روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

برای مطالعه حاضر ، ۱۲ سگ از نژاده‌ای مختلف برای ماه‌ها توسط صاحبان آن‌ها برای بازیابی دو شی مختلف براساس نام‌های اشیا آموزش داده شدند . هر جفت کفش dog's شامل یک بافت نرم ، مانند یک حیوان خشک‌شده ، و دیگری از بافت متفاوت ، مانند لاستیک برای تسهیل تبعیض است . آموزش عبارت بود از آموزش سگ‌ها برای آوردن یکی از اشیا و سپس پاداش دادن به آن‌ها با غذا یا ستایش . هنگامی که یک سگ نشان داد که می‌تواند بین دو شی با استفاده مداوم از یک متقاضی که با هر دوی این اشیا درخواست می‌شود ، تمایز قایل شود ، آموزش به صورت کامل در نظر گرفته شد .
در طول یک آزمایش ، سگ آموزش‌دیده در داخل scanner fMRI قرار داشت ، در حالی که صاحب dog's مستقیما ً جلوی سگ در ورودی ماشین ایستاده بود و نام اسباب‌بازی‌های dog's را در فواصل معین پنهان کرده بود ، سپس به سگ اسباب‌بازی‌های مربوط را نشان داد .
ادی ، یک ترکیب Labrador با یک سگ شکاری طلایی ، به عنوان مثال ، شنید که صاحب او کلمه " Piggy " یا " میمون " را می‌گوید ، سپس صاحب او اسباب‌بازی را تحویل داد . سپس مالک به عنوان یک کنترل کلمات نامفهومی را بیان کرد ، مانند " bobbu " و " bodmick " ، سپس اشیا جدید مانند یک کلاه یا یک عروسک را نگه داشتند .
نتایج ، فعال‌سازی بیشتر در مناطق شنیداری مغز را نسبت به کلمات آموزش‌دیده ، نشان داد .
Prichard می‌گوید : " ما انتظار داشتیم که سگ‌ها بین کلماتی که می‌دانند و کلماتی که آن‌ها می‌دانند تمایز قایل شوند .
Berns می‌گوید : " محققان فرض می‌کنند که سگ‌ها ممکن است فعال عصبی بیشتری را به یک کلمه جدید نشان دهند ، زیرا احساس می‌کنند که صاحبان آن‌ها می‌خواهند که آن‌ها آنچه را که می‌گویند درک کنند و آن‌ها می‌خواهند این کار را انجام دهند ."
نیمی از سگ‌ها در این آزمایش ، فعالیت افزایش‌یافته برای کلمات جدید در پوسته parietotemporal را نشان دادند ، ناحیه‌ای که محققان بر این باورند که ممکن است مشابه the زاویه‌ای در انسان‌ها باشند ، که در آن تفاوت‌های واژگانی پردازش می‌شوند .
با این حال نیمی از سگ‌ها در مناطق دیگر مغز ، از جمله بخش‌های دیگر قشر مخ ، هسته caudate و تالاموس ، فعالیت بیشتری نشان دادند .
این تفاوت‌ها ممکن است مربوط به محدودیت مطالعه - - گستره متغیر در گونه‌ها و اندازه‌های سگ‌ها و نیز تغییرات احتمالی در توانایی‌های ادراکی آن‌ها باشد . محققان تایید می‌کنند که یک چالش بزرگ در نگاشت فرآیندهای شناختی مغز سگ ، انواع شکل‌ها و اندازه‌های مغز سگ‌ها در بین نژاده‌ای مختلف است .
Berns می‌گوید : " سگ‌ها ممکن است ظرفیت و انگیزه متفاوتی برای یادگیری و درک کلمات انسانی داشته باشند ، اما به نظر می‌رسد که یک نمایش عصبی برای معنی کلماتی که آموخته‌اند ، فراتر از یک واکنش Pavlovian سطح پایین ".
این نتیجه‌گیری به این معنا نیست که کلمات گفته‌شده ، موثرترین راه برای صاحب یک مالک برای ارتباط با یک سگ هستند . در حقیقت تحقیقات دیگری که توسط Prichard و Berns انجام شد و اخیرا ً در گزارش‌های علمی منتشر شد نشان داد که سیستم پاداش عصبی سگ‌ها با نشانه‌های بصری بیشتر هماهنگ است تا نشانه‌های شفاهی .
Prichard می‌گوید : " وقتی مردم می‌خواهند به سگ خود یک حقه را آموزش دهند ، اغلب از یک دستور شفاهی استفاده می‌کنند چون that's چیزی است که ما انسان‌ها ترجیح می‌دهیم .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: