روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

توسعه جدید در تصویربرداری با رزولوشن بالا بینشی در مورد بیماری آلزایمر می‌دهد .
منبع :
دانشگاه پوردو
خلاصه :
یک مشکل عمده با درک آلزایمر نمی‌تواند به وضوح ببیند که چرا این بیماری شروع می‌شود . در حال حاضر با جزئیات بیشتر یک نمای سه‌بعدی از مولکول‌های مغز ارائه می‌کند . این تکنیک تصویربرداری می‌تواند کمک کند که چگونه بیماری پیشرفت می‌کند و درمان‌های جدید می‌توانند مداخله کنند.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از آمریکایی‌ها در سن ابتلا به آلزایمر مبتلا به آلزایمر هستند و این بیماری در سال‌های قبل از ورود افراد به مطب دکتر با مشکلات حافظه شروع می‌شود .
یک مشکل عمده با درک آلزایمر نمی‌تواند به وضوح ببیند که چرا این بیماری شروع می‌شود . امروزه محققان دانشگاه پوردو یک دیدگاه سه‌بعدی از مولکول‌های مغز با جزییات بیشتر ارایه می‌دهند . این تکنیک تصویربرداری می‌تواند کمک کند که چگونه بیماری پیشرفت می‌کند و درمان‌های جدید می‌توانند مداخله کنند.
این ابزار به محققان دانشگاه ایندیانا کمک کرد تا ساختار پلاک‌های ایجاد شده در مغز بیماران آلزایمری را درک کنند . یافته‌های منتشر شده در روش‌های طبیعی ژورنال ظاهر می‌شوند .
مدت‌ها قبل از رشد آلزایمر در یک فرد , نهشته‌های مومی بنام پلاک‌های آمیلوئید در مغز تجمع می‌یابند . این خوشه‌ها با سلول‌های مجاور تعامل دارند و ایجاد التهاب و ایجاد مشکلات حافظه می‌شوند .
در حال حاضر رسوب این پلاک‌ها اولین شواهد قابل‌تشخیص از تغییرات پاتولوژیکی است که منجر به بیماری آلزایمر می‌شود .
گری مک گری , استاد کالبدشناسی و زیست‌شناسی سلولی در دانشکده فیزیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا گفت : " در حالی که به شدت یک ابزار تحقیقاتی برای آینده قابل‌پیش‌بینی است, این فن‌آوری به ما اجازه داده‌است تا ببینیم این پلاک‌ها در طول روند بیماری مونتاژ و بازسازی شده‌اند . " " از علل بیولوژیکی این بیماری آگاهی می‌دهد , به طوری که می‌توانیم ببینیم آیا می‌توانیم از تشکیل این ساختارهای آسیب‌رسان در مغز جلوگیری کنیم . "
وضوح محدود در میکروسکوپ‌های نوری معمولی و ضخامت طبیعی بافت مغز , مانع از مشاهده واضح مورفولوژی و برهم کنش آن‌ها با سایر سلول‌ها شده‌است .
فنگ هوانگ استادیار مهندسی پزشکی می‌گوید : " بافت مغز به ویژه برای تصویربرداری با رزولوشن تک مولکولی بسیار چالش برانگیز است زیرا بسیار پر از ترکیبات خارج سلولی و درون سلولی است که منبع اطلاعات مولکولی ما را مخدوش و پراکنده می‌کند . " شما می‌توانید به عمق بافت تصویر برسید , اما تصویر تار است . "
ابر قدرت تفکیک بالا , که تیم تحقیقاتی هوانگ برای تجسم سلول‌ها , باکتری‌ها و ویروس‌ها در جزئیات دقیق توسعه داده , از " نورشناسی سازگار " استفاده می‌کند , این امر زمانی رخ می‌دهد که سیگنال‌های نوری از تک مولکول‌های منفرد به بخش‌های مختلف سلول یا بافت در سرعت‌های مختلف حرکت کنند .
برای مقابله با چالش بافت مغز , تیم تحقیقاتی هوانگ تکنیک‌های جدیدی را توسعه داد که آینه‌ها را در پاسخ به عمق‌های نمونه برای جبران نیروی محرک وارد شده توسط بافت تنظیم کرد . در عین حال , این تکنیک‌ها به طور عمدی یک محرک اضافی برای حفظ اطلاعات موقعیت توسط یک مولکول منفرد ایجاد می‌کنند .
بازسازی بافت , سلول‌ها , و اجزای سلولی را با قدرت تفکیک ۶ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از میکروسکوپ‌های معمولی , بازسازی می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا یک نمای روشن از بخش‌های مغز ضخیم مغز موش از قشر جلویی موش مشاهده شود.
محققان از موش‌هایی که از نظر ژنتیکی مهندسی شده بودند , استفاده کردند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: