روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

به طور متوسط بالاتر از میانگین ملی فعلی . CDC گزارش می‌دهد که ۳۵ درصد آمریکایی‌ها کم‌تر از ۷ ساعت خواب در شب دریافت می‌کنند .
بخشی از مساله ازدواج این است که الگوهای خواب اغلب با هم پی‌گیری می‌شوند . اگر یک نفر ناآرام است و یا مشکلات مزمن دارد که می‌تواند بر روی خواب other's تاثیر بگذارد . Janice Kiecolt - گلاسر ، نویسنده ارشد و مدیر موسسه تحقیقات رفتاری ، گفت : " اگر این مشکلات در طول زمان ادامه داشته باشند ، می‌توانید این بازتاب زننده را در این زوج به دست آورید . "
محققان تشویق شدند تا ببینند که اگر یکی از طرفین به خوبی استراحت کند یا درگیری را به روش سالم مورد بحث قرار دهد یک اثر حفاظتی وجود دارد . آن‌ها تمایل داشتند مخالفت را خنثی کنند که ممکن است توسط شریک محروم از خواب تحریک شود .
Kiecolt - گلاسر گفت : " ما به مردم می‌گوییم که یافتن راه‌های خوب برای پردازش روابط و حل اختلافات مهم است - - و کمی هم به خواب رفت . "
روشن کردن : رابطه عصبی بین نور و خواب
مبدا :
موسسه فن‌آوری کالیفرنیا
خلاصه :
در حالی که یک معامله بزرگ در مورد این که چطور نور بر ریتم شبانه‌روزی تاثیر می‌گذارد شناخته می‌شود ، در مورد اثرات مستقیم نور بر روی خواب اطلاع دارد : چرا ما تمایل داریم بیدار شویم اگر نور در وسط شب پخش شود ؟ چرا تاریکی ما را خواب‌آلود می‌کند ؟ محققان می‌گویند که حداقل بخشی از پاسخ را کشف کرده‌اند : یک پروتیین خاص در مغز که به نور و تاریکی پاسخ می‌دهد تا تعادل صحیح بین خواب و بیداری ایجاد کند .
انسان‌ها حیوانات diurnal هستند ، به این معنی که ما معمولا ً شب‌ها بخوابیم و در طول روز بیدار باشیم و حداقل تا حدی به خاطر نور و یا فقدان آن بیدار باشیم . نور به طور غیر مستقیم بر روی خواب به طور غیر مستقیم توسط entraining - - تغییر طول ریتم شبانه‌روزی و همچنین به طور مستقیم و مستقیم به خاطر پدیده‌ای شناخته‌شده به عنوان ماسک ، شناخته می‌شود . اما در حالی که یک توافق بزرگ در مورد این که چگونه نور بر ریتم شبانه‌روزی تاثیر می‌گذارد ، کم‌تر شناخته می‌شود ، در مورد اثرات مستقیم نور بر روی خواب اطلاع دارد : چرا ما تمایل داریم بیدار شویم اگر نور در وسط شب پخش شود ؟ چرا تاریکی ما را خواب‌آلود می‌کند ؟ محققان Caltech در آزمایشگاه پروفسور کلاس زیست‌شناسی دیوید Prober می‌گویند که حداقل بخشی از پاسخ را کشف کرده‌اند : یک پروتیین خاص در مغز که به نور و تاریکی پاسخ می‌دهد تا تعادل صحیح بین خواب و بیداری برقرار شود .
کار آن‌ها در مقاله‌ای که در روز ۲۲ ژوئن در مجله Neuron منتشر شد ، توصیف شده‌است .
Prober می‌گوید : " محققان قبلا ً گیرنده‌های نوری را تشخیص داده بودند که برای اثر مستقیم نور بر بیداری و خواب مورد نیاز هستند .
آزمایشگاه Prober از zebrafish به عنوان یک ارگانیسم مدل برای مطالعه خواب استفاده می‌کند . حیوانات به صورت اپتیکی شفاف هستند که این امکان را برای تصویربرداری سریع از نورون‌ها فراهم می‌کند ؛ آن‌ها همچنین الگوی خواب و بیداری diurnal مانند انسان‌ها دارند . وندی چن ، دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه Prober's ، برای بررسی چگونگی واکنش آن‌ها به نور ، مطالعات را به مطالعه یک پروتیین خاص در مغز zebrafish به نام prokineticin ۲ ( Prok۲ ) انجام داد .
چن به طور ژنتیکی مهندسی شده را به overexpress Prok۲ طراحی کرد و منجر به فراوانی پروتئین شد . او دریافت که در مقایسه با zebrafish طبیعی ، این حیوانات به احتمال زیاد در طول روز به خواب می‌روند و شب‌ها بیدار می‌شوند . در کمال تعجب ، این اثرات به برنامه‌ریزی مهندسی برنامه‌ریزی‌شده در روال عادی / خواب شبانه‌روزی بستگی نداشت بلکه فقط به این بستگی داشت که آیا چراغ‌ها در محیط خود روشن یا خاموش هستند یا خیر . این مشاهدات نشان می‌دهند که an of هر دو اثر بیداری عادی نور و اثر sedating تاریکی را سرکوب می‌کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: