روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که موش‌های متولد شده الگوهای رشد مغز را تغییر می‌دهند .
مبدا :
دانشگاه ایالتی جورجیا
خلاصه :
موش‌های متولد شده ، الگوهای مرگ سلولی را در مغز تغییر می‌دهند و مرگ سلول‌های عصبی بیشتری نسبت به موش‌های آزمایشگاهی در حداقل یک ناحیه مغز نشان می‌دهند . این یافته حاکی از آن است که حالت تولد ممکن است اثرات شدیدی بر neurodevelopment انسان داشته باشد که ممکن است منجر به تغییرات طولانی‌مدت در مغز و رفتار شود .
موش به دنیا آمده الگوهای مرگ سلولی را در مغز نشان می‌دهد و مرگ سلول عصبی بیشتری نسبت به موش‌های آزمایشگاهی در حداقل یک ناحیه مغز نشان می‌دهد . این یافته توسط محققان دانشگاه ایالتی جورجیا نشان می‌دهد که حالت تولد ممکن است تاثیرات شدیدی بر neurodevelopment انسان داشته باشد که ممکن است منجر به تغییرات طولانی‌مدت در مغز و رفتار شود .
تیم عصب شناسان اثرات حالت تولد ( زایمان واژینال در مقابل Cesarean ) را در مرگ سلول عصبی مورد بررسی قرار دادند ، فرایندی مهم که سبب تغییر مدار عصبی در مراحل اولیه توسعه می‌شود . این فرآیند که در طول اولین هفته پس از تولد رخ می‌دهد نیز در انسان‌ها رخ می‌دهد . یافته‌های study's آن‌ها در مقالات ژورنال آکادمی ملی علوم منتشر شده‌است .
با ظهور پزشکی مدرن ، تولد Cesarean که به عنوان بخش‌های C نیز شناخته می‌شود، در حال تبدیل شدن به یک عمل گسترده در سراسر جهان است . در ایالات‌متحده ، بخش‌های C حدود ۳۰ درصد از تولدها را در هر سال تشکیل می‌دهند ، و بسیاری از آن‌ها انتخابی هستند . تولدها با اثرات رفتاری در فرزندان مرتبط بوده‌اند ، که اثرات مربوط به مغز را نشان می‌دهد ، اما مطالعات انسانی با مشکلات پزشکی ، زمان‌بندی تولد و عوامل مادری که اغلب با تحویل Cesarean مرتبط هستند ، گیج می‌شوند .
دکتر الکساندرا Castillo - رویز ، دکتر نانسی Forger و students در موسسه علوم اعصاب در جورجیا این محدودیت‌ها را در یک مطالعه با دقت کنترل‌شده در موش‌ها با بررسی دقیق مغز فرزند قبل و بعد از زایمان واژینال یا Cesarean برای زمان زایمان با دقت بررسی کردند .
آن‌ها دریافتند که vaginally موش تحویل داده‌شده، در طول ساعات پس از تولد ، کاهش مرگ سلول را در مغز خود داشته‌است ، اما این اتفاق در فرزندان متولد نشده رخ نداد . مهم‌ترین تفاوت در منطقه‌ای از هیپوتالاموس مشاهده شد که واکنش استرسی و تعاملات ایمنی مغز را تنظیم می‌کند . مرگ سلولی بزرگ‌تر در نوزادان متولد شده ، با کاهش تعداد نورون‌ها در حداقل یک ناحیه مغزی همراه بوده و همچنین با رفتار تغییر یافته در تست جدایی از مادران همراه بوده‌است .
حالت تولد بر معیارهای کلی توسعه مثل اندازه کل مغز و یا روز باز شدن چشم در موش‌های نوجوان اثر نگذاشته است . با این حال ، نویسندگان افزایش وزن را در موش‌های Cesarean در سن weaning مشاهده کردند ، که با گزارش‌های بالینی شاخص توده بدنی بالاتر در انسان‌ها که در مقطع C به دنیا آمده‌اند ، سازگار است .
immunotherapy جدید پروتئین لخته کننده خون را هدف قرار می‌دهد
محققان تاثیرات مضر مانع مغز - مغز را متوقف کرده‌اند تا در برابر اسکلروز چندگانه و بیماری Alzheimer's محافظت کنند .
مبدا :
Institutes Gladstone
خلاصه :
یک تیم آنتی‌بادی تولید می‌کند که فعالیت فتنه‌انگیز و اکسیداتیو of را که منجر به neurodegeneration در مغز می‌شود ، بدون به خطر انداختن عملکرد لخته کننده ، گسترش داده‌است .
معمولا ً پروتیین خون وارد مغز نمی‌شود . اما در چندین اختلال عصبی ، مانع خون - مغز - - که مولکول‌های بزرگ را در خون از ورود به مغز حفظ می‌کند - - نفوذپذیر می‌شود و اجازه می‌دهد تا به مغز نفوذ کرده و التهاب ایجاد کند. ظهور شواهد در حال پدیداری یک مانع خونی در مغز به عنوان رویدادی اولیه در بیماری‌های مغز است که باعث ایجاد اختلال در بیماری‌های مغزی می‌شوند . در حقیقت ، این فرآیند ممکن است منجر به مرگ سلول‌های عصبی در اسکلروز چندگانه ، بیماری Alzheimer's و اختلالات دیگر شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: