روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در حالی که بسیاری از افراد روان‌درمانی را به درمان‌های دارویی ترجیح می‌دهند , به دلیل عوارض جانبی دارویی و تفاوت‌های فردی و افراد تمایل دارند اگر روش درمانی ترجیح داده شود , چسبنده باشند .
تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه‌های اقتصادی بسیار بالایی در ارتباط با نرخ‌های بالای خاتمه ضد افسردگی و عدم تبعیت از افسردگی وجود دارد و روان‌درمانی احتمالا ً یک مداخله موثر در طولانی‌مدت است .
اثربخشی با جمعیت‌های مختلف
در حالی که : بهترین شواهد پژوهشی به طور قطعی نشان می‌دهد که روان‌درمانی فردی , گروهی و زوج / خانواده برای طیف وسیعی از اختلالات , علایم و مشکلات کودکان , نوجوانان , بزرگسالان و سالمندان ( انجمن روان‌درمانی گروهی آمریکا ) موثر هستند .
در حالی که: توسعه و / یا سازگاری روش‌های روان‌درمانی مبتنی بر شواهد برای هر گروه سنی اثربخشی بیشتری در کاهش علایم و بهبود عملکرد در طول عمر دارند . چالش‌های خاصی که با سن پدیدار می‌شوند توسط تحقیقات توسعه‌ای بررسی می‌شوند که بیش‌ترین محتوا , واژگان و تکنیک‌های مورد استفاده برای سنین مختلف را مشخص می‌کند . در نتیجه , شواهد قابل‌توجهی از روان‌درمانی به عنوان یک مداخله خط مقدم برای سکونت سالمندان مسن , سالمندان با بیماری‌های پزشکی , که درآمد کم , اقلیت قومی و اختلالات شناختی خفیف دارند , حمایت می‌کند . علاوه بر این , شواهد فزاینده‌ای نشان داده‌اند که سالمندان به انواع مختلفی از روان‌درمانی پاسخ می‌دهند و می‌توانند از مداخلات روان‌شناختی تا حدی قابل‌مقایسه با بزرگسالان جوان‌تر باشند . علاوه بر این , بسیاری از بزرگسالان مسن‌تر , روان‌درمانی را به داروهای ضد افسردگی ترجیح می‌دهند و روان‌درمانی یک روش درمانی مهم برای سالمندان است که اغلب در درمان بیماری‌های مزمن استفاده می‌کنند و بیشتر در معرض اثرات سو داروهای روانی هستند .
در حالی که محققان و متخصصان به توسعه رویکردهای فرهنگی - مرتبط و اجتماعی - مرتبط ادامه می‌دهند که به روانشناسان اجازه می‌دهد تا خدمات روان‌درمانی را به اقشار آسیب‌پذیر و در حال حاضر محروم , مانند بزرگسالان , کودکان و خانواده‌هایی که در فقر زندگی می‌کنند , گسترش دهند .
در حالی که: هر دو روش روان‌درمانی مبتنی بر شواهد برای جمعیت عمومی و مداخلات سازگار از نظر فرهنگی به طور کلی با اقلیت‌های نژادی / قومی , روان شناسان که با جمعیت‌های منزوی زندگی می‌کنند , موثر هستند . تحصیل صلاحیت چندفرهنگی و انطباق روان‌درمانی , چه در محتوا , زبان , یا رویکرد , می‌تواند تعامل و حفظ مشتری را در درمان بهبود بخشد و می‌تواند توسعه اتحاد درمانی را افزایش دهد .

منبع سایت سازمان روانشناسی امریکا





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: