روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دکتر مایکل Seidman ، رئیس بخش جراحی otologic و neurotologic در بخش جراحی سینه و گردن در هنری فورد می‌گوید : " یافته‌های ما چندین مفهوم دارد ، به خصوص برای نقشه‌برداری مرکز زبان مغز . "
" با ایجاد ارتباط بین تسلط مغزی و استفاده از استفاده از تلفن همراه ، ممکن است امکان ایجاد یک گزینه کم‌تر تهاجمی و کم‌تر تهاجمی برای ایجاد یک سمت مغز وجود داشته باشد که در آن گفتار و زبان به جای تست wada رخ می‌دهد ، روشی که یک بی‌حسی را به سرخرگ carotid تزریق می‌کند تا بخشی از مغز را برای خوابیدن به روی فعالیت نگاشت کند."
او اشاره می‌کند که این مطالعه همچنین ممکن است شواهدی اضافی ارایه دهد که استفاده از تلفن همراه و تومورهای مغزی ، سر و گردن ممکن است ضرورتا ً مرتبط نباشد .
از آنجا که نزدیک به ۸۰ % مردم از تلفن همراه در گوش راست خود استفاده می‌کنند ، می‌گوید اگر ارتباط قوی ای وجود داشته باشد ، افراد بیشتری مبتلا به سرطان در سمت راست مغز ، سر و گردن ، طرف غالب برای استفاده از تلفن همراه ، تشخیص داده می‌شوند . او می‌گوید ، به احتمال زیاد ، رشد تومورها بیشتر وابسته به مصرف کنندگان تلفن همراه است .
این مطالعه با این مشاهده ساده شروع شد که اغلب مردم از دست‌راست خود برای نگه داشتن تلفن همراه با گوش راست استفاده می‌کنند . دکتر Seidman می‌گوید که این عمل غیر منطقی است چون برای گوش دادن به تلفن همراه با گوش مناسب و یادداشت‌برداری با دست‌راست چالش برانگیز است .
تیم هنری فورد برای تعیین اینکه آیا ارتباطی بین sidedness استفاده از تلفن همراه و یا تسلط hemispheric وجود دارد ، یک نظرسنجی آنلاین با استفاده از اصلاحات پروتکل handedness ادینبرگ انجام داد که ابزاری برای بیش از ۴۰ سال برای ارزیابی برتری و پیش‌بینی تسلط مغزی است .
این نظرسنجی شامل سوالاتی در مورد این که کدام دست برای کاره‌ای مانند نوشتن استفاده می‌شود ؛ زمان صرف صحبت در مورد تلفن همراه ؛ چه سمت راست یا چپ برای گوش دادن به مکالمات تلفنی استفاده می‌شود ؛ و اگر پاسخ دهندگان مبتلا به تومور یا تومور گردن و گردن تشخیص‌داده شده‌اند .
این گروه به ۵۰۰۰ نفر تقسیم شد که یا با یک گروه آنلاین otology یا بیمار تحت فشار wada و MRI برای اهداف non invasive بودند .
به طور متوسط مصرف کنندگان تلفن همراه در هر ماه ۵۴۰ دقیقه بود . اکثریت پاسخ دهندگان ( ۹۰ درصد ) راست‌دست بودند ، ۹ درصد چپ‌دست بودند و ۱ درصد ambidextrous بود .
در میان کسانی که راست‌دست هستند ۶۸ % گزارش دادند که آن‌ها گوشی را به سمت راست خود نگه می‌دارند در حالی که ۲۵ درصد از گوش چپ و ۷ درصد از گوش‌های چپ و چپ استفاده می‌کنند . برای آن‌هایی که چپ‌دست هستند ۷۲ % گفتند که از گوش چپ خود برای مکالمات تلفنی همراه استفاده کردند ، در حالی که ۲۳ درصد از گوش راست خود و ۵ % آن‌ها هیچ ارجحیت نداشتند .
این مطالعه همچنین نشان داد که داشتن یک تفاوت شنوایی می‌تواند بر ارجحیت گوش برای استفاده از تلفن همراه تاثیر بگذارد .
در کل ، این مطالعه نشان داد که بین تسلط مغزی و laterality استفاده از تلفن همراه همبستگی وجود دارد و احتمال بسیار بالاتر استفاده از گوش طرف غالب وجود دارد .
مطالعات در حال انجام است تا به مرکز ثبت تومور بیماران مبتلا به سرطان سر ، گردن و سرطان مغز مراجعه کنند تا استفاده از تلفن همراه را ارزیابی کنند. مناقشه هنوز پیرامون احتمال استفاده از تلفن همراه و تومور وجود دارد . تا زمانی که این موضوع کاملا ً درک شود ، دکتر Seidman توصیه می‌کند که استفاده از حالت‌های بدون دست برای تماس‌ها به جای نگه داشتن تلفن تا کنار سر انجام شود .
چگونه مرکز شنیداری اطلاعات را برای تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ارسال می‌کند
مبدا :
آزمایشگاه Cold اسپرینگ هاربر
خلاصه :
وقتی یک عابر صدای ترمز car's را می‌شنود ، باید تصمیم بگیرد که آیا ، و اگر اینطور است ، چطور باید در واکنش حرکت کند . آیا این اقدام مانع از آن می‌شود که به سمت چپ یا ۲۰ پا به سمت چپ حرکت کند ؟ یکی از مکانیسم‌های اولیه که ما به آن وابسته هستیم - - براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط حس شنوایی ما - - در حال تسلیم اسرار خود است . نتایج شگفت‌انگیز در یک بخش کلیدی از این مساله است که چگونه پستانداران براساس نشانه‌های صدا عمل می‌کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: