روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Pakozdy و همکارانش antibodies را در خون گربه‌های صرع پیدا کرده‌اند که نسبت به پروتیین‌های غشای سلولی سلول‌های عصبی واکنش نشان می‌دهند . این پروتئین‌ها بلوک‌های سازنده کانال‌های یونی را تشکیل می‌دهند که در تولید سیگنال‌های عصبی دخیل هستند . کانال‌های یونی مشابهی نیز در شکل انسان صرع ، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند . آن‌ها نفوذپذیری گازی را بر روی یون‌های پتاسیم براساس پتانسیل الکتریکی غشا کنترل می‌کنند و در نتیجه به ایجاد سیگنال‌های عصب آنی از پتانسیل عمل به اصطلاح عملی کمک می‌کنند .
immunotherapy برای گربه‌ها ؟
اگر سیستم ایمنی به اجزا این کانال‌های یونی حمله کند ، تولید سیگنال‌های عصبی مختل می‌شود . یک رهایی افزایش‌یافته از انتقال‌دهنده‌های عصبی وجود دارد که به طور مستقیم به علایم بیماری صرع منجر می‌شود . تحقیقات قبلی - - در یک گروه دیگر - - در مورد بیماران انسان نشان داده‌است که داروهای ضد صرع معمولا ً تاثیری بر این نوع صرع نداشته اند . با این حال ، ثابت شده‌است که ایمنی درمانی نسبتا ً موثر است . کار Pakozdy's در حال حاضر نشان می‌دهد که encephalitis کناری در گربه‌ها همان دلیل را دارد که در انسان‌ها انجام می‌شود ، جایی که منشا آن‌ها سال‌ها شناخته شده‌است . مهم است که گربه‌ها با صرع زود تشخیص داده شوند ، به طوری که شکل صحیح درمان را می‌توان شروع کرد . ما معتقدیم که این کار به طور چشمگیری شانس یک درمان موفق را افزایش خواهد داد . به نظر می‌رسد که این گربه‌ها ممکن است از درمان با آماده‌سازی‌های ایمنی بهره‌مند شوند ."
Parasites و مراقبت‌های دوران بارداری زودهنگام علل اصلی صرع در آفریقا هستند .
مبدا :
اعتماد به اعتماد
خلاصه :
بزرگ‌ترین مطالعه صرع در آفریقای جنوب صحرا تا به امروز نشان می‌دهد که برنامه‌هایی برای کنترل بیماری‌های انگلی و دسترسی به مراقبت‌های دوران بارداری بهتر می‌تواند شیوع بیماری در این منطقه را کاهش دهد .
صرع یکی از شایع‌ترین بیماری‌های همه‌گیر در سراسر جهان است و به خوبی شناخته شده‌است که در کشورهای فقیرتر و مناطق روستایی شایع است . مطالعه بیش از نیم‌میلیون نفر در ۵ کشور جنوب صحرای آفریقا اولین بار است که گستره واقعی مساله و تاثیر عوامل خطر مختلف را نشان می‌دهد .
این مطالعه که در شبکه بین‌المللی برای ارزیابی جمعیتی جمعیت و بررسی آماری جمعیت آن‌ها ( indepth ) در کنیا ، آفریقای جنوبی ، اوگاندا ، تانزانیا و غنا انجام شد ، ۵۸۶ سکنه و ۱۷۱۱ فردی را که به عنوان صرع عصبی فعال تشخیص‌داده شده‌بودند ، غربال کرد .
این افراد ، همراه با ۲۰۳۳ که صرع نداشته اند ، از یک پرسشنامه برای تکمیل عادات سبک زندگی خود استفاده کردند . این تیم همچنین نمونه‌های خونی را برای آزمایش در معرض مالاریا ، HIV و چهار بیماری انگلی دیگر که در کشورهای با درآمد پایین رایج هستند ، در نظر گرفت .
این تیم متوجه شد که بزرگسالان که در معرض بیماری‌های انگلی قرار گرفته‌اند ۱.۵ تا ۳ برابر بیشتر از کسانی هستند که مبتلا به صرع هستند . صرع قبلا ً با عفونت‌های مختلف انگلی در ارتباط بوده ، اما این اولین مطالعه‌ای است که وسعت این مساله را آشکار می‌کند .
پروفسور چارلز نیوتن از برنامه تراست Wellcome در موسسه تحقیقات پزشکی کنیا ( KEMRI ) و دپارتمان روان‌درمانی در دانشگاه آکسفورد ، که این مطالعه را رهبری می‌کرد ، گفت : " این مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از موارد صرع می‌تواند کاملا ً قابل پیش‌گیری با حذف انگل‌های موجود در آفریقا باشد ، که برخی از آن‌ها - - برای مثال ، onchocerciasis - - در برخی مناطق تحت کنترل بوده‌اند . در برخی مناطق ، رخداد صرع می‌تواند تا ۳۰ تا ۶۰ درصد با معیارهای کنترل مناسب کاهش یابد ."
در کودکان ، بزرگ‌ترین عامل خطر ابتلا به صرع ، عوارض ناشی از زایمان و آسیب سر بود . به گفته نویسندگان ، مداخلات برای بهبود مراقبت‌های دوران بارداری و مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به میزان قابل‌توجهی شیوع بیماری صرع در این منطقه را کاهش دهد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: