روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این مطالعه توسط دکتر (آماندا Sierra )، مدیر آزمایشگاه زیست‌شناسی سلول گلیال در مرکز Achucarro باسک برای علم اعصاب ، هدایت شد . این اثر آزمایشی عمدتا ً توسط Oihane Abiega ، سول Beccari و Irune دیاز Aparicio انجام شد . دیگر دانشمندان from و UPV / EHU ، از جمله خوان مانوئل Encinas ، جورج سانچز ، ویکتور سانچز - Zafra و Inaki پاریس نیز به این مطالعه کمک کردند .
این تلاش تحقیقاتی بین‌المللی از سرزمین باسک و دانشمندان از bioGUNE ( اسپانیا ) ، دانشگاه بوردو ( فرانسه ) ، دانشگاه of ( انگلستان ) ، دانشگاه Laval ( کانادا ) ، و کالج پزشکی Baylor ( آمریکا ) نیز شرکت کردند .
مواد مخدر مورد استفاده برای درد ، اضطراب ممکن است با نقص‌های مادرزادی مرتبط باشد .
مبدا :
آکادمی علوم مغز و مغز آمریکا ( aan )
خلاصه :
به گفته یک مطالعه جدید ، دارویی که معمولا ً برای درمان درد ، صرع ، اضطراب و سایر اختلالات سلامتی مغز به کار می‌رود ممکن است با افزایش خطر نقص‌های مادرزادی اصلی همراه باشد .
طبق مطالعات منتشر شده در ۱۸ مه ۲۰۱۶ ، مجله پزشکی آکادمی پزشکی مغز و مغز ، دارویی که معمولا ً برای درمان درد ، صرع ، اضطراب و دیگر اختلالات سلامتی مغز به کار می‌رود ممکن است با افزایش خطر نقص‌های مادرزادی در ارتباط باشد .
داروی pregabalin توسط FDA برای درمان بیماری صرع ، fibromyalgia و neuropathic ، مانند درد ناشی از ناخوشی دیابتی و یا درد پس از آسیب shingles یا آسیب طناب نخاعی تایید می‌شود . هم چنین از آن برای اختلال اضطراب تعمیم‌یافته و دیگر مسائل سلامت روانی استفاده می‌شود . این امر تجویز off نامیده می‌شود .
برای این مطالعه ، اطلاعات در هفت کشور از ۱۶۴ زن که در دوران بارداری و ۶۵۶ زن باردار که مواد مخدر توقیف نکرده بودند ، جمع‌آوری شد . سپس پس از تاریخ تحویل مورد انتظار آن‌ها ، دوباره با زنان و یا their تماس گرفته شد .
pregnancies از زنانی که در طول سه‌ماهه اول بارداری در طول سه‌ماهه اول بارداری شرکت کردند ، سه برابر بیشتر از زنانی بودند که مواد مخدر توقیف نکرده بودند . هفت مورد از ۱۱۶ مورد بارداری در زنان دارای مواد مخدر توقیفی ، یا ۶ درصد ، نقص اصلی تولد در مقایسه با ۱۲ مورد از ۵۸۰ بارداری یا ۲ درصد در زنانی بود که مواد مخدر مصرف نکرده بودند . نقص‌های مادرزادی ناشی از اختلالات کروموزومی در این نتایج گنجانده نشده اند .
نقص‌های مادرزادی اصلی شامل نقص قلبی و مشکلات ساختاری با سیستم عصبی مرکزی ( CNS ) و یا سایر اندام‌ها بود . زنانی که pregabalin را می‌گیرند شش برابر بیشتر از زنانی که مواد مخدر مصرف نمی‌کنند دارای نقص عمده در سیستم عصبی مرکزی هستند نسبت به زنانی که مواد مخدر مصرف نمی‌کنند با چهار نقص در CNS خارج از ۱۲۵ بارداری ، یا ۳.۲ درصد در مقایسه با سه نقص در CNS خارج از ۵۷۰ بارداری یا ۰.۵ درصد .
از بین زنانی که pregabalin را گرفتند ، ۱۱۵ نفر آن را برای درمان اختلالات روانی از جمله افسردگی ، اضطراب ، اختلال دوقطبی و جنون در نظر گرفتند ، پنج نفر آن را برای حمله به صرع گرفته بودند و یکی از آن‌ها مبتلا به سندروم restless بود .
در مجموع ۷۷ درصد از زنان باردار شده‌اند قبل از اینکه باردار شوند . زنان در این مطالعه از مصرف مواد مخدر به طور متوسط شش هفته به دوران بارداری خود دست کشیدند . از میان زنانی که pregabalin ، ۲۲ یا ۱۳ درصد را مصرف می‌کنند ، یک داروی ضد تشنج دیگر نیز به دست آورده‌اند .
نویسنده مطالعه ، اورسولا winterfeld ، PhD ، از خدمات اطلاعاتی Teratogen سوئیس و بیمارستان دانشگاه لوزان در لوزان ، سوییس ، گفت : " ما هیچ گونه نتیجه‌گیری قطعی از این مطالعه به دست نمی‌آوریم ، زیرا بسیاری از زنان مواد دیگری که می‌توانستند در نقص‌های مادرزادی نقش داشته باشند را به دست می‌آوردند ، اما این نتایج نشان می‌دهند که ممکن است در طول سه‌ماهه اول بارداری ، خطر افزایش وجود داشته باشد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: