روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Neena مدی ، پروفسور طب اطفال در کالج سلطنتی لندن و رئیس واحد تحلیل داده‌های اطفال (اطفال) گفت : " پیش از این ، خدمات بهداشتی انگلستان تعریفی استاندارد از آسیب مغز در کودکان نداشت و هیچ مجموعه اصولی از داده‌ها برای این منظور وجود نداشته است . با هم‌کاری همکاران و با هم‌کاری وزارت بهداشت ، ما یک روش عملی برای اندازه‌گیری میزان شیوع آسیب مغزی در نوزادان تدوین کرده‌ایم ."
در پژوهشی که در ژورنال بیماری در دوران کودکی منتشر شده‌است ، تحقیق تخمین زده‌است که ۳، ۴۱۸ کودک در اثر آسیب مغزی در سال ۲۰۱۵ یا زود پس از تولد در سال ۲۰۱۵ دچار آسیب مغزی شده‌اند که برابر با نرخ شیوع کلی ۱۴.۵ در هر ۱، ۰۰۰ تولد زنده است . برای هر ۱، ۰۰۰ تولد زنده ( در کم‌تر از ۳۷ هفته ) نرخ تولد در هر ۱، ۰۰۰ تولد زنده در سال ۲۰۱۵ ، بیش از ۷ برابر بیشتر از نرخ تولد کامل ، که ۳.۴۷ هر ۱، ۰۰۰ تولد زنده بود ، بود .
اغلب مشخص نیست که آیا کودک تا آخر عمر دچار آسیب مغزی شده‌است یا خیر . بنابراین ، تعریف استاندارد جدید صدمات مغزی در نوزادان تازه متولد شده توسط گروهی از متخصصان که توسط وزارت بهداشت تشکیل شده‌اند ، شامل طیف وسیعی از شرایط و نشانه‌هایی است که مرتبط با آسیب مغزی هستند . این موارد شامل تشنج یا تشنج ، خونریزی در مغز ، سکته مغزی ، عفونت مانند مننژیت و آسیب ناشی از محرومیت اکسیژن می‌شود.
این تحقیق که توسط وزارت بهداشت انجام شد ، اولین مورد برای تخمین تعداد نوزادان با آسیب‌های مغزی براساس تعریفی است که شامل شرایط چندگانه در یک اندازه‌گیری می‌شود .
همچنین اولین بار است که این برآورد با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده به طور منظم در طول روز مراقبت بالینی در واحدهای زایمان گرفته شده‌است . استفاده از داده‌های روتین نیازی به کار اضافی برای کارکنان بالینی ندارد و روشی ارزشمند برای اندازه‌گیری اثربخشی مداخلات برای کاهش آسیب مغزی فراهم می‌کند .
وزارت بهداشت به عنوان بخشی از تلاش برای تبدیل انگلستان به مکانی امن‌تر ، هدف کاهش تعداد کودکانی که دچار آسیب مغزی می‌شوند و یا به زودی پس از تولد ۲۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ و نصف کردن آن‌ها تا سال ۲۰۳۰ را هدف قرار داده‌است . با استفاده از این برآورده‌ای جدید ، این کار معادل کاهش رخداد نوزادان با آسیب مغزی به چهار مورد در هر ۱، ۰۰۰ تولد زنده تا سال ۲۰۲۰ و ۲.۵ نوزاد در هر ۱، ۰۰۰ تولد زنده تا سال ۲۰۳۰ است .
به طور کلی ، این تحقیق نشان داد که رایج‌ترین نوع شرایطی که منجر به آسیب‌های مغزی شد ، آسیب ناشی از کمبود اکسیژن به مغز است که hypoxic ischaemic نامیده می‌شود؛ این بیماری عمدتا ً در کودکان کامل دیده می‌شود . برای نوزادان preterm ، بزرگ‌ترین کمک‌کننده به آسیب‌های مغزی از خونریزی به درون و اطراف the مغز است ، وضعیتی که خونریزی periventricular نامیده می‌شود.
دکتر Gale افزود : " توانایی اندازه‌گیری این که چگونه آسیب‌های مغزی مشترک به متخصصان بهداشتی و محققان اجازه می‌دهد تا بر روی کاهش این شرایط ویرانگر تمرکز کنند ." این شامل استفاده مداوم از درمان‌ها و کاهش خطر آسیب‌های مغزی در نوزادان preterm مانند استروئید و سولفات منیزیم داده‌شده به مادر قبل از تولد است .
این اقدام همچنین به ما کمک خواهد کرد تا مداخلات دیگری را ارزیابی کنیم ، به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنیم که تعداد بیشتری از نوزادان در بیمارستان با خدمات زایمان پیشرفته در سایت متولد می‌شوند که می‌دانیم که خطر آسیب مغزی را کاهش می‌دهد .
گام بعدی استفاده از داده‌های روتین برای درک تاثیرات بلند مدت این شرایط بر روی کودکان و خانواده‌های آن‌ها است ."
این تحقیق داده‌ها را از Dataset تحقیقات ملی نوزادان ( NNRD ) ، که توسط پروفسور مدی در کالج سلطنتی لندن و چلسی و بنیاد خدمات بهداشت و خدمات بهداشت و خدمات بهداشت و خدمات بهداشت و خدمات بهداشت و خدمات بهداشت و خدمات بهداشت و خدمات بهداشت و سلامت ملی ( NHS ) ایجاد شد ، تجزیه و تحلیل کرد . The به طور معمول داده‌های بالینی را از تمام واحدهای زایمان NHS از سال ۲۰۱۲ به بعد ثبت می‌کند . The تنها اطلاعاتی را در مورد نوزادان که برای مراقبت‌های زایمان می‌پذیرند را نگه می‌دارد و حاوی اطلاعاتی در مورد نوزادان است که از بخش‌های پس از زایمان و زایمان مراقبت می‌کنند ، اما نمونه‌های نوزادان با آسیب مغزی به این بخش‌ها نادر هستند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: