روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تحریک الکتریکی مغز یک مسکن قوی و قوی را آزاد می‌کند
منبع :
دانشگاه میشیگان
خلاصه :
محققان از الکتریسیته در نواحی مشخص در مغز یک بیمار مبتلا به درد مزمن و شدید برای آزاد کردن ماده‌ای مانند مواد مخدر استفاده کردند که یکی از قوی‌ترین مسکن‌ها بدن است .
محققان از الکتریسیته در نواحی مشخص در مغز یک بیمار مبتلا به درد مزمن و شدید برای آزاد کردن ماده‌ای مانند مواد مخدر استفاده کردند که یکی از قوی‌ترین مسکن‌ها بدن است .
یافته‌های تحقیق در تحقیقات قبلی انجام‌شده در دانشگاه میشیگان , دانشگاه هاروارد و دانشگاه شهر نیویورک که محققان الکتریسیته را از طریق حسگرها بر روی جمجمه بیماران مبتلا به میگرن ارائه کردند , گسترش یافت و کاهش شدت و درد حملات سردرد را مشاهده کرد . اما محققان نتوانستند توضیح دهند که چرا و چرا .
این یافته می‌تواند توضیح دهد که در مغز چه اتفاقی می‌افتد که درد را در طول جلسات کوتاه الکتریسیته کاهش می‌دهد .
روش کار : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . ~~~ بیماران به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند . آن‌ها الکترودها را اعمال کرده و جمجمه را درست بالای قشر حرکتی بیمار به مدت ۱۰ دقیقه در طول اسکن pet ( پرتونگاری انتشار پوزیترون ) تحریک کردند . تحریک الکتریکی تحریک الکتریکی مستقیم مغز نامیده می‌شود .
این بیماری به طور اختصاصی برای اندازه‌گیری , غیر مستقیم , آزاد کردن مغز محلی معتاد به مواد مخدر طراحی شده‌است . مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود .
او گفت : " این قطعا ً منبع اصلی در مغز برای کاهش درد است . " ما در حال تحریک منابع خود برای ایجاد بی‌دردی هستیم . به جای دادن مواد دارویی بیشتر , ما مستقیما ً نواحی مشابه مغز را هدف قرار می‌دهیم . بنابراین , ما می‌توانیم قدرت این اثر را افزایش دهیم و حتی استفاده از تریاک را به طور کلی کاهش دهیم و در نتیجه از عوارض جانبی آن‌ها مانند اعتیاد جلوگیری کنیم . "
سهروردی می‌گوید که اغلب معتادان دارویی به ویژه مورفین , گیرنده‌های شبه افیونی را در مغز هدف قرار می‌دهند .
او می‌گوید که مقدار برق بسیار کم است . الکتروشوک درمانی ( ect ) که برای درمان افسردگی و دیگر بیماری‌های روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد از شدت جریان ( آمپر ) در مغز استفاده می‌کند . این پروتکل به طور قابل‌توجهی کم‌تر از ect انجام شد .
تنها یک جلسه سرعت بیمار را برای درده‌ای سرد تا 4 / 57 درصد بهبود بخشید . این امر نشان می‌دهد که تحریک الکتریکی مکرر طی چندین جلسه برای تاثیر پایدار بر درد بالینی , همانطور که در مطالعه قبلی میگرن نشان‌داده شده‌است , مورد نیاز است .
این نسخه در ژورنال علوم روان‌پزشکی چاپ می‌شود . گروه فقط یک مطالعه دیگر را با سوژه‌های بیشتر انجام می‌دهد , و به نظر می‌رسد نتایج اولیه یافته‌های بالا را تایید می‌کنند , اما تحلیل بیشتر ضروری است .
در ادامه , محققان اثرات طولانی‌مدت تحریک الکتریکی بر مغز را بررسی خواهند کرد و اهداف ویژه‌ای را در مغز پیدا خواهند کرد که بسته به وضعیت درد و وضعیت بیماران ممکن است موثرتر باشد . برای مثال , ممکن است نواحی پیشانی برای بیماران مبتلا به درد مزمن با علائم افسردگی مفید باشند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: