روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این اطلاعات بینشی جدید را در مورد مساله امنیت غذایی بسیار مهم فراهم می‌کند؛ قرار گرفتن در معرض آن برای گوشت گاو آلوده به the BSE به حدود ۲۰۰ مورد از CJD متغیر در انسان‌ها منجر شده‌است.
 
عامل عفونی اصلی در بیماری‌های prion PrPSc است که شکل بسیار کلی پروتیین prion سلولی (PrPC)است. راحتی و راحتی prions از گونه‌های مختلف را می توان به گونه‌های میزبان جدید انتقال داد. این تیم پی برد که انتقال بین گونه‌ها با یک بلوک ساختاری مشابه در موقعیت ۱۷۰ در PrPC نسبتا آسان بود در حالی که بین این گونه‌ها با بلوک‌های سازنده مختلف در آن موقعیت نسبتا دشوار بود.
 
از آنجا که این بلاک ساختن پروتیین بر ساختار پروتیین PrPC تاثیر می‌گذارد، نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که ساختار محلی of متاثر از بلوک ساختمان پروتئین در موقعیت ۱۷۰ ممکن است نقش آغازین در prion transmissibility بین گونه‌های مختلف داشته باشد.
 
این تحقیق در ژورنال تحقیقات بالینی منتشر شده‌است.
مدل جدید برای بیماری‌های مزمن
مبدا:
مجله آمریکایی آسیب‌شناسی
خلاصه:
دانشمندان یک مدل موش از cervid مزمن wasting را تولید کرده‌اند. بیماری تلف کردن مزمن، بیماری مهلک prion است که شبیه به بیماری جنون گاوی است که بر cervids نظیر گوزن، گوزن شمالی و گوزن تاثیر می‌گذارد. این یک بیماری کشنده است که با کاهش وزن مزمن منجر به مرگ می‌شود.
گروهی به رهبری دکتر ادوارد هوور در دانشگاه ایالتی کلرادو، فورت کالینز، ۲ CO یک مدل موش از cervid مزمن wasting را ایجاد کرده‌است.
 
آن‌ها این یافته‌ها را در شماره ژوئن ۲۰۱۰ درباره آسیب‌شناسی تشریحی آمریکایی ارایه کردند.
 
بیماری تلف کردن مزمن، بیماری مهلک prion است که شبیه به بیماری جنون گاوی است که بر cervids نظیر گوزن، گوزن شمالی و گوزن تاثیر می‌گذارد. این یک بیماری کشنده است که با کاهش وزن مزمن منجر به مرگ می‌شود. prions عوامل عفونی هستند که در درجه اول از پروتیین‌ها تشکیل‌شده که تصور می‌شود با انتقال یک وضعیت پروتئین تا شده، تکثیر می‌شوند. به خاطر فقدان یک مدل کوچک و مناسب برای حیوانات، کم شناخته شده‌است.
 
با استفاده از یک مدل موشی از بیماری wasting مزمن که cervid prion (prp)را بیان می‌کند، seelig و همکاران حساسیت، بیماری زا بودن و انتقال بیماری wasting مزمن را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند که cervid PrPC (prp حساس protease)در تعدادی از بافت‌های مختلف از جمله lymphoid، عصبی، خون ساز، غدد درون‌ریز و بافت‌های پوششی خاص در این مدل بیان شده‌است. علاوه بر این، بیماری می‌تواند با روش‌های عفونی مختلف از جمله تزریق به مغز، جریان خون و روده منتقل شود. هم چنین می‌تواند به صورت شفاهی منتقل شود، اگر چه مسیر شفاهی نیاز به infecting بیشتری دارد. علاوه بر این، این بیماری می‌تواند بین حیوانات بدون مداخله تجربی به موش‌های غیر عفونی منتقل شود و مناسب بودن این سیستم در مطالعه cervid transmissible قابل انتقال را برجسته کند.
 
گروه دکتر Hoover's پیشنهاد می‌کند که "موش cervidized تراژنی" به طور قابل‌توجهی از clinical بالینی، shedding، و PrPRES tropism و الگوهای انتقال گزارش‌شده در موش‌های native [ CerPrP ] و [ که ] مطالعات در Tg [ CerPrP ] و انتقال جانبی [ بیماری اتلاف مزمن ] prions، گزارش می‌دهد.
شکل جدیدی از بیماری‌های prion به شریان‌های مغز آسیب می‌زند.
مبدا:
موسسه ملی بهداشت و بیماری‌های عفونی
خلاصه:
دانشمندانی که در حال بررسی این مساله هستند که چگونه بیماری‌های prion مغز را از بین می‌برند، شکل جدیدی از بیماری را در موش‌ها مشاهده کرده‌اند که منجر به زوال مغز مثل بیماری‌های prion نمی‌شوند. در عوض آن شبیه به نوعی بیماری Alzheimer's انسان، amyloid cerebral است که به شریان‌های مغز آسیب می‌رساند.

منبع سایت علم روز

 





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: