روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعه به صورت آنلاین در ژورنال ، نگاشت مغز انسان ، نشان داد که افراد به طور بالقوه در مراحل اولیه بیماری Alzheimer's ( اختلال شناختی خفیف ) و آن‌هایی که یک شکل نادر از جنون زبان ( اختلال شناختی اولیه ) به نمایش گذاشته شده‌اند ، نشانه‌های خفیف و ظریف آسیب در مناطق مغز مسئول حافظه و برنامه‌ریزی را به نمایش گذاشتند . این افراد فقط حافظه کوچک و مشکلات فکری را به نمایش می‌گذاشتند ، اما سرعت slowing آن‌ها شدت شرایط آن‌ها را ، مانند میزان از دست رفتن حافظه ، پیش‌بینی کرد .
دکتر Jed Meltzer ، نویسنده ارشد و رئیس تحقیقات کانادا در Interventional علوم شناختی کانادا در موسسه تحقیقات Baycrest's Rotman می‌گوید : " با استفاده از تصویربرداری از مغز ، ما توانستیم به این مساله اشاره کنیم که سرعت فعالیت الکتریکی در نواحی ویژه‌ای رخ می‌دهد که هنوز سلول‌های مغزی را از دست نداده اند ، اما به طور منفی تحت‌تاثیر این بیماری قرار گرفته‌اند ."
دکتر Meltzer اضافه می‌کند که این brainwaves ممکن است در پاسخ به مداخلات تغییر کنند .
دکتر Meltzer که استادیار روانشناسی و آسیب‌شناسی زبان - زبان در دانشگاه تورنتو است ، می‌گوید : " کار ما تشخیص بالقوه ای را شناسایی می‌کند که نشان می‌دهد وقتی سلول‌های مغز دچار نقص می‌شوند و در طی مراحل اولیه اختلالات عصبی مغز ، در را برای اجرای درمان هدفمند مغزی باز می‌کند . "
به طور شگفت‌انگیز ، این مطالعه نشان داد که افراد مسن سالم نمایش‌داده‌شده " در مقایسه با بزرگسالان جوان " به سرعت بالا رفتند ، که کاملا ً مخالف مسیر بزرگسالان مسن‌تر با زوال عقل است .
دکتر Meltzer می‌گوید : " یکی از چالش‌ها در تشخیص بیماری Alzheimer's ، متمایز کردن این مساله است که آیا تغییرات در ساختار brain's بخشی از پیری طبیعی یا نشانه‌های اولیه اختلال هستند .
این مطالعه فعالیت الکتریکی brain's و ساختارهای مغزی ۶۴ بزرگ‌سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد چون آن‌ها در هر کاری تمرکز نداشتند ( در غیر این صورت به عنوان حالت استراحت شناخته می‌شوند ) . magnetoencephalography ( MEG ) برای اندازه‌گیری brainwaves و تعیین موقعیت خاص خود استفاده شد و تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( MRI ) برای ارزیابی از دست دادن سلول‌های مغزی مورد استفاده قرار گرفت . شرکت کنندگان در تحقیقات همچنین تحت ارزیابی‌های قرار گرفتند که توانایی‌های ادراکی آن‌ها را مورد آزمایش قرار داد .
در مرحله بعدی ، این تیم در حال بررسی استفاده از تحریک مغزی به عنوان راهی برای کاهش رشد اختلالات عصبی مانند بیماری Alzheimer's است .
این تحقیق از طریق حمایت انجمن Alzheimer's ، مشارکت کانادا برای احیای Stroke ، موسسه مغز انتاریو ، برنامه صندلی‌ها تحقیقات کانادا و ساندرا آ . برنامه Rotman در علوم عصبی شناختی .
با تامین بودجه بیشتر ، تیم می‌تواند به تایید استفاده از فعالیت مغزی به عنوان یک شاخص سلامت قابل‌اعتماد برای نشانه‌های اولیه زوال عقل ادامه دهد . محققان همچنین می‌توانند کار خود را بر روی تعیین راه‌های موثر برای مقابله با رشد اختلالات عصبی یا درمان زودرس مغزی با استفاده از تحریک الکتریکی invasive گسترش دهند .
ecstacy باعث می‌شود مردم با هم هم‌کاری کنند ، اما نه ساده‌لوح .
مبدا :
کالج King's لندن
خلاصه :
تحقیقات جدید دریافته اند که MDMA ، جز اصلی در وجد ، باعث می‌شود که مردم بهتر با یکدیگر هم‌کاری کنند - - اما فقط با افراد قابل‌اعتماد . در مطالعه اول به بررسی دقیق‌تر این که چگونه MDMA رفتار تعاونی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ، محققان تغییرات در فعالیت در مناطق مغزی مرتبط با پردازش اجتماعی را شناسایی کردند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: