روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

واقعیاتی در مورد Psychosis
واژه جنون برای توصیف شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زمانی که از دست دادن ارتباط با واقعیت کاسته شده‌است ، بر ذهن تاثیر می‌گذارد .
Psychosis اغلب زمانی شروع می‌شود که یک نفر در اواخر نوجوانی در سن نوجوانی و یا نوجوانی قرار دارد .
Psychosis می‌تواند نشانه‌ای از بیماری ذهنی یا بیماری جسمی باشد .
الکل می‌تواند ناشی از برخی داروها ، الکل و یا سو مصرف مواد باشد .
سه نفر از ۱۰۰ نفر در زندگی خود دچار روان‌پریشی هستند .
در حدود ۱۰۰۰۰۰ نوجوان و بزرگ‌سال در اولین اپیزود از جنون در هر سال تجربه می‌کنند .
Psychosis می‌توانند شامل توهمات ( دیدن ، شنوایی ، بو کشیدن ، چشیدن و یا احساس چیزی باشند که واقعی نیست ) .
Psychosis می‌تواند شامل جنون یا اغفال باشد ( اعتقاد به چیزی که حتی زمانی که با حقایق ارائه شود واقعی نباشد ) .
Psychosis می‌تواند شامل افکار آشفته و گفتاری باشد .
Psychosis بر مردم از تمام طبقات زندگی تاثیر می‌گذارد .
MYTH : فرد مبتلا به علائم اختلالات روانی خطرناک است .
FACT : افرادی که روان‌پریشی را تجربه می‌کنند ممکن است به طرز عجیبی رفتار کنند ، ممکن است صداهایی را بشنوند یا چیزهایی را ببینند که وجود ندارند . آن‌ها ممکن است ترسیده باشند و گیج و سردرگم شوند . با این حال ، این احتمال وجود دارد که این افراد خود را به دیگران آسیب برسانند . مهم است که به فرد مبتلا به اختلالات روانی کمک کنید تا هر چه سریع‌تر درمان شود .
درمان:
درمان می‌تواند درمان شود و درمان اولیه شانس بهبودی موفق را افزایش دهد .
مطالعات نشان می‌دهند که برای فردی که علائم بیماری روانی را بیش از یک سال قبل از دریافت درمان مبتلا می‌کند ، رایج است . کاهش این طول دوره روان‌پریشی مهم است چون درمان اولیه اغلب به معنی بهبود بهتر است .
پژوهش از انواع مختلفی از درمان‌ها برای مرحله اول جنون ، به ویژه مراقبت‌های ویژه هماهنگ ( سوئیچینگ مرکزی ) پشتیبانی می‌کند . سوئیچینگ مرکزی شامل اجزای زیر است :
روان‌درمانی فردی یا گروهی معمولا ً براساس اصول درمان رفتار شناختی ( CBT ) است . CBT به مردم کمک می‌کند تا مشکلات فعلی خود را حل کنند . درمانگر CBT به بیمار کمک می‌کند تا یاد بگیرد چگونه الگوهای تفکر ناقص یا کمکی را تشخیص دهد ، باورهای نادرست را تشخیص داده و تغییر دهد ، به روش‌های مثبت ‌تری مرتبط باشد و رفتارهای مشکل‌ساز را تغییر دهد .
حمایت خانواده و آموزش به اعضای خانواده در مورد جنون ، مقابله ، ارتباط و مهارت‌های حل مساله کمک می‌کند . اعضای خانواده که آگاه و درگیر هستند آمادگی بیشتری برای کمک به عزیزان خود از طریق فرآیند بازیافت دارند .
داروها ( همچنین pharmacotherapy ) به کاهش علائم جنون کمک می‌کنند . مانند همه داروها ، داروهای ضدروان پریشی ریسک و سود دارند . مشتریان باید با ارایه دهندگان خدمات بهداشت و درمان خود درباره اثرات جانبی ، هزینه‌های دارو و ترجیحات میزان مصرف ( قرص روزانه یا تزریق ماهانه ) صحبت کنند .
خدمات استخدام / تحصیل پشتیبانی شده به مشتریان در بازگشت به کار یا مدرسه و رسیدن به اهداف شخصی خود کمک می‌کنند . تاکید بر قرار گیری سریع در کار یا محیط مدرسه با آموزش و پشتیبانی برای کسب اطمینان از موفقیت است .
مدیریت موردی به مشتریان در حل مساله کمک می‌کند . مدیر پرونده می‌تواند راه‌حل‌هایی برای رسیدگی به مشکلات عملی ارائه دهد و خدمات اجتماعی را در حوزه‌های مختلف مورد نیاز هماهنگ کند .
مهم است که افراد مبتلا به روان‌پریشی در برنامه‌ریزی درمان خود دخالت داشته باشند . نیازها و اهداف آن‌ها باید برنامه‌های درمانی انفرادی خود را هدایت کند که به آن‌ها کمک می‌کند تا در طول فرآیند بازیابی مشارکت داشته باشند .
مهم است که یک متخصص سلامت روانی را پیدا کنید که در درمان روان‌پریشی آموزش‌دیده باشد و باعث می‌شود مشتری احساس راحتی کند .
آخرین Reviewed : ژانویه ۲۰۱۶
وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا
موسسه ملی بهداشت
موسسه ملی بهداشت روانی
انتشارات NIH شماره ۱۶ - ۴۳۰۶

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: