرنی گاهی اوقات در مورد ایده‌های عجیب و غیر معمول صحبت می‌کنند که انجام آن مشکل است . آن‌ها ممکن است ساعت‌ها بدون حرکت یا صحبت بنشینند . گاهی اوقات افراد مبتلا به اسکیزوفرنی تا زمانی که در مورد چیزی که می‌اندیشند بسیار خوب به نظر می‌رسند .
اسکیزوفرنی اختلال هویت تجزیه‌ای ( که قبلا ً اختلال شخصیت چندگانه نامیده می‌شود ) نیست . در حالی که برخی از نشانه‌ها ممکن است شبیه به سطح باشند , افراد دارای اختلال هویت تجزیه‌ای دارای دو یا چند هویت مجزا هستند که وجود دارند و به طور متناوب کنترل آن‌ها را به دست می‌گیرند .
افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا ممکن است در طول زندگی خود با علائم مقابله کنند , اما درمان به بسیاری از آن‌ها کمک می‌کند تا به اندازه کافی بهبود یابند و اهداف زندگی خود را دنبال کنند . محققان از ابزارهای تحقیق جدید برای درک علل اسکیزوفرنیا و توسعه درمان‌های موثرتر استفاده می‌کنند .
علائم شیزوفرنی چه هستند ?
شناخت علایم و نشانه‌های اسکیزوفرنیا اهمیت دارد و به دنبال کمک است . علایم معمولا ً بین سن و جنس دیده می‌شود . در موارد نادر , کودکان می‌توانند اسکیزوفرنی هم داشته باشند . علائم شیزوفرنی در سه دسته قرار می‌گیرند : مثبت , منفی و شناختی .
علایم مثبت
علایم مثبت به عنوان مثبت شناخته می‌شوند , زیرا نشانه‌ها , رفتارهای اضافی هستند که عموما ً در افراد سالم دیده نمی‌شوند . برای برخی افراد این نشانه‌ها می‌آیند و می‌روند . برای دیگران , نشانه‌ها در طول زمان ثابت می‌شوند . این علایم می‌تواند شدید باشد اما در مواقع دیگر قابل‌ملاحظه نمی‌باشد . علائم مثبت شامل :
توهمات : وقتی کسی می‌بیند , می‌شنود , بوها , مزه , و یا چیزهایی را احساس می‌کند که واقعی نیستند . صدای شنوایی برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی متداول است . افرادی که صدایشان را می‌شنوند ممکن است مدت‌ها قبل از اینکه خانواده یا دوستان متوجه مشکلی شوند , آن‌ها را بشنوند .
توهمات : زمانی که فرد چیزهایی را باور می‌کند که درست نیستند . برای مثال , فرد ممکن است باور کند که مردم رادیو و تلویزیون مستقیما ً با او صحبت می‌کنند . بعضی اوقات افرادی که دچار توهم شده‌اند ممکن است باور کنند که آن‌ها در خطر هستند و یا اینکه دیگران سعی دارند به آن‌ها آسیب برسانند .
اختلالات فکری : زمانی که فرد راه‌هایی برای فکر کردن دارد که عجیب و غیرمنطقی است . افراد با اختلالات فکری ممکن است در سازماندهی افکار خود دچار مشکل شوند . گاهی اوقات یک فرد در وسط یک اندیشه توقف می‌کند یا کلماتی را بیان می‌کند که هیچ معنایی ندارند .
اختلالات حرکتی : زمانی که فرد حرکات غیرعادی بدن را به نمایش می‌گذارد . یک فرد ممکن است حرکات خاصی را بارها و بارها تکرار کند . از طرف دیگر , فرد ممکن است توقف یا صحبت کردن برای مدتی را متوقف کند که شرایط نادری است که به آن گفته می‌شود .
علایم منفی
علایم منفی به عقب‌نشینی اجتماعی , دشواری نشان دادن احساسات و یا مشکل در کارکرد عادی اشاره دارند . افرادی که علایم منفی دارند ممکن است به کاره‌ای روزمره کمک کنند . علائم منفی شامل :
با صدای خفه‌ای گفت
هیچ حالت چهره مانند لبخند یا اخم نشان نمی‌دهد
داشتن احساس خوشبختی
صحبت کردن با دیگران , حتی وقتی مهم است

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

ترازنامه
حقایق مربوط به جنون
کلمه روان‌پریشی برای توصیف شرایطی که ذهن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد , به کار می‌رود .
جنون اغلب زمانی شروع می‌شود که فرد در سنین نوجوانی خود و یا نوجوانی باشد .
روان‌پریشی می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری روانی یا یک بیماری جسمی باشد .
روان‌پریشی می‌تواند توسط برخی داروها , الکل یا مصرف مواد مخدر ایجاد شود .
سه نفر از افراد مبتلا به جنون در برخی اوقات در زندگی خود دچار جنون می‌شوند .
در مورد نوجوانان و نوجوانان در اولین اپیزود جنون در هر سال .
روان‌پریشی می‌تواند شامل توهم ( دیدن , شنیدن , بوییدن , چشیدن و یا احساس چیزی که واقعی نیست ) باشد .
جنون ممکن است شامل پارانویا و توهمات باشد ( اعتقاد به چیزی که حتی هنگام ارائه حقایق واقعی نباشد ) .
جنون می‌تواند شامل افکار و گفتار نامنظم باشد .
روان‌پریشی از تمام جنبه‌های زندگی بر افراد تاثیر می‌گذارد .
اسطوره : فردی با علایم روان‌پریشی خطرناک است .
واقعیت : افرادی که دچار روان‌پریشی هستند ممکن است به طرز عجیبی رفتار کنند , ممکن است صداهایی را بشنوند , یا چیزهایی را ببینند که وجود ندارند . ممکن است ترسیده و گیج شوند . با این حال , احتمال بیشتری وجود دارد که این افراد به خودشان آسیب برسانند . مهم است که به فردی کمک کنیم که علایم روان‌پریشی هر چه سریع‌تر درمان شود .
درمان:
روان‌پریشی می‌تواند درمان شود و درمان اولیه شانس بهبودی موفقیت‌آمیز را افزایش دهد .
مطالعات نشان داده‌است که برای فرد مبتلا به اختلالات روانی بیش از یک سال قبل از دریافت درمان رایج است . کاهش طول مدت جنون تیمار نشده مهم است زیرا درمان اولیه اغلب به معنای بهبودی بهتر است .
مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی بود . سوئیچینگ مرکزی شامل اجزای زیر است :
روان‌درمانی فردی یا گروهی مبتنی بر اصول رفتاری شناختی ( cbt ) است . cbt به مردم کمک می‌کند تا مشکلات جاری خود را حل کنند . درمانگر رفتاری به بیمار کمک می‌کند تا یاد بگیرد چگونه الگوهای تفکر منحرف و مفید را شناسایی کند, باورهای نادرست را تشخیص داده و تغییر دهد , به روش‌های مثبت بیشتر مرتبط باشد و رفتارهای مشکل‌آفرین را تغییر دهد.
حمایت و آموزش خانواده به اعضای خانواده درباره جنون , مقابله , ارتباط و مهارت‌های حل مساله آموزش می‌دهد . اعضای خانواده که مطلع و درگیر هستند آمادگی بیشتری برای کمک به عزیزان از طریق فرآیند بازیافت دارند .
داروها می‌توانند علایم روان‌پریشی را کاهش دهند . مانند همه داروها داروهای ضدروان پریشی خطراتی و مزایایی دارند . مشتریان باید با ارایه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خود درباره عوارض جانبی , هزینه‌های دارویی و ترجیحات دوز ( قرص روزانه یا تزریق ماهانه ) صحبت کنند .
خدمات پشتیبانی شده به مشتریان در بازگشت به کار یا مدرسه و رسیدن به اهداف شخصی شان کمک می‌کند . تاکید بر استقرار سریع در یک محل کار یا مدرسه همراه با مربی‌گری و پشتیبانی برای اطمینان از موفقیت است .
مدیریت موردی به مشتریان در حل مساله کمک می‌کند . مدیر پرونده ممکن است راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات عملی ارائه دهد و خدمات اجتماعی را در حوزه‌های متعدد مورد نیاز هماهنگ کند .
برای افراد مبتلا به روان‌پریشی مهم است که در برنامه‌ریزی درمان خود دخالت داشته باشند . نیازها و اهداف آن‌ها باید برنامه‌های درمان فردی خود را هدایت کنند که به آن‌ها کمک خواهد کرد تا در طول فرآیند بازیابی درگیر بمانند .
پیدا کردن یک متخصص بهداشت روانی که در درمان روان‌پریشی آموزش‌دیده و مشتری احساس راحتی کند , بسیار مهم است .
آخرین بررسی : ژانویه ۲۰۱۰
دانشکده بهداشت و خدمات انسانی
موسسه ملی بهداشت
موسسه ملی بهداشت روانی
nih انتشار om

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

برگه و چک لیست واقعیت مراقبت ویژه
تهیه برگه و فهرست واقعیت مراقبت ویژه هماهنگی
مراقبت ویژه هماهنگ یک اصطلاح کلی برای توصیف برنامه‌های درمان محور برای افراد مبتلا به جنون است . سی اس سی از تیمی از متخصصان و متخصصان سلامت استفاده می‌کند که با مشتری کار می‌کنند تا یک برنامه درمانی شخصی براساس اهداف و ترجیحات مشتری ایجاد کنند .
این تیم روان‌درمانی مبتنی بر بهبود را ارائه می‌کند , مدیریت دارویی برای افراد مبتلا به نارساخوانی , مدیریت موردی , پشتیبانی از تحصیل و آموزش , و آموزش خانواده و پشتیبانی . مشتری و تیم با هم‌کار می‌کنند تا تصمیمات درمان شامل اعضای خانواده را تا حد ممکن انجام دهند .
در مقایسه با مراقبت‌های معمول بیماران , سوئیچینگ مرکزی در کاهش علایم , بهبود کیفیت زندگی و افزایش درگیری در کار یا مدرسه , موثر واقع شده‌است . برنامه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند مراقبت ویژه را هماهنگ کنند . در ایالات‌متحده , نمونه‌هایی از برنامه‌های سی اس سی عبارتند از : ( اما نه محدود به ) . برای کمک به پیدا کردن یک برنامه سوئیچینگ مرکزی در منطقه خود , به بیماران و بخش‌هایی از صفحه وب سایت مراجعه کنید .
چک لیست سی اس سی
اگر به یک برنامه سوئیچینگ مرکزی علاقه‌مند هستید , با ارائه دهندگان خدمات برنامه صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که اجزای زیر را برای مراقبت ویژه هماهنگ ارائه کنند :
یک برنامه درمانی که از یک رویکرد مبتنی بر تیم استفاده می‌کند
برنامه‌ریزی درمان شامل مشتری در تمام تصمیمات درمان و اعضای خانواده در صورت امکان
یک تیم درمان که خدمات زیر را ارائه می‌کند :
مدیریت موردی
روان‌درمانی مبتنی بر بهبود
مدیریت دارو برای افراد مبتلا به سرطان
حمایت از اشتغال و تحصیلات
هماهنگی با خدمات مراقبت اولیه
آموزش و پشتیبانی خانواده
موسسه ملی بهداشت روانی
nih انتشار om
برگه واقعیت : علائم هشدار اولیه جنون
برگه واقعیت : علائم هشدار اولیه جنون
معمولا ً فرد تغییراتی را در رفتارهای خود قبل از ایجاد جنون نشان می‌دهد . لیست زیر شامل چندین علامت هشدار دهنده است .
افت نگران‌کننده در نمرات یا عملکرد شغلی
مشکل جدید به وضوح یا تمرکز
بدگمانی و بدگمانی نسبت به دیگران
از نظر اجتماعی خود را عقب می‌کشید
احساسات عجیب و غریب , احساسات عجیب یا نداشتن هیچ احساسی
کاهش در مراقبت از خود یا بهداشت شخصی
مشکل داستان‌سرایی
سخنرانی آشفته و یا مشکل برقراری ارتباط
هر کدام از این موارد به خودی خود ممکن است قابل‌توجه نباشند , اما فردی با چندین آیتم در لیست باید با یک متخصص بهداشت روانی مشورت کند . یک روانشناس خبره , یک روان‌پزشک یا یک مددکار اجتماعی آموزش‌دیده می‌تواند به تهیه یک برنامه درمانی کمک کند .
اگر متوجه این تغییرات در رفتار باشید و شروع به تشدید و یا انجام آن نکنید , جستجوی کمک مهم است . درمان زود جنون احتمال بهبودی موفقیت‌آمیز را افزایش می‌دهد .
آخرین بررسی : ژانویه ۲۰۱۰
دانشکده بهداشت و خدمات انسانی
موسسه ملی بهداشت
موسسه ملی بهداشت روانی
nih انتشار om
ترازنامه
حقایق مربوط به جنون
کلمه روان‌پریشی برای توصیف شرایطی که ذهن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد , به کار می‌رود .
جنون اغلب زمانی شروع می‌شود که فرد در سنین نوجوانی خود و یا نوجوانی باشد .
روان‌پریشی می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری روانی یا یک بیماری جسمی باشد .
روان‌پریشی می‌تواند توسط برخی داروها , الکل یا مصرف مواد مخدر ایجاد شود .
سه نفر از افراد مبتلا به جنون در برخی اوقات در زندگی خود دچار جنون می‌شوند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

کجا می‌تونم کمک کنم ؟
اگر مطمئن نیستید کجا برای کمک بروید ، از پزشک خانواده خود بپرسید ، به کمک NIMH برای صفحه Illnesses روانی مراجعه کنید یا با فردی از یکی از گروه‌هایی که در زیر لیست شده‌اند تماس بگیرید :
متخصصان بهداشت روانی مثل روانپزشکان ، روانشناسان ، مددکاران اجتماعی ، یا مشاوران بهداشت روانی
سازمان‌های تعمیر و نگهداری بهداشت
مراکز بهداشت روانی
دپارتمان‌های روان‌پزشکی بیمارستان و کلینیک‌های سرپایی
برنامه‌های سلامت روانی در دانشگاه‌ها یا دانشکده‌های پزشکی
بیمارستان دولتی کلینیک‌های سرپایی
خدمات خانوادگی ، آژانس‌های اجتماعی ، یا روحانیون
گروه پشتیبانی همسالان
کلینیک‌های خصوصی و امکانات
برنامه‌های کمک کارمندان
جوامع پزشکی و یا روان‌پزشکی
اگر من یا کسی که می‌دانم در بحران است چه ؟
اگر در مورد آسیب زدن به خودتان فکر می‌کنید و یا کسی را می‌شناسید که این کار را انجام دهد ، فورا ً به شما کمک خواهد کرد .
در یک بحران ، یک پزشک اتاق اورژانس می‌تواند کمک موقت ارائه دهد و می‌تواند به شما بگوید که کجا و چگونه می‌توانید از آن حمایت کنید .
به ۹۱۱ زنگ بزنید و یا به اورژانس بیمارستان بروید و یا از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید که به شما کمک کنند این کارها را انجام دهید .
تماس با شماره‌تلفن رایگان ، ۲۴ ساعته جلوگیری از خودکشی در ساعت ۱ - ۸۰۰ - ۲۷۳ - TALK ( ۱ - ۸۰۰ - ۲۷۳ ) ؛ TTY : ۱ - ۸۰۰ - ۷۹۹ - ۴ TTY ( ۴۸۸۹ ) برای صحبت با یک مشاور آموزش‌دیده .
با دکتر خود تماس بگیرید .
خودکشی را به تنهایی رها نکنید .
مراحل بعدی برای تحقیقات PTSD
در دهه گذشته ، محققان بر درک مبانی روحی و زیستی PTSD تمرکز کرده‌اند . آن‌ها همچنین به این موضوع پی برده‌اند که چرا مردم طیف وسیعی از واکنش‌ها را به ضربه روحی تجربه کرده‌اند . محققان سرمایه‌گذاری شده در این زمینه کار می‌کنند :
با داده از بیماران دچار آسیب در تنظیمات مراقبت‌های فوری برای درک بهتر تغییراتی که در افراد رخ می‌دهند که در مقایسه با کسانی که علائم آن به طور طبیعی بهبود می‌یابند ، بهبود نمی‌یابند .
برای درک این که چگونه خاطرات از یادگیری ، تغییرات در بدن و یا حتی خواب تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند
جلوگیری از توسعه پس از حادثه پس از قرار گرفتن در معرض ضربه روحی
برای شناسایی این عوامل مشخص کنید که آیا فردی با اختلال استرس پس از سانحه با یک نوع مداخله واکنش نشان می‌دهد یا یک روش دیگر ، با هدف توسعه درمان‌های شخصی ، موثر و کارآمد .
همان طور که تحقیقات ژنی و فن‌آوری‌های تصویربرداری مغزی به بهبود خود ادامه می‌دهند ، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد مبتلا به اختلال در چه زمانی و در کجا پس از اختلال اختلال عصبی شوند . این درک ممکن است منجر به درمان‌های هدفمند بهتری برای متناسب کردن نیازهای خود فرد و یا حتی از اختلال قبل از آسیب شود .
برای اطلاعات بیشتر در مورد استرس پس از حادثه
بازدید از کتابخانه ملی پزشکی : MedlinePlus https: / /www.nlm.nih.gov / medlineplus /
در مورد پیوستن به یک مطالعه تحقیقاتی در www.nimh.nih.gov / health / trials / index.shtml یاد بگیرید
جستجوی اطلاعات در مورد آزمایش‌های بالینی برای PTSD در https: / /clinicaltrials.gov ( پی اس پی اس پی)
اطلاعات اضافی را از NIMH به صورت آنلاین پیدا کرده و یا بروشورهای کاغذی را از طریق ایمیل دریافت کنید . شما می‌توانید نشریات NIMH آزاد را بصورت آنلاین در www.nimh.nih.gov سفارش دهید.
برای اطلاعات بیشتر به روز در مورد این موضوع ، لطفا ً وب سایت NIMH ، www.nimh.nih.gov را چک کنید .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

روش‌های دیگر درمانی به افراد روش‌های مفید برای واکنش به وقایع ترسناک را می‌دهند که علائم ptsd را تحریک می‌کنند . براساس این هدف کلی , انواع مختلف درمان ممکن است :
در مورد ضربه و اثرات آن آموزش دهید
از مهارت‌های کنترل خشم و کنترل خشم استفاده کنید
نکاتی برای خواب بهتر , رژیم غذایی و عادات ورزشی ارائه کنید
به افراد کمک کنید تا با احساس گناه , شرم و دیگر احساسات درباره این رویداد مقابله کنند
بر روی تغییر نحوه واکنش افراد به علائم ptsd تمرکز کنید .
داروها
مهم‌ترین داروهایی که برای درمان ptsd استفاده می‌شوند عبارتند از : افسردگی , نگرانی , خشم و احساس بی‌حس کردن در داخل . داروهای ضد افسردگی و داروهای دیگر ممکن است همراه با روان‌درمانی تجویز شوند . داروهای دیگر ممکن است برای علائم ptsd اختصاصی مفید باشند . به عنوان مثال , اگرچه در حال حاضر fda تایید نشده است , تحقیقات نشان داده‌است که ممکن است در مشکلات خواب , به خصوص کابوس‌هایی که معمولا ً توسط افراد با ptsd تجربه می‌شوند , مفید باشد .
پزشکان و بیماران می‌توانند با هم‌کار کنند تا بهترین دارو یا ترکیب دارو را پیدا کنند . برای آخرین اطلاعات درباره راهنمای داروهای بیمار , هشدارها و یا داروهای تازه تصویب‌شده , وب سایت مدیریت مواد غذایی و مواد مخدر را بررسی کنید .
چطور می‌توانم به یک دوست یا خویشاوند کمک کنم که دچار اختلال شده‌است ?
اگر کسی را می‌شناسید که ممکن است تجربه ptsd را تجربه کند , اولین و مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به او کمک کنید تا تشخیص و درمان درست را به دست آورید . شاید لازم باشد به شخص کمک کنید که قرار ملاقات داشته باشد و سپس با هم ملاقات کنید . فرد را به ماندن در درمان تشویق کنید یا درمان متفاوتی را دنبال کنید اگر علائم پس از شش تا هشت هفته بهتر نشود .
برای کمک به یک دوست یا خویشاوند , می‌توانید :
حمایت عاطفی , درک , صبر و تشویق را ارائه دهید .
در مورد ptsd یاد بگیرید تا بتوانید درک کنید که دوست‌تان چگونه تجربه می‌کند .
دقت کنید . به احساسات و موقعیت‌هایی که ممکن است علائم ptsd را تحریک کنند توجه کنید .
حواس‌پرتی مثبت مانند پیاده‌روی , گردش و فعالیت‌های دیگر را به اشتراک بگذارید .
به دوست یا خویشاوند خود یادآوری کنید که با گذشت زمان و درمان , او می‌تواند بهتر شود .
هرگز نظرات درباره مرگ را نادیده نگیرید یا می‌خواهید بمیرید . در مواقع اضطراری , با دوست یا روان‌پزشک یا پزشک خود تماس بگیرید .
انواع دیگری از درمان وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند . افراد مبتلا به ptsd باید در مورد تمام گزینه‌های درمانی با متخصص سلامت روانی خود صحبت کنند . درمان باید افرادی را فراهم کند که مهارت‌های خود را مدیریت کنند و به آن‌ها در مشارکت در فعالیت‌هایی که قبل از ابتلا به ptsd لذت می‌برند کمک کنند .
چطور می‌توانم کمکی بکنم ?
این اولین قدم برای کمک به خودتان است . مهم است که بدانید اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد , با درمان می‌توانید بهتر شوید .
برای کمک به خود :
با پزشک خود در مورد گزینه‌های درمان صحبت کنید .
در فعالیت‌های فیزیکی ملایم یا ورزش برای کاهش استرس شرکت کنید .
اهدافی واقعگرایانه برای خود تعیین کنید .
کاره‌ای بزرگ را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید, اولویت‌ها را تعیین کنید و هر کاری را که می‌توانید انجام دهید .
سعی کنید با دیگران وقت بگذرانید و به یک دوست قابل‌اعتماد یا خویشاوند اعتماد کنید .
درباره چیزهایی بگویید که ممکن است علائم را تحریک کند.
انتظار داشته باشید که علائم شما به تدریج بهبود یابد , نه بلافاصله .
شناسایی و جستجوی موقعیت‌های آرامش‌بخش , مکان‌ها و مردم .
کجا می‌توانم کمک کنم ?
اگر مطمئن نیستید که برای کمک به کجا می‌روید , از پزشک خانواده خود بخواهید تا به صفحه بیماری‌های روانی مراجعه کند .
متخصصان بهداشت روانی مانند روانشناسان , روانشناسان , مددکاران اجتماعی و یا مشاوران بهداشت روانی
سازمان‌های بهداشتی
مراکز بهداشت روانی
بخش روان‌پزشکی بیمارستان و کلینیک‌های سرپایی

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

چرا بعضی از مردم پس از حادثه پس از مرگ و یا دیگر افراد دچار اختلال می‌شوند ؟
مهم است به یاد داشته باشید که هر کسی که از طریق یک رویداد خطرناک زندگی می‌کند پس از PTSD زندگی می‌کند . در واقع ، اغلب بدون مداخله به سرعت خود را بازیافت می‌کنند .
بسیاری از عوامل نقش خود را در این بازی ایفا می‌کنند که آیا فرد دارای اختلال استرس پس از حادثه است یا خیر . برخی از اینها عوامل ریسکی هستند که فرد را به احتمال زیاد توسعه پس از حادثه می‌سازند . عوامل دیگری به نام عوامل ارتجاعی ، می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به این اختلال کمک کنند . برخی از این عوامل ریسک و انعطاف‌پذیری قبل از این آسیب وجود دارند و برخی دیگر در طول و بعد از یک رویداد ضربه مهم می‌شوند .
عوامل خطر مربوط به PTSD از جمله موارد زیر هستند :
زندگی از طریق حوادث خطرناک و traumas
زخمی شدن
دیدن افراد آسیب‌دیده و یا کشته شدن
ضربه روحی
احساس ترس ، درماندگی ، یا ترس شدید
پس از آن رویداد ، هیچ پشتیبانی اجتماعی و یا اجتماعی نداشته باشید
برخورد با استرس بیشتر بعد از رویداد ، از جمله از دست دادن یک فرد محبوب ، درد و جراحت ، یا از دست دادن شغل و یا خانه
داشتن سابقه بیماری روانی یا سو مصرف مواد
عوامل Resilience که ممکن است ریسک PTSD را کاهش دهند عبارتند از:
به دنبال حمایت از افراد دیگر ، مانند دوستان و خانواده
پیدا کردن یک گروه پشتیبانی پس از یک رویداد ضربه
یادگیری در مورد اقدامات خود در مواجهه با خطر
داشتن یک استراتژی مقابله یا راهی برای از بین بردن رویداد بد و یادگیری از آن
توانایی عمل کردن و واکنش به طور موثر با وجود ترس
محققان در حال مطالعه اهمیت عوامل مختلف ریسک و انعطاف‌پذیری از جمله ژنتیک و neurobiology هستند . با تحقیقات بیشتر ، می ‌توان پیش‌بینی کرد که چه کسی ممکن است اختلال استرس پس از حادثه را ایجاد کند و از آن جلوگیری کند .
درمان PTSD چگونه درمان می‌شود ؟
برای هر کسی مهم است که با یک متخصص بهداشت روانی که با PTSD مرتبط است درمان شود . درمان‌های اصلی روان‌درمانی هستند ( " صحبت کردن" درمان ) ، دارو ، یا هر دو . هر کسی متفاوت است ، و PTSD سهواً بر مردم تاثیر می‌گذارد ، بنابراین درمانی که برای یک فرد کار می‌کند ممکن است برای فرد دیگر کارساز نباشد . افراد مبتلا به PTSD باید با یک متخصص بهداشت روانی کار کنند تا بهترین درمان را برای their پیدا کنند .
اگر کسی با PTSD از طریق یک ضربه روحی مداوم زندگی می‌کند ، مانند بودن در یک رابطه بد و بد ، هر دو مشکل باید مورد توجه قرار گیرند . مشکلات در حال پیشرفت می‌تواند شامل اختلال اضطراب ، افسردگی ، مصرف مواد و احساس خودکشی باشد . تحقیقات نشان می‌دهد که حمایت از خانواده و دوستان می‌تواند بخش مهمی از ریکاوری باشد .
روان‌درمانی:
روان‌درمانی " درمان " است . انواع مختلفی از روان‌درمانی وجود دارد اما همه آن‌ها شامل صحبت با یک متخصص بهداشت روانی برای درمان یک بیماری روانی هستند . روان‌درمانی می‌تواند یک یا یک یا در یک گروه رخ دهد و معمولا ً ۶ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد ، اما می‌تواند زمان بیشتری ببرد .
بسیاری از انواع روان‌درمانی می‌تواند به افراد مبتلا به PTSD کمک کند . برخی از انواع علائم اختلال استرس پس از PTSD را هدف قرار می‌دهند در حالی که برخی دیگر بر مشکلات اجتماعی ، خانوادگی و یا مسائل مربوط به شغل تمرکز می‌کنند . پزشک یا درمانگر ممکن است روش‌های درمانی مختلفی را با توجه به نیازهای هر فرد ترکیب کند .
psychotherapies موثر تمایل دارند بر تعداد کمی از اجزای اصلی ، از جمله آموزش در مورد نشانه‌ها ، مهارت‌های تدریس برای کمک به شناسایی عوامل علایم ، و مهارت‌ها برای مدیریت علایم تاکید کنند . یک نوع از روان‌درمانی به عنوان درمان رفتاری شناختی یا CBT نامیده می‌شود . CBT می‌توانند شامل موارد زیر باشند :
در معرض قرار گرفتن نوردهی . این روش درمانی به مردم کمک می‌کند تا ترس خود را کنترل و کنترل کنند. این ویروس به تدریج آن‌ها را در معرض ضربه روحی قرار می‌دهد که در یک روش ایمن تجربه کرده‌اند . این شاخه از تصاویر ذهنی ، نوشتن ، یا بازدید از مکانی که رویداد در آن رخ داده‌است استفاده می‌کند . درمانگر از این ابزارها برای کمک به افراد مبتلا به PTSD از عهده احساسات خود استفاده می‌کند .
بازسازی شناختی . این روش درمانی به مردم کمک می‌کند تا خاطرات بد را درک کنند . گاهی اوقات افراد این رویداد را به طور متفاوت به خاطر می‌آورند . آن‌ها ممکن است احساس گناه یا شرمندگی در مورد آنچه که گناه آن‌ها نیست احساس کنند . درمانگر به افراد با توجه به آنچه که در یک روش واقع گرایانه اتفاق افتاد ، کمک می‌کند .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

نشانه‌های ptsd چیست ?
علائم معمولا ً ظرف چند ماه از حادثه ضربه شروع می‌شوند اما گاهی اوقات آن‌ها شروع می‌شوند . برای نشانه‌هایی که قرار است در نظر گرفته شود , باید بیش از یک ماه طول بکشد و آنقدر شدید باشد که با عملکرد در روابط یا کار دخالت کند . جریان بیماری از فرد به فرد متفاوت است . برخی افراد ظرف چند ماه بهبود می‌یابند , در حالی که برخی دیگر علایمی را دارند که خیلی طولانی‌تر است . در برخی افراد این بیماری مزمن می‌شود .
پزشکی که تجربه کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مانند روان‌پزشک یا روان‌شناس را تجربه کرده‌است , می‌تواند این اختلال را تشخیص دهد .
یک فرد بالغ باید تمام موارد زیر را طی یک ماه داشته باشد :
حداقل یک علامت تجربه کننده
حداقل یک علامت اجتناب
حداقل دو علامت برانگیختگی و واکنش‌پذیری
حداقل دو شناخت و علایم خلقی
علائم را تجربه کنید :
بازگویی خاطرات گذشته و بیش از حد , از جمله نشانه‌های جسمانی مثل قلب مسابقه‌ای یا عرق کردن
خواب‌های بد
افکار ترسناک
نشانه‌ها ممکن است مشکلاتی را در زندگی روزمره فرد ایجاد کنند . آن‌ها می‌توانند از افکار و احساسات خود فرد شروع کنند . کلمات , اشیا , یا موقعیت‌هایی که یادآور رویداد هستند , می‌توانند منجر به نشانه‌های مجدد شوند .
علایم اجتناب :
دوری از مکان‌ها , رویدادها , یا اشیایی که یادآور تجربه هستند
اجتناب از افکار و احساسات مربوط به رویداد ضربه
چیزها یا شرایطی که یک فرد از رویداد ضربه را یادآوری می‌کند , می‌تواند علائم اجتناب را تحریک کند . این علایم ممکن است باعث شود فرد بتواند زندگی شخصی خود را تغییر دهد . برای مثال , پس از یک تصادف اتومبیل نامناسب , فردی که معمولا ً رانندگی می‌کند ممکن است از رانندگی یا رانندگی در ماشین اجتناب کند .
علائم برانگیختگی و واکنش‌پذیری :
به آسانی یکه خورد
احساس تنش و یا " در لبه "
خوابیدن در خواب و یا طغیان خشم
علائم برانگیختگی معمولا ً ثابت هستند به جای اینکه توسط چیزی تحریک شوند که خاطرات رویداد ضربه را به ارمغان می‌آورد . آن‌ها می‌توانند باعث شوند که فرد احساس استرس و عصبانیت کند . این علایم ممکن است انجام کاره‌ای روزانه مانند خوابیدن , خوردن یا تمرکز کردن را سخت کند .
علائم روحی و روحی :
مشکل به یاد آوردن ویژگی‌های کلیدی رویداد ضربه
افکار منفی درباره خود یا جهان
احساسات تحریف‌شده مانند گناه یا سرزنش
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های لذت بخش
علایم روحی و روحی پس از حادثه ناگوار شروع یا بدتر می‌شوند . این علایم می‌تواند باعث شود فرد احساس غربت یا جدایی از دوستان یا اعضای خانواده داشته باشد.
پس از یک رویداد خطرناک , طبیعی است که برخی از نشانه‌های ذکر شده در صفحات قبل را داشته باشند . برخی اوقات افراد علایم بسیار جدی دارند که پس از چند هفته دور می‌شوند . این اختلال استرس حاد نامیده می‌شود . زمانی که علائم بیش از یک ماه است , به طور جدی توانایی فرد در عملکرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و به خاطر مصرف مواد , بیماری پزشکی یا هر چیزی جز خود رویداد نیست , فرد ممکن است تجربه ptsd را تجربه کند . برخی افراد مبتلا به ptsd , نشانه‌ها را هفته‌ها یا ماه‌ها نشان نمی‌دهند . ptsd اغلب با افسردگی , سو مصرف مواد و یا اختلالات اضطرابی همراه است .
آیا کودکان نسبت به بزرگسالان واکنش متفاوتی نشان می‌دهند ?
کودکان و نوجوانان می‌توانند واکنش‌های شدیدی نسبت به تروما داشته باشند, اما ممکن است علائم آن‌ها همانند بزرگسالان نباشد . در کودکان بسیار جوان , این علائم عبارت‌اند از :
با استفاده از توالت خود را خیس کرد
فراموش کرده بود که چگونه حرف بزند
اجرای مراسم ترسناک در طول بازی
با والدین یا سایر بزرگسالان
کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر معمولا ً علائمی شبیه به دیده‌شده در بزرگسالان نشان می‌دهند . آن‌ها همچنین ممکن است رفتارهای مخرب , بی‌احترامی و مخرب ایجاد کنند . کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر ممکن است برای جلوگیری از جراحت یا مرگ احساس گناه کنند . ممکن است افکار انتقام نیز داشته باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر , به مجموعه کتابچه راهنمای خود مراجعه کنید . " " این ها در وب سایت www .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

بیشتر در مورد ضربه روحی و استرس
برخی از کودکان بعد از حادثه حادثه مشکلات سلامت روانی طولانی‌مدت را تحمل خواهند کرد . اینها ممکن است شامل اندوه ، افسردگی ، اضطراب و اختلال استرس پس از حادثه باشند . برخی از بازماندگان آسیب‌دیده با کمی حمایت بهتر عمل می‌کنند . دیگران ممکن است نیاز به مراقبت طولانی‌مدت توسط یک متخصص بهداشت روانی داشته باشند . اگر پس از یک ماه در یک محیط ایمن ، کودکان قادر به انجام کاره‌ای معمولی خود نیستند و یا مشکلات رفتاری یا عاطفی جدید ایجاد می‌شوند ، سپس با یک متخصص بهداشت تماس می‌گیرند .
عوامل موثر بر چگونگی واکنش یک فرد عبارتند از:
به طور مستقیم در این آسیب دخیل است ، به خصوص به عنوان یک قربانی
نوردهی شدید و / یا طولانی‌مدت برای رویداد
سابقه شخصی ضربه روحی
خانواده یا سابقه شخصی بیماری‌های روانی و مشکلات رفتاری شدید
حمایت اجتماعی محدود ؛ عدم مراقبت از خانواده و دوستان
مشکلات مداوم در زندگی مانند رفتن به خانه جدید یا مدرسه جدید ، طلاق ، تغییر شغل و یا مشکلات مالی .
برخی نشانه‌ها ممکن است نیازمند توجه فوری باشند . در صورت بروز این علائم با یک متخصص سلامت روانی آشنا شوید :
flashbacks
ضربان قلب و عرق کردن
به آسانی یکه خورد .
از نظر احساسی بی‌حس شده
بسیار غمگین و یا افسرده ،
افکار و اقدامات برای پایان دادن به زندگی فرد .
منابع ضربه
دسترسی به بلایای طبیعی و منابع :
وب سایت : http: / /www.disasterassistance.gov
مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها
وب سایت : http: / /emergency.cdc.gov / mentalhealth
آژانس مدیریت اورژانسی فدرال
تلفن : ۱ - ۸۰۰ - ۴۸۰ - ۲۵۲۰
وب سایت : http: / /www.ready.gov / kids
مرکز ملی اختلال استرس پس از حادثه
وب سایت : http: / /www.ptsd.va.gov
شبکه فشار روانی کودک
وب سایت : http: / /www.nctsn.org
* اداره خدمات بهداشت و سلامت روانی
کمک خط کمک به بلایای طبیعی
تلفن : ۱ - ۸۰۰ - ۹۸۵
وب سایت : http: / /www.disasterdistress.samhsa.gov
دانشگاه علوم بهداشتی Uniformed
مرکز مطالعه استرس ضربه
وب سایت : http: / /cstsonline.org
وزارت دادگستری آمریکا
دفتر قربانیان جرم
وب سایت : http: / /www.ovc.gov / help / index.html
اگر شما یا فردی که می‌شناسید در بحران یا فکر خودکشی است ، سریعا ً کمک بگیرید .
با دکتر خود تماس بگیرید .
به ۹۱۱ زنگ بزنید تا خدمات اورژانس تماس بگیرید و یا به نزدیک‌ترین اتاق اورژانس بروید .
شماره‌تلفن رایگان ۲۴ ساعته مرکز پیش‌گیری از خودکشی را در ساعت ۱ - ۸۰۰ - ۲۷۳ - TALK ( ۱ - ۸۰۰ - ۸۲۵۵ ) ؛ TTY : ۱ - ۸۰۰ - ۷۹۹ - ۴ TTY ( ۴۸۸۹ ) تماس بگیرید .
اختلال استرس پس از ضربه
اختلال استرس پس از حادثه
اختلال استرس پس از حادثه یا اختلال استرس پس از حادثه چیست ؟
اختلال استرس پس از سانحه یک اختلال است که برخی افراد بعد از تجربه حادثه ترسناک ، ترسناک و یا خطرناک رشد می‌کنند .
طبیعی است که در طی و بعد از یک وضعیت ضربه احساس ترس داشته باشید . این ترس باعث ایجاد تغییرات چند ثانیه‌ای در بدن می‌شود تا به خطر پاسخ دهد و به فرد کمک کند تا در آینده از خطر اجتناب کند . این واکنش "مبارزه یا گریز " واکنشی معمولی است که برای محافظت از یک فرد در برابر آسیب انجام می‌شود . تقریبا ً همه افراد یک رشته از واکنش‌ها را بعد از ضربه تجربه خواهند کرد ، با این حال اکثر مردم به طور طبیعی از این نشانه‌ها باز خواهند گشت . آن‌هایی که به مشکلات تجربه خود ادامه می‌دهند ممکن است مبتلا به PTSD شوند . افرادی که اختلال استرس پس از حادثه دارند ممکن است احساس استرس یا ترس کنند حتی زمانی که دیگر در خطر نیستند .
چه کسی PTSD را توسعه می‌دهد ؟
هر کسی می‌تواند در هر سنی دچار اختلال استرسی پس از حادثه شود . این شامل سربازان قدیمی جنگ و بازماندگان تجاوز فیزیکی و جنسی ، سو استفاده ، حوادث رانندگی ، فجایع ، حملات تروریستی یا حوادث جدی دیگر می‌شود . هر کسی که دارای اختلال استرسی پس از حادثه باشد ، از طریق یک رویداد خطرناک بوده‌است . برخی از تجربیاتی مانند مرگ ناگهانی یا غیر منتظره یک فرد محبوب نیز می‌تواند موجب اختلال استرسی پس از حادثه شود .
با توجه به مرکز ملی اختلال استرس پس از حادثه ، حدود هفت یا هشت نفر از هر ۱۰۰ نفر در برخی از نقاط زندگی خود دچار اختلال شده‌اند . زنان نسبت به مردان بیشتر از مردان استرس دارند . برخی از صدمات روحی ممکن است فرد را در خطر بالاتری قرار دهند و عوامل زیستی مانند ژن‌ها می‌تواند باعث ایجاد برخی افراد بیشتر از دیگران شود .

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فهیمه

نوجوانان در سن ۱۲ تا ۱۷ سالگی ممکن است با آن‌ها واکنش نشان دهند :
داشتن flashbacks به این رویداد ( flashbacks ذهن از دیدن رویداد است )
کابوس یا دیگر مشکلات خواب
اجتناب از یادآوری رویداد
استفاده از مواد مخدر ، الکل و یا تنباکو
گستاخ بودن، بی‌احترامی ، و یا رفتار کردن ( رفتار کردن)
داشتن شکایات جسمی
احساس تنهایی و یا گیجی
افسرده بودن
عصبانی بودن
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های سرگرم‌کننده
با افکار خودکشی .
نوجوانان ممکن است احساس گناه کنند . آن‌ها ممکن است احساس گناه کنند تا مانع از جراحت یا مرگ نشوند . آن‌ها همچنین ممکن است فکر انتقام داشته باشند .
امدادگران چه کاری می‌توانند برای کمک انجام دهند ؟
پس از خشونت یا بلایای طبیعی ، امدادگران باید از کودکان محافظت کنند :
آسیب بیشتر
مناظر و صداها
Onlookers و رسانه‌ها .
امدادگران باید مهربان باشند اما در جهت هدایت کودکان از محل حادثه و بازماندگان آسیب‌دیده ، شرکت کنند . آن‌ها باید سعی کنند کودکان و دوستان خود را کنار هم نگه دارند .
امدادرسانان می‌توانند به شناسایی کودکان در پریشانی حاد کمک کنند و تا زمانی که آرام باشند با آن‌ها بمانند . علائم پریشانی حاد عبارتند از:
لرزان
Rambling
ساکت شد
رفتار نامنظم Exhibiting مانند گریه بلند ، خشم ، یا نشستن به طور کامل یا منجمد .
امدادگران باید تحمل رفتار سخت و احساسات قوی را داشته باشند . اقداماتی که به کودکان کمک می‌کند احساس امنیت کنند ، به سرعت در آغوش می‌گیرند و یا یک کلمه اطمینان‌بخش .
چگونه بزرگسالان می‌توانند به کودکان و نوجوانان که ضربه روحی را تجربه کرده‌اند ، کمک کنند ؟
کمک به کودکان می‌تواند فورا ً و حتی در صحنه رویداد شروع شود . اغلب کودکان در عرض چند هفته از یک تجربه آسیب‌دیده بهبود می‌یابند، در حالیکه ممکن است برخی دیگر به کمک نیاز داشته باشند. اندوه ، واکنش احساسی عمیق به از دست دادن ، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا حل شود. کودکان ممکن است غم از دست دادن یک دوست ، معلم ، دوست ، یا حیوان خانگی را تجربه کنند . ناراحتی ممکن است با گزارش‌ها خبری یا سالگرد رویداد بدتر یا بدتر شود .
برخی از کودکان ممکن است نیاز به کمک از یک متخصص بهداشت روانی داشته باشند . برخی افراد ممکن است به دنبال انواع دیگر کمک از سوی رهبران اجتماعی باشند . کودکانی را شناسایی کنید که به حمایت نیاز دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند این کار را به دست آورند .
مثال‌هایی از رفتارهای مشکل‌ساز می‌تواند وجود داشته باشد :
امتناع از رفتن به مکان‌هایی که آن‌ها را به یاد این رویداد می‌اندازد
بی‌حسی عاطفی
رفتار خطرناک
خشم شدید / عصبانیت
مشکلات خواب از جمله کابوس .
دستیاران بزرگ‌سال باید :
به کودکان توجه کنید
به آن‌ها گوش دهید
قبول / قبول نکردن در مورد احساسات آن‌ها
به آن‌ها کمک کنید تا با واقعیت تجارب خود کنار بیایند .
کاهش اثرات دیگر عوامل استرس زا ، مانند
تغییر مداوم و یا تغییر مداوم در محل سکونت
دور از خانواده و دوستان
فشار برای عملکرد خوب در مدرسه
مشکلات حمل و نقل
جنگیدن در خانواده
گرسنه بودن .
شفا بر نمایشگر
زمان می‌برد
واکنش‌های شدید را نادیده نگیرید
به تغییرات ناگهانی در رفتارها ، گفتار ، استفاده از زبان و یا احساسات قوی توجه کنید .
به کودکان یادآوری کنید که بزرگسالان
آن‌ها را دوست بدارید
از آن‌ها پشتیبانی کنید
در صورت امکان با آن‌ها خواهد بود .
در روزه‌ای اول و هفته‌های اول به همه مردم کمک کنید
مراحلی وجود دارند که بزرگسالان می‌توانند به دنبال یک فاجعه باشند که بتواند به آن‌ها کمک کند با آن مقابله کنند، و این کار را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند تا مراقبت بهتری برای کودکان فراهم کنند . اینها شامل ایجاد شرایط ایمن ، حفظ آرامش و دوستانه ماندن و برقراری ارتباط با دیگران هستند . حساس بودن به افراد تحت استرس و احترام به تصمیمات آن‌ها مهم است .
در صورت امکان ، به افراد کمک کنید :
غذا تهیه کنید
جایی امن برای زندگی پیدا کنید
اگر آسیب دید از پزشک یا پرستار کمک بگیرید
با عزیزان و یا دوستان خود تماس بگیرید
کودکان را با والدین و یا بستگان خود نگهداری کنید
درک کنید که چه اتفاقی افتاد
درک کنید که چه کاری انجام می‌شود
بدانید کجا می‌توانید کمک بگیرید .
انجام ندهید :
افراد را مجبور می‌کنند تا داستان‌هایشان را بازگو کنند .
کاوش برای جزییات شخصی
چیزهایی مثل " همه چیز خوب " و یا حداقل زنده بمانید " بگویید .
بگویید که فکر می‌کنید مردم چه احساسی دارند و چه طور مردم باید رفتار کنند
بگویید که مردم رنج‌کشیده اند، چرا که استحقاقش را داشتند .
در مورد کمک در دسترس منفی باشید
وعده‌هایی درست کنید که نتوانید آن‌ها را نگه دارید چون " به زودی به خانه خواهید رفت ."

منبع سایت



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 68 صفحه بعد