روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

به گفته محققان ، مراقبت کننده ، خانواده‌هایی که دارای اعضای بیمار روانی هستند، همگی به کمک نیاز دارند .
مبدا :
دانشگاه کیس وسترن رزرو
خلاصه :
گوش دادن به خواهران بزرگ‌تر خواهر و برادر بیمار روانی در مورد تجارب دشوار مراقبان خود ، باعث می‌شود که یک محقق شگفت‌زده شود که آیا چیزی مهم در مورد خانواده‌ها در یک مطالعه قبلی که بر مراقبت زنان از اعضای خانواده بیمار روانی متمرکز بود ، از دست رفته‌است .
گوش دادن به خواهران بزرگ‌تر خواهر و برادر بیمار روانی ، در مورد تجارب دشوار مراقبان خود در مورد هم‌کار دانشگاه ذخیره غربی صحبت می‌کنند . جین Suresky تعجب می‌کند که آیا چیزی مهم در مورد خانواده‌ها در یک مطالعه قبلی از دست رفته بود که بر مراقبت زنان از اعضای خانواده بیمار روانی متمرکز بود .
برای فهمیدن این موضوع ، Suresky ، dnp ، PMHCNS ، پیش از میلاد توصیه کرد که این داده‌ها یک‌بار دیگر از مدرسه Nursing Payne Bolton در سال ۲۰۰۸ مورد بررسی قرار بگیرند . شرکت کنندگان که بین ۲۳ تا ۶۵ سال سن داشتند ، به یک عضو خانواده که مبتلا به اختلال دوقطبی ( ۴۵ درصد ) ، شیزوفرنی ( ۴۵ درصد ) ، افسردگی ( ۸ درصد ) یا اختلال اضطراب ( ۲ درصد ) بودند ، مراقبت کردند .
بعد از مرور داده‌ها ، حدس Suresky's درست بود .
Suresky گفت : " ما برای اولین بار بر روی اعضای خانواده زنان تمرکز کردیم که تاثیر بیماری بر روی خانواده را از دست دادیم ."
مطالعه پی‌گیری آسیب‌پذیری ( مانند دیابت نوع و زمان تشخیص را از زمان تشخیص ) ، خطر ( مانند ننگی از رابطه ، کرنش کننده و وابستگی مشتری ) و عوامل محافظ ( مانند حس انسجام و کاردانی ) مورد بررسی قرار داد . این اطلاعات با اطلاعاتی در رابطه با نحوه عملکرد یک خانواده در ارتباط بودند .
تا چه مدت اعضای خانواده مبتلا به این بیماری روانی بودند ، هیچ تاثیری بر اختلال عملکرد family's نداشتند . با این حال ، تشخیص اختلال افسردگی به شدت مرتبط با اختلال خانواده نسبت به تشخیص اختلال دو قطبی یا شیزوفرنی است .
بدنامی درک شده توسط انجمن ، فشار مراقب و وابستگی مشتری به طور قابل‌توجهی با اختلال خانوادگی بزرگ‌تر همراه بود . در همین حال ، محققان دریافتند که هنگامی که مراقبان حس بهتری نسبت به انسجام و کاردانی دارند ، خانواده‌ها بهتر عمل می‌کنند .
طبق گفته Suresky ، استادیار روان‌پزشکی و پرستاری سلامت روانی در مدرسه پرستاری ، تجزیه و تحلیل داده‌ها به نیاز به مداخلات خانوادگی اشاره داشت .
او گفت : " ما متوجه شدیم که تمرکز بر روی یک عضو خانواده ممکن است ناکافی باشد . "
Suresky گفت که در صورتی که همه افراد خانواده از مراقبت کننده حمایت کنند ، زندگی آسان‌تر خواهد شد .
بسیاری از خانواده‌ها با چنین چالش‌هایی کنار می‌آیند . براساس آمار سال ۲۰۱۰ اس . Census ، ۴۵.۹ میلیون نفر ، یا حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۱۸ سال و مسن‌تر ، یک بیماری روانی تشخیص‌داده شده‌اند .
محققان دریافتند که پریشانی خانواده برای مراقبان فرد مبتلا به افسردگی و اختلال دو قطبی مهم است - شرایطی که خانواده‌ها را به خاطر تلاش‌های بالقوه انتحاری در آماده‌باش نگه می‌دارد . افراد مبتلا به شیزوفرنی ، فشار و استرس کمتری را در زمانی که خانواده یاد گرفته بودند که با این بیماری در طول زمان کنار بیایند ، ارائه دادند .
Suresky گفت که What's در مطالعات قبلی از دست رفته بود و در حال درک تاثیر روی عملکرد خانواده و میزان شرمندگی و احساس گناه داشتن یک عضو خانواده با یک بیماری روانی است . محققان گزارش دادند که شرمساری می‌تواند باعث جلوگیری از مراقبین و اعضای خانواده شود که به دنبال کمک حرفه‌ای به خودشان هستند و در عوض می‌توانند منزوی شوند .
داده‌ها نشان داد که خانواده‌های دارای عملکرد خوب و منسجم ، حمایت بیشتری را برای مراقبان فراهم کرده‌اند . بالعکس ، اختلال عملکرد خانوادگی عمدتا ً در جایی رخ می‌دهد که مراقبان اولیه از حمایت کمی برخوردار هستند .
یک یافته دیگر این بود که استرس و فشار خانواده به عنوان یک گروه تحت‌تاثیر مراقبان کار نمی‌کند . خانواده‌های Dysfunctional کرنش ، احساس ننگ بیشتری را با داشتن یک بیماری روانی در یک عضو خانواده و وابستگی به اعضای خانواده برای مراقبت کننده اولیه احساس می‌کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: