روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

نویسنده اول این مقاله دکتری مهندسی شیمی است که به طور عمده مسئول توسعه ترکیبات است .
جیانگ و همکارانش صرع پایدار را در موش با آلکالوئید دارویی آلکالوئید به آن‌ها القا کردند و به آن‌ها یک ترکیب , بدون دارو دادند . این بلوک یکی از چهار گیرنده پروستاگلاندین e2 است .
در بین حیواناتی که ژن مسدودکننده را به خود اختصاص داده بودند , پس از یک هفته , 21 / 12 درصد زنده ماندند , در حالی که درصد بقا یک گروه کنترل باقی ماند . دانشمندان همچنین از رفتار آشیانه و کاهش وزن به عنوان گیج از آسیب به مغز استفاده کردند . چهار روز بعد از صرع پایدار , تمام حیواناتی که حیوانات اهلی را دریافت کرده بودند , آشیانه طبیعی خود را نشان دادند , اما بیش از یک چهارم حیوانات کنترل زنده قادر به ساخت لانه نبودند . علاوه بر این , مغز موش‌های درمان‌شده با دارو , سطوح پروتئین‌های التهابی التهابی بنام سیتوکین ها, آسیب مغزی کم‌تر و شکاف کم‌تر مغز - مغز را کاهش داده‌است .
نتایج حاصل از صرع پایدار مقاوم می‌تواند شامل آسیب مغزی , مشکل تنفسی , ریتم قلب غیر طبیعی و نارسایی قلبی باشد .
مک گری می‌گوید اولین آزمایش کلینیکی یک ترکیب مسدود کننده احتمالا ً به عنوان یک روش اضافه بر درمان صرع پایدار طولانی‌مدت , چند ساعت پس از پایان تشنج است . او می‌گوید که می‌تواند در وضعیت‌های مشابه مانند خونریزی زیر عنکبوتیه , تشنج طولانی‌مدت و یا صرع مقاوم به دارو مورد آزمایش قرار گیرد .
و همکارانش یک حق ثبت اختراع برای فن‌آوری جدید مرتبط با این تحقیق دارند . تحت سیاست‌های اموری , آن‌ها واجد شرایط دریافت بخشی از حق امتیاز یا حق‌الزحمه دریافتی توسط اموری از این فن‌آوری هستند .
گربه‌ها و انسان‌ها از اشکال مشابه صرع رنج می‌برند.
منبع :
وین وین وین
خلاصه :
صرع بر مغز ما , مغز ما تاثیر می‌گذارد . حملات صرعی می‌تواند منجر به مصادره در بدن و یا در بخش‌هایی از آن شود . این کار امکان پذیر است . این علت‌ها هنوز تا حدودی درک شده‌اند , اما در برخی موارد تومورهای مغزی , عفونت‌ها , التهاب مغز یا بیماری‌های متابولیکی درگیر شده‌اند .
در مورد صرع چیزی شوم وجود دارد : بیماری , مغز ما , مغز ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . حملات صرعی می‌تواند منجر به مصادره در بدن و یا در بخش‌هایی از آن شود . این کار امکان پذیر است . در برخی موارد تومورهای مغزی , عفونت‌ها , التهاب مغز یا بیماری‌های متابولیکی درگیر هستند .
صرع به انسان محدود نمی‌شود و بسیاری از حیوانات نیز از آن رنج می‌برند . وین در کنار هم همراه با شرکای دانشگاه آکسفورد و بوداپست , موفق به شناسایی علت نوعی صرع در گربه‌ها شده‌است که در آن سیستم ایمنی بدن خود به پروتئین‌های خاص در غشاهای سلولی سلول‌های عصبی حمله می‌کند. علایم شامل ماهیچه‌های صورت منقبض , یک نگاه ثابت , حرکات جویدن و دریبل سنگین است. محققان بر این باورند که این نوع صرع کاملا ً در گربه‌ها شایع است . به طور شگفت‌انگیز , نوع بسیار مشابهی از صرع در انسان رخ می‌دهد : التهاب در مغز که به بیماری لیمبیک معروف است , منجر به تشنجات صرعی می‌شود که عموما ً خود را در بازو و ماهیچه‌های صورت تنها در یک طرف بدن نشان می‌دهند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: