روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

از دهه ۱۹۶۰ ، معروف است که brainstem در کنترل عمل رویا در طول خواب سبک چشم ( عناصر نایاب ) دخیل بوده‌است . دکتر Peever از آن زمان سلول‌های مسئول این حالت رویایی را پیدا کرده‌است که نورون‌های فعال عناصر نایاب نامیده می‌شوند . مهم‌تر اینکه ، این تیم یاد گرفته‌است که چگونه این سلول‌ها را در جوندگان و در فرآیند کنترل کند . همانطور که Peever می‌گوید ، " وقتی ما این سلول‌ها را روشن می‌کنیم ، باعث انتقال سریع به خواب REM می‌شود ."
با این دانش در دست ، تیم او اختلالات خواب مانند اختلال رفتار خواب REM در انسان‌ها را مورد بررسی قرار داده‌است . بیش از ۸۰ درصد از افرادی که از اختلال خواب REM از اختلال خواب REM رنج می‌برند ، در نهایت synucleinopathies نظیر بیماری Parkinson's و Lewy بدن را دچار زوال عقل کرده‌اند . تحقیقات ما نشان می‌دهد که اختلالات خواب ممکن است نشانه هشدار زودهنگام برای بیماری‌هایی باشد که ممکن است در حدود ۱۵ سال بعد در زندگی ظاهر شوند ."
Peever امیدوار است که تحقیقات او در نهایت منجر به یک استراتژی neuroprotective شود: " بسیاری از ما در افراد مستعد سرطان ، تشخیص اختلال عناصر نایاب ، ممکن است به ما اجازه دهیم تا قبل از اینکه آن‌ها این شرایط عصبی جدی‌تر را ایجاد کنند ، افراد سالم زندگی کنند ، اما ممکن است یک روز به هزاران نفر کمک کند تا قبل از اینکه به توجه جدی پزشکی نیاز داشته باشند ، سالم زندگی کنند .
از دست دادن خواب بر سر تغییر آب و هوا
مبدا :
دانشگاه کالیفرنیا - سن دیگو
خلاصه :
یک مطالعه جدید از داده‌های ایالات‌متحده نشان می‌دهد که سیاره محروم از خواب تا پایان century's . محققان نشان می‌دهند که شب‌های گرم غیر معمول می‌تواند به خواب انسان آسیب برساند و افراد فقیر و مسن بیشتر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند . افزایش دما باعث از دست رفتن خواب بیشتر می‌شود .
تغییر آب و هوا ممکن است شما را بیدار نگه دارد - - و نه فقط به طور استعاری . محققان در یک مقاله جدید با افراد فقیر و مسن که بیش‌ترین تاثیر را دارند ، نشان می‌دهند که شب‌های گرم گرم‌تر از حد معمول می‌تواند به خواب انسان آسیب برساند . طبق یافته‌های آن‌ها ، اگر تغییر آب و هوا مورد توجه قرار نگیرد ، درجه‌حرارت در سال ۲۰۵۰ ممکن است میلیون ‌ها شب اضافی در ایالات‌متحده هزینه داشته باشد . با ۲۰۹۹ ، این رقم می‌تواند با صدها میلیون شب خواب از دست رفته افزایش یابد .
این مطالعه توسط نیک Obradovich انجام شد که بیشتر تحقیقات را به عنوان دانشجوی دکترای علوم سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو انجام داد . او تحت‌تاثیر موج گرما قرار گرفت که در اکتبر سال ۲۰۱۵ به سن دیگو ضربه زد . Obradovich در خواب دچار مشکل شده بود . او پرتاب کرد و چرخید ، پنجره AC در پارک شمالی اش تهویه کمی داشت و از دماهای record کاسته می‌شد . در مدرسه ، او متوجه شد که دانش اموزان هم بدخلق و کثیف به نظر می‌رسیدند و این باعث می‌شد که او فکر کند : اگر کسی به آن تغییر آب و هوا نگاه می‌کرد ممکن بود چه کند ؟
این تحقیق ، که توسط علم پیشرفت منتشر شده‌است ، بزرگ‌ترین مطالعه دنیای واقعی را برای یافتن رابطه بین گزارش‌ها خواب ناکافی و درجه‌حرارت شبانه گرم تابستان نشان می‌دهد . این اولین بار است که رابطه کشف‌شده را با تغییرات آب و هوایی پیش‌بینی‌شده اعمال می‌کند .
" خواب به خوبی توسط محققان دیگر به عنوان یک مولفه حیاتی سلامت انسان ایجاد شده‌است . Obradovich گفت : " خواب بسیار کمی می‌تواند فرد را در معرض بیماری و بیماری‌های مزمن قرار دهد و این می‌تواند به سلامت روانی و شناختی آسیب برساند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: