روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تجربه و دغدغه‌های والدین در فرآیند غربالگری کودکان بسیار مهم است . گاهی اوقات پزشک از والدین درباره رفتارهای کودک سوال می‌کند و این اطلاعات را با مشاهدات خود از کودک ترکیب می‌کند . بیشتر در مورد ابزارهای غربالگری در آدرس www .
کودکانی که برخی مشکلات رشدی را طی این فرآیند غربالگری نشان می‌دهند به مرحله دیگری از ارزیابی ارجاع خواهند شد .
ارزیابی بیشتر
این ارزیابی با گروهی از پزشکان و متخصصان سلامت با طیف گسترده‌ای از متخصصانی است که در تشخیص asd تجربه شده‌اند . این تیم ممکن است شامل :
پزشک اطفال توسعه‌ای - پزشکی که آموزش ویژه‌ای در زمینه توسعه کودکان دارد
روان‌پزشک کودک و یا روان‌پزشک کودک - دکتری که درباره رشد و رفتار مغز آگاهی دارد
آسیب‌شناس گفتار - زبان - یک متخصص بهداشت که در مشکلات ارتباطی آموزش ویژه‌ای دارد
ارزیابی ممکن است ارزیابی شود:
مهارت‌های تفکر یا تفکر
توانایی‌های زبانی
مهارت‌های مناسب برای تکمیل فعالیت‌های روزانه به طور مستقل , مانند خوردن , لباس پوشیدن و غیره
از آنجا که asd یک اختلال پیچیده است که گاهی همراه با بیماری‌های دیگر یا اختلالات یادگیری رخ می‌دهد , ارزیابی جامع ممکن است شامل موارد زیر باشد :
آزمایش خون
آزمایش شنوایی
نتیجه ارزیابی منجر به توصیه‌هایی برای کمک به برنامه‌ریزی برای درمان خواهد شد .
تشخیص در کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر
کودکان بزرگ‌تر که علایم اوتیسم را پس از شروع مدرسه شروع می‌کنند , اغلب توسط تیم آموزش ویژه مدرسه تشخیص و ارزیابی می‌شوند و می‌توانند به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی ارجاع شوند . والدین ممکن است با پزشک اطفال خود در مورد مشکلات فرزند خود , از جمله مشکلات ارتباطی ظریف , مانند درک لحن صدا یا حالات چهره , زبان بدن , و عدم درک اشکال گفتار , طنز , و کنایه صحبت کنند . والدین نیز ممکن است متوجه شوند که فرزند آن‌ها در ایجاد دوستی با همسالان مشکل دارد . در این مرحله , پزشک اطفال یا روان‌پزشک کودک یا روان‌پزشک که دارای تخصص در asd است می‌تواند کودک را غربال کند و خانواده را برای ارزیابی و درمان بیشتر ارجاع دهد .
تشخیص در بزرگسالان:
افراد بالغ که متوجه علائم و نشانه‌های asd هستند باید با یک پزشک صحبت کنند و درخواست ارجاع برای ارزیابی asd را بپرسند . در حالی که تست برای asd در بزرگسالان هنوز اصلاح شده‌است , بزرگسالان می‌توانند به روان‌پزشک یا روان‌پزشک ارجاع داده شوند . این متخصص در مورد مسائلی مانند تعامل اجتماعی و چالش‌های ارتباطی , مسائل حسی , رفتارهای تکراری و علایق محدود سوال خواهد کرد . اطلاعات در مورد تاریخچه تکامل بزرگسالان به تشخیص صحیح کمک می‌کند , بنابراین ارزیابی asd می‌تواند شامل صحبت با والدین یا سایر اعضای خانواده باشد .
درمان asd چه هستند ?
درمان زودهنگام asd و مراقبت مناسب می‌تواند باعث کاهش مشکلات فرد و افزایش توانایی او در به حداکثر رساندن نقاط قوت و یادگیری مهارت‌های جدید شود. در حالی که بهترین درمان برای asd وجود ندارد , هم‌کاری نزدیک با پزشک بخش مهمی از یافتن برنامه درمان درست است .
داروها
چند کلاس از داروها وجود دارند که پزشکان از آن‌ها برای درمان برخی مشکلات رایج در asd استفاده می‌کنند . با دارو , فرد مبتلا به asd ممکن است مشکلات کمتری داشته باشد :
تحریک‌پذیری
پرخاش:
رفتارهای تکراری
بیش‌فعالی
مشکلات توجه
اضطراب و افسردگی
اطلاعات و اطلاعات مربوط به هشدارهای دارویی , راهنماهای دارویی بیمار و یا داروهای تازه تصویب‌شده در وب سایت اداره دارو و دارو ( fda ) را در سایت www .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: