روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

گروه بین‌المللی محققان از ۶۸ بیمار مبتلا به بیماری Creutzfeldt - یاکوب ، ۱۴ بیمار مبتلا به بیماری Creutzfeldt ژنتیکی ، چهار بیمار مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ، ۵۰ بیمار مبتلا به بیماری‌های عصبی عصبی ، ۵۰ بیمار مبتلا به بیماری‌های عصبی عصبی و ۵۲ فرد سالم استفاده کردند .
آزمایشگاه سوتو از یک سنجش amplification misfolding protein استفاده کرد که در آزمایشگاه ابداع شد، که شبیه فرآیند تکرار prion در آزمایشگاه بود که در بیماری prion رخ می‌دهد . پروتیین‌های misfolded prion در ادرار ۱۳ نفر از ۱۴ بیمار مبتلا به بیماری Creutzfeldt - ژاکوب یافت شدند . تنها بیماری که ادرار او منفی بود ، درمان تجربی of polysulfate را مستقیما ً به مغز منتقل کرده بود . هیچ misfolded prion در ادرار سایر موضوعات مورد مطالعه ، از جمله بیمارانی که مبتلا به بیماری Creutzfeldt - ژاکوب بودند ، تشخیص داده نشد .
" چه چیزی ممکن است کم‌تر از تشخیص این بیماری در ادرار باشد ؟ این حقیقت که ما توانستیم تنها نوع بیماری Creutzfeldt - ژاکوب را در ادرار شناسایی کنیم ، بسیار مهم است . این امر می‌تواند منجر به توسعه فن‌آوری تجاری برای تشخیص و تعیین ایمنی محصولات خونی و مجاری ادراری شود .
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) ، بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در مقایسه با بیماری sporadic - جاکوب با سن متوسط ۶۸ سالگی به سن ۲۸ سالگی مبتلا است . اغلب بیماران پس از تشخیص هر دو شکل ، کم‌تر از یک سال قبل از مرگ زندگی می‌کنند .
تا دوم ژوئن ۲۰۱۴ ، ۱۷۷ نفر از ۲۲۹ نفر در جهان با بیماری Creutzfeldt - از انگلستان بودند . یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا تخمین زده‌است که حدود ۳۰۰۰۰ نفر در انگلستان ممکن است حامل نوع متفاوت این بیماری باشند .
جیمز دبلیو ، نویسنده همکارش ، می‌گوید : " این مطالعه برای اولین بار ، تشخیص پروتئین prion غیر عادی در ادرار بیماران مبتلا به بیماری Creutzfeldt - ژاکوب را با استفاده از تکنیک تقویت پروتیین misfolding ، دکتر کلادیو Soto بیان می‌کند . " Ironside ، FMedSci ، FRSE ، پروفسور of بالینی در واحد تحقیقات و نظارت ملی در دانشگاه ادینبرگ این پتانسیل را دارد که می‌تواند برای تشخیص بیماری highly - ژاکوب و به طور بالقوه به عنوان ابزاری برای غربالگری بیماری Creutzfeldt - یاکوب در افراد asymptomatic مورد استفاده قرار گیرد که موضوع مورد علاقه فعلی در بریتانیا است ."
آزمایش بینی برای تشخیص بیماری Creutzfeldt - ژاکوب
مبدا :
موسسه ملی بهداشت و بیماری‌های عفونی
خلاصه :
با توجه به مطالعه ، یک تست برس بینی می‌تواند به سرعت و به دقت بیماری Creutzfeldt - ژاکوب ( CJD ) ، یک اختلال عصبی کشنده و کشنده را تشخیص دهد . CJD یک بیماری prion است . این بیماری‌ها از زمانی نشات می‌گیرند که به دلایلی که به طور کامل شناخته‌نشده اند ، معمولا ً مولکول‌های پروتئینی بی‌ضرر غیر عادی شده و در خوشه گردهم می‌آیند . بیماری‌های prion بر حیوانات و انسان‌ها تاثیر می‌گذارند . بیماری‌های prion انسانی شامل variant ، خانوادگی و CJD پراکنده هستند . رایج‌ترین شکل ، CJD پراکنده ، سالانه حدود ۱ میلیون نفر در سراسر جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
با توجه به مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت و همکاران ایتالیایی آن‌ها انجام شده‌است ، یک تست برس بینی می‌تواند به سرعت و به دقت تشخیص بیماری Creutzfeldt - ژاکوب ( CJD ) ، یک اختلال عصبی کشنده و کشنده را تشخیص دهد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: