روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آکادمی علوم اعصاب آمریکا و جامعه سردرد آمریکا هم اکنون دو نوع داروی ضد صرع و دو مسدود کننده بتا را برای پیش‌گیری از میگرن بزرگ‌سال پیشنهاد می‌کنند . این دستورالعمل‌ها تعادل بین اثربخشی و مضرات داروهای پیشنهادی را در نظر نمی‌گیرند . علاوه بر این , شواهد دیگری نیز وجود دارد که با استفاده طولانی‌مدت از آن می‌توانند باعث بروز مشکلات جنسی از قبیل ناتوانی در طولانی‌مدت شوند .
محققان و همکارانش پیشنهاد می‌کنند که مطالعات آینده باید اثرات داروهای مورد تایید و همچنین داروهای بدون برچسب را بررسی کنند , در نظر گرفتن جمعیت بیمار , سابقه خانوادگی میگرن , بیماری‌های دیگر و پاسخ به درمان‌های قبلی . آن‌ها همچنین پیشنهاد می‌کنند که هشیاری باید برای نظارت بر هر گونه اثرات نامطلوب داروهای ضد میگرن فعلی افزایش یابد . تنها زمانی که شواهد لازم در دسترس است , مبتلایان به میگرن به بهترین امید ممکن برای یک کیفیت بهتر زندگی با یک درمان پیشگیرانه , که بیشتر طرفدار آن است , داده می‌شود .
میگرن در دوران کودکی و نوجوانی همراه با کولیک به عنوان نوزاد
منبع :
مجلات شبکه جمع
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید , در مطالعه‌ای که شامل کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۲ ساله بود , آن‌هایی که سردردهای میگرنی را تجربه کرده‌اند , بیشتر دچار کولیک بودند .
در مطالعه‌ای از جمله کودکان و نوجوانان مبتلا به میگرن , افرادی که سردردهای میگرنی را تجربه کرده‌اند , به احتمال زیاد دچار کولیک شده‌اند .
براساس اطلاعات موجود در این مقاله , " قولنج مبتلا به کولیک اسید یک علت شایع در طی ماه‌های اول زندگی است . " " پاتوژنز و معرفی خاص کولیک به خوبی شناخته‌نشده است . کولیک اسید معمولا ً به عنوان یک سندرم درد تعبیر می‌شود و ممکن است چندعاملی باشد . … میگرن یک علت شایع سردرد در دوران کودکی است . آیا بین این دو نوع درد ناشناخته است یا خیر . "
سیلویا دانش‌آموز , سیلویا , و همکارانش یک مطالعه برای بررسی رابطه احتمالی بین میگرن و کولیک انجام دادند . این مطالعه به صورت مورد - شاهدی صورت گرفت . ~~~ این مطالعه با هدف تعیین میزان بروز میگرن در بیماران مراجعه‌کننده به بخش اورژانس و تشخیص میگرن در بیمارستان‌های سه‌ماهه سوم اروپا انجام شد . گروه کنترل از کودکان پیش‌دبستانی در همان محدوده سنی تشکیل شد که طی همین مدت از بخش اورژانس هر مرکز شرکت‌کننده در هر مرکز شرکت کردند . اطلاعات جمع‌آوری‌شده با استفاده از نرم‌افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . مطالعه دوم بر روی کودکان مبتلا به سردرد تنشی مزمن انجام شد .
محققان دریافتند که کودکان مبتلا به میگرن بیش از مبتلایان به میگرن مبتلا به کولیک بودند . p . تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شد . ( p < 0.05 ) . p . این ارتباط برای کودکان مبتلا به سردرد تنشی مزمن یافت نشد .
ارتباط بین کولیک اسید و میگرن ممکن است بر پایه یک مکانیسم غیر طبیعی میگرن بدون هاله و همچنین میگرن با اورا باشد . یافته‌های این مطالعه نشان داد که در بین کودکان مبتلا به میگرن , تنها ضربانی در کودکان مبتلا به کولیک بیشتر از کودکان مبتلا به میگرن است . نویسندگان می‌نویسد : " نوزادان مبتلا به کولیک ممکن است حساسیت مشابهی از پایانه‌های عصبی روده‌ای در روده داشته باشند , اگرچه این فرضیه نیاز به آزمایش دارد . " آن‌ها اضافه می‌کنند که مولکول‌های شناخته‌شده در تعدیل فعالیت حسی نیز می‌توانند دخیل باشند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: