روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چه چیزی باعث آن می‌شود ?
باکتری‌ها ارگانیسم‌های قدیمی هستند که با پنهان شدن از سیستم ایمنی تا حد امکان زنده می‌مانند . آلوئه ورا خودش را با قرار دادن مولکول‌ها روی دیواره سلولی خود پنهان می‌کند به طوری که تقریبا ً شبیه مولکول‌های یافت‌شده روی قلب , مفاصل , پوست و بافت‌های مغز است . این مخفیگاه , " تقلید مولکولی " نامیده می‌شود و به باکتری‌ها اجازه می‌دهد تا مدت زیادی از آشکارسازی فرار کنند .
اما این مولکول‌ها در نهایت به صورت خارجی به بدن شناخته می‌شوند و سیستم ایمنی کودک با تولید آنتی‌بادی به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد . سیستم ایمنی به دلیل تقلید مولکولی توسط باکتری‌ها , نه تنها به ملکول‌های ضد عفونت , بلکه به مولکول‌های میزبان انسانی واکنش نشان می‌دهد .
مطالعات در این زمینه و جاه‌ای دیگر نشان داده‌اند که برخی از آنتی‌بادی‌های ضد مغز " ضد مغز " مغز را هدف قرار می‌دهند که باعث ایجاد ocd , استرس و دیگر علائم عصبی مزمن می‌شود .
آیا یک بزرگ‌سال بالغ می‌شود ?
پاندا به عنوان یک بیماری کودکان در نظر گرفته می‌شود و معمولا ً از دوران کودکی تا بلوغ به نظر می‌رسد . واکنش به عفونت استرپتوکوکی بعد از گذشت سال‌ها نادر است , اما محققان تشخیص می‌دهند که پاندا ممکن است در بین نوجوانان رخ دهد . بعید است که کسی این علائم عصبی را برای اولین بار به عنوان یک بزرگ‌سال تجربه کند , اما کاملا ً بررسی نشده است .
ممکن است نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به ocd باشند , اما مشخص نیست . مطالعات انجام‌شده در زمینه ocd در بیماران مبتلا به ocd به کودکان محدود است .
علایم و نشانه‌ها
چه چیزی تشخیص‌داده شده‌است ?
تشخیص پاندا یک تشخیص بالینی است که به این معنی است که هیچ تست آزمایشگاهی برای تشخیص پاندا وجود ندارد . در عوض , ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی از معیارهای تشخیصی برای تشخیص پاندا استفاده می‌کنند . در حال حاضر , ویژگی‌های بالینی این بیماری تنها ابزار تعیین این است که آیا ممکن است یک کودک پاندا باشد یا نه .
معیارهای تشخیص عبارتند از:
وجود اختلال وسواسی - جبری و / یا اختلال tic
شروع علایم بیماری در کودکان ( 42 سال تا بلوغ )
شدت علائم مرضی ( مراجعه به اطلاعات زیر )
ارتباط با گروه a عفونت استرپتوکوکی همولیتیک ( یک فرهنگ گلو مثبت برای عفونت استرپتوکوکی a یا تاریخچه تب مخملک )
ارتباط با ناهنجاری‌های عصبی یا حرکات نامنظم و نامنظم که در کنترل کودک نیست )
اگر علائم بیش از یک هفته وجود داشته باشند , آزمایش خون ممکن است برای مستندسازی عفونت استرپتوکوکی قبلی انجام شود .
آیا علائم دیگری به آن مبتلا هستند ?
بله . کودکانی که به آن‌ها مبتلا هستند اغلب یک یا چند مورد از علایم زیر را در ارتباط با ocd خود تجربه می‌کنند :
نشانه‌های adhd ( adhd , بی‌توجهی و بی‌قراری )
اضطراب جدایی ( کودک " بیمار " است و در جدا کردن از مراقبان خود مشکل دارد ; برای مثال , کودک ممکن است نمی‌خواهد در اتاق دیگری در خانه از والدینش باشد .
تغییرات روحی , مانند تحریک‌پذیری , ناراحتی , ناپایداری عاطفی ( تمایل به خندیدن یا گریه ناگهانی در آنچه ممکن است لحظه اشتباهی به نظر برسد )
مشکل خواب , شب‌ادراری , زمان - زمان ادرار مکرر و یا هر دو
تغییرات در مهارت‌های حرکتی
درده‌ای مشترک
علائم اتفاقی علائم چیست ?
به نظر می‌رسد که کودکانی که به آن‌ها مبتلا هستند , در شدت وسواس و / یا استرس , فراز و نشیب‌های زیادی دارند . حالتی که تقریبا ً همیشه در سطح نسبتا ً ثابت حضور داشته باشد, نشان‌دهنده یک دوره زمانی است . بسیاری از کودکان مبتلا به ocd , روزه‌ای خوش و روزه‌ای بد , یا حتی هفته‌های خوب و هفته‌های بد دارند . با این حال , کودکان با پاندا شروع و یا بدتر شدن علایم خود را دارند و پس از آن بهبود تدریجی و تدریجی دارند .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: