روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ساختار مغز موش مرتبط با تفاوت‌های جنسیتی در رفتار اضطراب
مبدا :
انتشارات سلول
خلاصه :
استفاده از افراد مرد از دیرباز سنتی در مطالعات موش‌ها بوده‌است . اما تحقیقات جدید اهمیت استفاده از یک جمعیت متعادل از موش‌های نر و مرد را مشخص کرد . دانشمندان در حال مطالعه ساختار مغز coeruleus در موش‌ها به طور غیرمنتظره‌ای ، تفاوت‌های قابل‌توجهی را در ساختارهای مولکولی این بخش از مغز بین موش نر و مرد یافتند .
استفاده از افراد مرد از دیرباز سنتی در مطالعات موش‌ها بوده‌است . اما تحقیقات جدید اهمیت استفاده از یک جمعیت متعادل از موش‌های نر و مرد را مشخص کرد .
در مقاله‌ای که در ۲۲ مه در گزارش‌های سلول ژورنال منتشر شد ، دانشمندان در حال مطالعه ساختار مغز coeruleus در موش‌ها به طور غیرمنتظره‌ای ، تفاوت‌های قابل‌توجهی را در ساختارهای مولکولی این بخش از مغز بین موش نر و مرد یافتند . آن‌ها دریافتند که موش‌های ماده دارای مقدار زیادی از the گیرنده prostaglandin ( PTGER۳ ) و همچنین سطوح بالاتر of و Lin۲۸b ، هم ژن در مناطق مرتبط با اختلال افسردگی اصلی ( MDD ) بودند .
نویسنده ارشد جوزف Dougherty از دپارتمان ژنتیک دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس می‌گوید : " این به ویژه جالب است زیرا بسیاری از بیماری‌هایی که توسط مواد مخدر مورد هدف قرار می‌گیرند ، مانند اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی یا افسردگی ، واقعا ً در شیوع بین مردان و زنان در جامعه عمومی تفاوت دارند ."
او می‌گوید : " زنان معمولا ً دو یا چهار برابر بیشتر از افسردگی یا اضطراب رنج می‌برند و اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی معمولا ً در مردان وجود دارد ."
محققان در ابتدا برای مطالعه بیان ژن در the موس ، یک هسته کوچک از نورون‌ها در مغز که منبع اصلی انتقال‌دهنده عصبی نور اپی نفرین است ، کار کردند . نور اپی نفرین هدف اصلی بسیاری از داروها برای درمان اختلالات مانند اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی و افسردگی است .
Dougherty می‌افزاید : " ما اولین کسانی هستیم که از همه ژن‌های مورد استفاده در این ساختار کوچک استفاده می‌کنیم . " در این مطالعه ، او و تیم او نورون‌های noradrenergic موشی را مطالعه کردند که در جایگاه coeruleus در داخل بدن یافت شدند و بیش از ۳۰۰۰ نسخه از آن را شناسایی کردند .
از آنجا که Dougherty پیروی از اقدامات جاری توسط موسسه ملی بهداشت از سال ۲۰۱۶ را دنبال می‌کند ، آزمایش‌ها او شامل یک جمعیت متعادل از موش‌های نر و مرد در این آزمایش شد . هنگامی که آن‌ها بیان ژن موش‌ها را مطالعه کردند، به طور غیرمنتظره‌ای این تفاوت‌ها را در the بین موش‌های نر و مرد در این بخش از ساختار مغز پیدا کردند .
این یافته محققان را ترغیب کرد تا آزمایش کنند که آیا این تفاوت مولکولی دارای هیچ پیامد عملکردی است یا خیر. آن‌ها بعدا ً sulprostone ، دارویی که هدف قرار دادن مواد مخدر بود را تحویل دادند تا ببینند که آیا می‌توانند بر فعالیت خود تاثیر بگذارند یا خیر. Dougherty که معتقد است این تفاوت جنسیتی ممکن است به اطلاع‌رسانی در مورد چگونگی انجام آزمایش‌ها در اطراف اختلالات خلقی و توسعه داروها کمک کند ، گفت : " وقتی هر دو موش نر و ماده مستقیما ً از طریق cannula پس از یک رویداد استرس شبیه‌سازی شده مستقیما ً به مکان هندسی رفتند ."
با پیش رفتن ، Dougherty قصد دارد در مورد این که آیا این تفاوت‌های مولکولی و عملکردی در مکان هندسی موش در مغز انسان تکرار می‌شود یا نه ، برنامه‌ریزی می‌کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: