روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

نویسنده اصلی مار تا ای می‌گوید : مطالعات قبلی نشان داده‌اند که آلودگی هوا بر سلامت قلب تاثیر می‌گذارد و بر تنفس و عملکرد ریه تاثیر می‌گذارد اما کم‌تر شناخته شده‌است که آیا آلودگی هوا بر خواب تاثیر می‌گذارد یا نه . Billings ، MSc ، استادیار پزشکی در دانشگاه واشنگتن گفت : " ما فکر می‌کردیم که آلودگی هوا باعث تحریک مسیر تنفسی فوقانی ، تورم و ازدحام می‌شود و همچنین ممکن است بر سیستم عصبی مرکزی و نواحی مغزی تاثیر بگذارد که الگوهای تنفس و خواب را کنترل می‌کنند ."
محققان داده‌ها را از شرکت کنندگان ۱، ۸۶۳ ( میانگین ۶۸ سال ) در the چند نژادی of ( MESA ) که هم در مطالعات MESA's و هم در مطالعات آلودگی هوا ثبت‌نام کرده‌اند ، تحلیل کردند . محققان به دو مورد از معمول‌ترین آلاینده‌های هوا نگاه کردند : دی‌اکسید نیتروژن ( گازهای آلاینده مرتبط با ترافیک ) و PM۲ . ۵ ، یا آلودگی ذرات ریز . با استفاده از اندازه‌گیری‌های آلودگی هوا از صدها ایستگاه نظارتی آژانس حفاظت از محیط‌زیست و حفاظت از محیط‌زیست در شش شهر آمریکا ، به اضافه ویژگی‌های محیطی محلی و ابزارهای آماری پیچیده ، تیم تحقیق توانست میزان آلودگی هوا را در هر خانه در دو نقطه زمانی تخمین بزند : یک سال و پنج سال .
Wrist actigraphy ، که حرکات کوچک را اندازه‌گیری می‌کند ، برآورده‌ای دقیقی از خواب و الگوهای خواب را طی هفت روز متوالی ارایه می‌دهد . این روش برای محاسبه " کارآیی خواب " مورد استفاده قرار گرفت - - اندازه‌گیری درصد زمانی که در بس‌تر به خواب رفت در مقابل . بیدار . محققان دریافتند که بازده خواب حداقل ۲۵ درصد شرکت کنندگان ۸۸ درصد یا کم‌تر بوده‌است . تیم تحقیقاتی مطالعه می‌کند که آیا نوردهی‌های آلودگی بین افراد گروه کارآیی کم خواب متفاوت هستند یا خیر .
جمعیت به " چهارم " براساس میزان آلودگی تقسیم شد . ربع کسانی که بالاترین سطح آلودگی را تجربه کردند با پایین‌ترین سطح در مقایسه با پایین‌ترین سطح در مقایسه با پایین‌ترین سطح در نظر گرفته شدند .
در این مطالعه آمده‌است :
گروه با بالاترین سطح دی‌اکسید نیتروژن در ۵ سال ، تقریبا ً ۶۰ درصد احتمال داشتن کارایی کم خواب در مقایسه با پایین‌ترین سطح دی‌اکسید نیتروژن را داشت . گروهی که بیش‌ترین میزان exposure را دارند ( PM۲ ) ۵ ) احتمال افزایش راندمان خواب کم ، حدود ۵۰ درصد افزایش داشت .
نویسندگان برای گستره‌ای از عوامل ، از جمله سن ، جرم بدن ، گرفتگی خواب مزاحم ، نژاد / نژاد ، درآمد و وضعیت دخانیات تنظیم شده‌اند . آن‌ها همچنین برای وضعیت اجتماعی - اقتصادی مجاور تنظیم شدند .
دکتر Billings با اشاره به اینکه مطالعه پدر و مادر در حال تحقیق در مورد اثرات مزمن آلودگی هوا بر سلامت قلبی و عروقی است ، گفت : " محققان به ویژه به قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و آنچه که نوردهی بلندمدت ممکن است به معنی " سلامت خواب " باشد ، علاقمند بودند .
این یافته‌ها حاکی از این است که این احتمال وجود دارد که سطوح بالایی از آلودگی هوا نه تنها بر بیماری‌های قلبی و ریه ، بلکه کیفیت خواب نیز تاثیر بگذارد . دکتر Billings گفت که بهبود کیفیت هوا ممکن است یک راه برای افزایش سلامت خواب و شاید کاهش اختلافات بهداشتی باشد ."
او افزود مطالعات آینده باید ارتباط بین آلاینده‌های هوا و خواب را بررسی کند ، مکانیسم‌هایی که این آلاینده‌ها می‌توانند الگوهای خواب را مختل کنند و اینکه اختلال ترافیک عامل محرک موثر در کیفیت خواب ضعیف است .
کاهش خواب بر دور کمرتان تاثیر می‌گذارد
مبدا :
مرکز غدد اروپا
خلاصه :
کاهش خواب ریسک چاقی را از طریق ترکیبی از اثرات بر متابولیسم انرژی افزایش می‌دهد . این تحقیق نشان می‌دهد که چگونه الگوهای خواب ، یک ویژگی مشترک از زندگی مدرن ، می‌تواند با تاثیرگذاری بر اشتها و واکنش‌های مردم به غذا و ورزش ، به افزایش وزن کمک کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: