روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در این مطالعه پژوهشگر ، امی چو و همکارانش از بیماران خواستند تا توجه خود را به مجموعه خاصی از نقاط در میان گروهی از نقاط عطف توجه کنند که همگی روی یک صفحه کامپیوتر حرکت می‌کنند. با این حال ، نقاط ردیابی شده تنها در یک چشم قابل‌مشاهده بودند در حالی که نقاط عطف تنها در چشم دیگر قابل‌مشاهده بودند .
برای افرادی که بینایی معمول دارند و همچنین آن‌هایی که با anisometropic amblyopia ارتباط دارند، تصاویر مختلفی بین این دو چشم را نشان می‌دهند . هر دو گروه توانستند بر تداخل حواس‌پرت کننده غلبه کنند و نقاط را با موفقیت دنبال کنند . از سوی دیگر بیماران مبتلا به strabismic amblyopia نتوانستند توجه خود را به نقاط هدف معطوف کنند که تنها به چشم ضعیف‌تر قابل‌مشاهده بودند .
چو ، یک دانشجوی دکترا در مدرسه علوم بینایی و بینایی در واترلو گفت : " یکی از دلایلی که چرا برخی افراد با چشم تنبلی بینایی ضعیفی دارند ، به این معنا است که مغز چشم را سرکوب می‌کند ، شبکیه چشم سالم است و اطلاعات را به مغز ارسال می‌کند ، با این حال این اطلاعات به آگاهی آگاهانه نمی‌رسد زیرا مغز از آن استفاده نمی‌کند ."
در حدود سی و پنج هزار کانادایی - یک درصد از جمعیت - - strabismic amblyopia دارند . شرایط را می‌توان در دوران کودکی اصلاح کرد ، اما اثربخشی درمان می‌تواند بسیار متغیر باشد . این یافته‌ها ، سنگی هستند که در حال توسعه درمان‌های بهتر چشم تنبل هستند.
Oscillations به ارایه بینشی نسبت به سیستم ناوبری brain's می‌پردازند.
خلاصه :
مغز نقشه محیط ما را ایجاد می‌کند که هدایت فضایی قابل اطمینانی را فراهم می‌آورد . جایزه نوبل در سال ۲۰۱۴ برای تحقیق درباره نحوه کارکرد این سیستم ناوبری در سطح سلولی اهدا شد . محققان در حال حاضر نشان داده‌اند که خصوصیات این سیستم جهت‌یابی در نوسانات مغز وجود دارد که می‌تواند با استفاده از الکترودهای عمق در مغز انسان اندازه‌گیری شود . امکان آزمایش سیستم ناوبری نورونی به این روش ممکن است روش‌های جدیدی را برای تشخیص زودهنگام بیماری Alzheimer's باز کند .
مغز نقشه محیط ما را ایجاد می‌کند که هدایت فضایی قابل اطمینانی را فراهم می‌آورد . جایزه نوبل در سال ۲۰۱۴ برای تحقیق درباره نحوه کارکرد این سیستم ناوبری در سطح سلولی اهدا شد . محققان در مرکز پزشکی فرایبورگ ، رور - Universitat Bochum و آکادمی علوم چین در پکن در حال حاضر نشان داده‌اند که خصوصیات این سیستم جهت‌یابی در نوسانات مغز وجود دارد که می‌تواند با استفاده از الکترودهای عمق در مغز انسان اندازه‌گیری شود . امکان آزمایش سیستم ناوبری نورونی به این روش ممکن است روش‌های جدیدی را برای تشخیص زودهنگام بیماری Alzheimer's باز کند . یک حس رو به وخامت جهت گیری یکی از نشانه‌های اولیه این بیماری است . محققان نتایج را در مجله بیولوژی فعلی در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸ منتشر کردند .
اطلاعات مربوط به فعالیت عصبی
دکتر لوکاس کون تز، نویسنده اول مشترک در مرکز صرع در مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ ، می‌گوید : " بیماری Alzheimer's منجر به عارضه اختلال ادراک سه‌بعدی در مرحله اولیه این بیماری می‌شود ." اختلال ممکن است ناشی از اختلال پوسته entorhinal باشد . این ساختار مغزی یکی از اولین افرادی است که تحت‌تاثیر بیماری Alzheimer's قرار می‌گیرد - - و این همان جایی است که سلول‌های شبکه به اصطلاح شبکه نامیده می‌شوند . این سلول‌ها به همراه سلول‌های محل ، اجزای بنیادی سیستم ناوبری brain's را تشکیل می‌دهند .
دانشمندان فرایبورگ ، Bochum و پکن در حال حاضر قادر به نشان دادن این موضوع هستند که نوسانات مغز را می‌توان برای نتیجه‌گیری درباره فعالیت سلول‌های شبکه به کار برد . آن‌ها فعالیت مغزی بیماران مبتلا به صرع را با استفاده از الکترودهای عمقی در قشر entorhinal ثبت کردند در حالی که شرکت کنندگان در محیط مجازی حرکت می‌کردند . این امر به این دلیل امکان پذیر بود که الکترودها ، به هر صورت برای آماده‌سازی برای جراحی صرع ، در مغز قرار داده شوند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: