روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دیگر نمونه‌های اختلالات افسردگی شامل اختلال اختلال افسردگی روحی ( که در کودکان و نوجوانان تشخیص‌داده شده‌است ) و اختلال dysphoric dysphoric است . افسردگی نیز می‌تواند یک مرحله از اختلال دو قطبی باشد ( که سابقا افسردگی نامیده می‌شد ) . اما فردی که اختلال دو قطبی دارد، همچنین دچار euphoric شدید یا کج‌خلق به نام شیدایی یا فرم بسیار شدید به نام " hypomania " است .
شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این اختلالات در وب سایت موسسه ملی سلامت روانی ( NIMH ) بیاموزید .
چه چیزی باعث افسردگی می‌شود ؟
دانشمندان در NIMH و سراسر کشور علل افسردگی را مطالعه می‌کنند . تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، بیولوژیکی ، محیطی و روان‌شناختی ، در افسردگی نقش دارند .
افسردگی همراه با بیماری‌های جدی دیگر مثل دیابت ، سرطان ، بیماری‌های قلبی و پارکینسون رخ می‌دهد . افسردگی می‌تواند این شرایط را بدتر کند و برعکس . گاهی اوقات داروهایی که برای این بیماری‌ها گرفته می‌شوند ، ممکن است موجب عوارض جانبی شوند که به علائم افسردگی کمک می‌کنند . برای اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات مداوم در مورد افسردگی ، از www.nimh.nih.gov دیدن کنید .
نشانه‌ها و علائم افسردگی چیست ؟
اندوه تنها یک بخش کوچک از افسردگی است و برخی از افراد مبتلا به افسردگی ممکن است احساس ناراحتی نکنند . افراد مختلف علائم متفاوتی دارند . برخی از علائم افسردگی عبارتند از:
افسردگی مداوم ، نگران ، یا " خالی "
احساس ناامیدی یا بدبینی
احساس گناه ، بی‌ارزشی و درماندگی
از دست دادن علاقه یا لذت در سرگرمی‌ها و فعالیت‌های
انرژی ، خستگی ، یا " کاهش تدریجی "
سختی تمرکز ، به خاطر سپردن ، یا تصمیم‌گیری
سختی در خواب ، بیداری صبح زود ، یا بیدار شدن
میل و / یا تغییرات وزن
اندیشه مرگ یا خودکشی یا تلاش‌های انتحاری
عصبانیت و عصبانیت
گرفتگی یا درد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و یا مشکلات هاضمه بدون یک دلیل فیزیکی روشن و / یا این که حتی با درمان راحت نیستند .
آیا افسردگی در همه یک‌سان است ؟
شماره افسردگی به روش‌های مختلف بر افراد مختلف تاثیر می‌گذارد . برای مثال :
زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می‌شوند . عوامل هورمونی ، چرخه عمر و هورمونی که مختص زنان هستند ممکن است با نرخ افسردگی بالاتر مرتبط باشند . زنان مبتلا به افسردگی معمولا ً نشانه‌های اندوه ، بی‌ارزشی و احساس گناه دارند .
افراد مبتلا به افسردگی به احتمال زیاد خسته ، کج‌خلق و گاهی عصبانی هستند . آن‌ها ممکن است علاقه خود به کار یا فعالیت‌هایی که زمانی از آن لذت می‌برند را از دست بدهند ، مشکلات خواب داشته باشند و با احتیاط رفتار کنند ، از جمله استفاده از مواد مخدر یا الکل . بسیاری از مردان افسردگی خود را تشخیص نمی‌دهند و نمی‌توانند به دنبال کمک باشند .
افراد مسن‌تر با افسردگی ممکن است نشانه‌های آشکار کمتری داشته باشند ، و یا ممکن است کم‌تر به احساس ناراحتی و یا اندوه اعتراف کنند . آن‌ها همچنین به احتمال زیاد دارای شرایط پزشکی مانند بیماری‌های قلبی هستند که ممکن است موجب افسردگی شوند .
کودکان مبتلا به افسردگی ممکن است وانمود کنند که بیمار هستند ، از رفتن به مدرسه خودداری می‌کنند ، به والد خود چسبیده‌اند و یا نگران هستند که ممکن است والد بمیرد .
کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان مبتلا به افسردگی ممکن است در مدرسه به دردسر بیفتند ، اخم کنند و کج‌خلق باشند . نوجوانان مبتلا به افسردگی ممکن است علائم اختلالات دیگر مثل اضطراب ، اختلالات خوردن و یا سو مصرف مواد داشته باشند .
افسردگی چگونه درمان می‌شود ؟
اولین قدم در راه درمان درست ، بازدید از یک ارائهکننده خدمات بهداشت و درمان ذهنی ، مانند روان‌پزشک یا روان‌شناس است . یک ارائهکننده خدمات بهداشت و درمان می‌تواند امتحان ، مصاحبه ، و تست‌های آزمایشگاهی برای خارج کردن سایر شرایط سلامتی که ممکن است علائم افسردگی مشابهی داشته باشند را انجام دهد . زمانی که تشخیص داده شد ، افسردگی می‌تواند با دارو ، روان‌درمانی و یا ترکیبی از این دو درمان شود . اگر این درمان‌ها علایم را کاهش ندهند ، درمان تحریک مغزی می‌تواند یک گزینه درمانی دیگر برای اکتشاف باشد .

منبع سایت





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: