روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آزمایش بیماری آلزایمر به طور مستقیم از دست رفتن سیناپسی
خلاصه :
محققان روش جدیدی را برای اندازه‌گیری مستقیم افت سیناپسی در افراد مبتلا به آلزایمر آزمایش کرده‌اند . این روش که از تکنولوژی تصویربرداری pet برای اسکن کردن یک پروتئین خاص در مغز متصل به سیناپس‌ها استفاده می‌کند , پتانسیل تسریع تحقیقات برای درمان‌های جدید آلزایمر را دارد .
محققان یال روش جدیدی را برای اندازه‌گیری مستقیم کاهش سیناپسی در افراد مبتلا به آلزایمر مورد آزمایش قرار داده‌اند . این روش که از تکنولوژی تصویربرداری pet برای اسکن کردن یک پروتئین خاص در مغز متصل به سیناپس‌ها استفاده می‌کند , پتانسیل تسریع تحقیقات برای درمان‌های جدید آلزایمر را دارد .
این مطالعه در حوزه عصب‌شناسی منتشر شده‌است .
بیماری آلزایمر بیش از ۴۰۰ میلیون آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد , و انتظار می‌رود که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به ۱۴۰ میلیون نفر برسد . تاکنون اکثر تحقیقات بر روی اثرات این بیماری بر مغز پس از مرگ انجام شده‌است . برای بررسی درمان‌های جدید , محققان روش‌هایی را برای اندازه‌گیری افت حافظه در بیماران زنده بررسی کرده‌اند .
این یک مطالعه مشترک بین محققان در مرکز pet و واحد تحقیقات بیماری آلزایمر در دانشگاه ییل است . آن‌ها گفتند که کاهش سیناپس‌ها , اتصالات بین سلول‌های عصبی , با اختلال شناختی در بیماران آلزایمر مرتبط است .
برای کمی کردن تلفات سیناپسی , تیم تحقیقاتی از یک ماده شیمیایی رادیواکتیو خاص استفاده کرد . محققان یک بزرگ‌سال مسن‌تر را با بیماری آلزایمر اولیه یا توانایی شناختی طبیعی جذب کردند . هر یک به آن‌ها تزریق شد و سپس با تکنولوژی پیشرفته pet اسکن شدند . اسکن امکان مشاهده تراکم سیناپسی در نواحی مختلف مغز را فراهم می‌کند .
پژوهشگران به تحلیل یافته‌ها و همچنین نتایج حاصل از ارزیابی‌های شناختی و شناختی هر دو گروه پرداختند . در مقایسه با افراد با شناخت طبیعی , شرکت کنندگانی که مبتلا به آلزایمر بودند , در یک ناحیه از مغز که با حافظه مرتبط بود , کاهش معنی‌داری را نشان داد .
در اوایل بیماری آلزایمر , تراکم سیناپسی در ناحیه هیپوکامپ وجود دارد . "
یافته‌های این مطالعه نشان داد که آزمون حیوان غیر تهاجمی می‌تواند به طور مستقیم از کاهش سیناپسی در افراد بالغ مبتلا به اختلال شناختی خفیف استفاده کند .
آن‌ها گفتند که تیم یال در حال استخدام شرکت کنندگان در مطالعه بیشتر برای تایید یافته‌های خود و استفاده از تکنیک pet برای ارزیابی داروهای بیماری آلزایمر است .
ریچارد کارسون , نویسنده و مدیر مرکز سگ حیوانات ییل , می‌گوید : این ابزار تصویرگری حیوانات در مطالعات بالینی در یال برای سایر بیماری‌های مغز استفاده می‌شود که از دست دادن سیناپس یک جز حیاتی از بیماری است . این بیماری‌ها عبارتند از: بیماری پارکینسون , صرع , سو مصرف مواد مخدر, افسردگی و اسکیزوفرنی .
کریستوفر ون دایک , مدیر مرکز تحقیقات آلزایمر , می‌گوید : " یک مانع مهم در تحقیقات آلزایمر توانایی اندازه‌گیری تراکم سیناپسی در افراد زنده بوده‌است . " در مطالعه in vivo غلظت سیناپسی ممکن است توانایی ما را برای پی‌گیری پاتوژنز بیماری آلزایمر و پاسخ به درمان تغییر دهد . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: