روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

رازهای سخن بشر فاش شد
منبع :
دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو
خلاصه :
دانشمندان اساس عصبی کنترل حرکتی گفتار را کشف کرده‌اند , فعالیت هماهنگ پیچیده نواحی مغز کوچک که لب‌ها , فک , زبان و حنجره ما را کنترل می‌کنند .
گروهی از محققان در سن فرانسیسکو , اساس عصبی کنترل حرکتی گفتار را کشف کرده‌اند , فعالیت هماهنگ پیچیده نواحی مغز کوچک که لب‌ها , فک , زبان و حنجره ما را کنترل می‌کند .
در این هفته در مجله طبیعت , این اثر دارای مفاهیم بالقوه‌ای برای توسعه واسط‌های مغز - مغز برای ارتباطات گفتار مصنوعی و درمان اختلالات گفتاری است . همچنین توانایی منحصر به فرد برای انسان در میان موجودات زنده را روشن می‌کند اما به خوبی درک نشده است.
نویسنده ارشد ادوارد چانگ , یک جراح اعصاب در مرکز صرع لب و یکی از اعضای هیات‌علمی مرکز اعصاب اعصاب مرکزی گفت : " صحبت کردن آنقدر اساسی است که ما به عنوان انسان هستیم - - تقریبا ً همه ما یاد می‌گیریم که صحبت کنیم . " " اما احتمالا ً پیچیده‌ترین فعالیت حرکتی است که ما انجام می‌دهیم . "
پیچیدگی ناشی از این واقعیت است که کلمات گفتاری نیازمند تلاش‌های هماهنگ بسیاری در دستگاه صوتی - - لب‌ها , زبان , فک و حنجره هستند - اما دانشمندان درک نکرده اند که چگونه حرکت این حرکات مشخص دقیقا ً در مغز هماهنگ است .
چانگ و همکارانش برای درک چگونگی عملکرد گفتار در گفتار , فعالیت الکتریکی را مستقیما ً از مغز سه نفر که تحت عمل جراحی مغز قرار داشتند ثبت کردند و از این اطلاعات برای تعیین سازمان فضایی قشر " گفتار - حرکتی " استفاده کردند . این به آن‌ها نقشه‌ای را می‌داد که قسمت‌هایی از کنترل مغز را که قسمت‌هایی از دستگاه صوتی را کنترل می‌کرد .
آن‌ها سپس از یک روش جدید به نام تحلیل فضای حالت برای مشاهده الگوهای فضایی و زمانی پیچیده فعالیت عصبی در قشر حسی - حرکتی که به عنوان کسی صحبت می‌کند , استفاده کردند . این امر مهارت شگفت آوری در نحوه کار قشر حسی - حسی مغز نشان داد .
آن‌ها دریافتند که این ناحیه قشری دارای ساختار سلسله مراتبی و چرخه‌ای است که بر روی زبان , فک , حنجره و لب‌ها کنترل ایجاد می‌کند .
این ویژگی‌ها ممکن است منعکس‌کننده راهبردهای قشری برای تسهیل هماهنگی پیچیده در گفتار روان باشد . "
به همین ترتیب , یک سمفونی به تمام بازیکنان وابسته است تا برای ساختن موسیقی خود , ضربات یا ضربات خود را هماهنگ کنند و به کنش با زمان مناسب چندین ناحیه مختلف مغز در قشر حرکتی گفتار - حرکتی نیاز داشته باشند .
تهیه نقشه مغز در جراحی صرع
بیمارانی که در این مطالعه شرکت داشتند تحت عمل جراحی قرار گرفتند . جراحی مغز راه قدرتمندی برای توقف صرع در مسیرهای خود است و موفقیت آن به طور مستقیم با دقت که یک تیم پزشکی می‌تواند مغز را ترسیم کند, شناسایی قطعات دقیق بافت مسئول برای تشنج‌های فرد و حذف آن‌ها مرتبط است .
مرکز صرع , یک رهبر در استفاده از پایش پیشرفته جمجمه برای تهیه نقشه مناطق مغزی ناشی از حمله است . این نگاشت با انجام یک آرایه الکترود تحت جمجمه بر روی سطح خارجی مغز یا کورتکس مغز انجام می‌شود و فعالیت مغز را ثبت می‌کند تا قسمت‌هایی از مغز مسئول برای شروع حملات را مشخص کند . در جراحی دوم چند هفته بعد , الکترودها برداشته و بافت‌های ناسالم مغز که موجب تشنج می‌شوند برداشته می‌شوند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: