روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بیماری آلزایمر می‌تواند به چندین نشانه متفاوت منجر شود و تاکنون حالات مختلف آن عمدتا ً از طریق رفتار و رفتار بیماران مشاهده شده‌است . محققان دانشگاه لوند در حال حاضر تصاویری ایجاد کرده‌اند که تغییرات مغز مرتبط با این علائم را نشان می‌دهند - تحولی که دانش را افزایش می‌دهد و می‌تواند تشخیص و درمان آینده را تسهیل کند .
علائم در موارد بیماری آلزایمر متفاوت است و اغلب به مرحله زندگی که بیماری در آن رخ می‌دهد مربوط می‌شود . افرادی که قبل از سن بلوغ بیمار می‌شوند اغلب از کاهش ادراک فضایی و کاهش گرایش رنج می‌برند . بیماران سالمند بیشتر مبتلا به این بیماری هستند : بیش از همه , اختلال حافظه .
" اکنون ما ابزاری داریم که به ما کمک می‌کند تا زیر گروه‌های مختلف بیماری آلزایمر را شناسایی و شناسایی کنیم . این امر توسعه داروها و درمان‌های سازگار با اشکال مختلف آلزایمر را تسهیل می‌کند .
عیب‌یابی نیز می‌تواند تسهیل شود , عمدتا ً در میان بیماران جوان‌تر که تشخیص صحیح مشکل است .
اعتماد به نفس برای استفاده بالینی
یافته‌ها , که در مغز ژورنال منتشر شده‌است , براساس مطالعات پیرامون بیماران آلزایمری در بیمارستان دانشگاه تهران و یک گروه کنترل متشکل از افراد بدون اختلال شناختی است .
زمانی که بیماری آلزایمر صورت گرفت , به تدریج به پروتئین تاو , که در مغز وجود دارد , منجر می‌شود . این می‌تواند به وضوح با روش تصویربرداری جدید تشخیص داده شود .
این روش شامل دستگاهی به نام دوربین pet و یک ماده ردیاب , یک مولکول ویژه است که به تاو متصل می‌شود . روش تصویربرداری در حال حاضر تنها در تحقیقات استفاده می‌شود , که در آن مطالعه فعلی یکی از عوامل موثر در افزایش آگاهی در مورد بیماری است :
این تغییرات در بخش‌های مختلف مغز که ما می‌توانیم در تصاویر مشاهده کنیم به ترتیب با علائم در آغاز و شروع دیرهنگام بیماران آلزایمری مطابقت دارد . "
اسکار لت معتقد است که روش تصویربرداری در سال‌های اخیر مورد استفاده بالینی قرار می‌گیرد .
کاهش مهارت‌های ناوبری می‌تواند بیماری‌های نورودژنراتیو را پیش‌بینی کند .
منبع :
مطبوعات سلولی
خلاصه :
تغییرات در این که چگونه انسان‌ها محیط و ساختار خود را ترسیم کرده و از جهات پیروی می‌کنند , در مقایسه با اثرات حافظه و یادگیری , مورد بررسی قرار گرفته‌اند . با این حال , کاهش مربوط به سن در توانایی ناوبری مستقل از ویژگی‌های شناختی شناخته‌شده تری است و می‌تواند اساس ابزارهایی برای تشخیص زودرس بیماری آلزایمر باشد .
تغییرات در این که چگونه انسان‌ها محیط و ساختار خود را ترسیم کرده و از جهات پیروی می‌کنند , در مقایسه با اثرات حافظه و یادگیری , مورد بررسی قرار گرفته‌اند . با این حال , کاهش مربوط به سن در توانایی ناوبری مستقل از ویژگی‌های شناختی شناخته‌شده تری است و می‌تواند اساس ابزارهایی برای تشخیص زودرس بیماری آلزایمر باشد . محققان این احتمال را در یک بررسی منتشر شده در روز ۲۲ آگوست در ژورنال ژورنال , بحث می‌کنند .
توماس ادیسون , متخصص متخصص در پیری و شناخت در مرکز بیماری‌های نورودژنراتیو , می‌گوید : " در انسان‌ها , ناوبری دشوارتر از یادگیری و حافظه است . " اما تاثیر شگرفی بر زندگی روزمره دارد و ساختارهای کلیدی شبکه ناوبری در مغز بسیار حساس به پیری و عوامل پاتولوژیک است . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: