روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

رب . " نور خودش باعث نمی‌شود که روی ترمز گام برداریم , بلکه مغز ما برای پردازش این علامت بصری آموزش‌دیده و سیگنال‌ها را به بخش‌های دیگر مغز ارسال می‌کند که حرکت را کنترل می‌کنند. در این مطالعه , آنچه که ما توصیف می‌کنیم شبیه به جایگزین کردن نور قرمز با تحریک الکتریکی است که مغز یاد گرفته‌است تا با نیاز به انجام اقدامی که ماشین را متوقف می‌کند , ارتباط برقرار کند . "
این یافته‌ها تلویحات مهمی در پیشرفت ارتباطات مغزی - کامپیوتری و عصبی - مصنوعی دارد که به فرد امکان کنترل یک دستگاه مصنوعی با ضربه زدن به فعالیت‌های الکتریکی مغز آن‌ها را می‌دهد .
این تکنولوژی‌ها باید موثر باشند , نه تنها خروجی را از مغز دریافت می‌کنند بلکه ورودی را تحویل می‌دهند . برای مثال , آیا یک بازوی مکانیکی می‌تواند به کاربر بگوید که هدف آن‌ها گرم یا سرد است ? با این حال , ارائه این اطلاعات به بخشی از مغز مسئول پردازش اطلاعات حسی کار نمی‌کند اگر این بخش از مغز آسیب‌دیده باشد و یا ارتباطات بین آن و قشر حرکتی از بین برود . در این موارد , نوعی از ورودی باید تولید شود که جایگزین سیگنال‌هایی می‌شود که ادراک حسی را با کنترل موتور ترکیب می‌کنند و مغز نیازمند " یادگیری " این سیگنال‌های جدید است .
ساگین بایوا گفت : " محققان به تحریک قشرهای اولیه حسی برای وارد کردن اطلاعات به مغز علاقه‌مند هستند . " آنچه ما در این مطالعه نشان دادیم این است که شما مجبور نیستید در یک منطقه دریافت‌کننده احساسی باشید تا تجربه‌ای داشته باشید که بتوانند آن را شناسایی کنند. "
یک روش مشابه با کاشت حلزون شنوایی برای کم‌شنوایی که به معنی تحریک الکتریکی گوش داخلی است و در طول زمان , مغز یاد می‌گیرد که این ورودی‌ها را به صورت صدا تفسیر کند .
در مطالعه جدید , محققان مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را به تفصیل مورد بررسی قرار دادند که در آن میمون‌ها برای انجام یک کار آموزش‌دیده بودند . در حالی که این اتفاق افتاد , حیوانات همزمان یک محرک الکتریکی بسیار ملایم به نام تحریک میکرو در نواحی مختلف قشر مخ - بخشی از مغز که حرکت را آغاز می‌کند - وابسته به ترکیب تکلیف و نور دریافت کردند .
سپس محققان این آزمایش‌ها را تکرار کردند , اما این بار نشانه‌های بصری نورها را حذف کرد و به جای آن تنها تحریک کوچک را تحویل داد . حیوانات قادر به شناسایی و انجام وظایف محوله با ورودی‌های مختلف الکتریکی بودند . هنگامی که جفت کردن میکرو با یک عمل خاص تغییر کرد , حیوانات قادر به تنظیم آن بودند که نشان می‌دهد ارتباط بین تحریک و یک حرکت خاص , آموخته و ثابت نیست .
ساگین بایوا گفت : " اغلب کار بر روی توسعه ورودی‌ها به مغز برای استفاده با رابط مغزی - کامپیوتر عمدتا ً بر روی نواحی حسی مغز متمرکز شده‌است . " " در این مطالعه , ما نشان می‌دهیم که می‌توانید ملکی واقعی را گسترش دهید که می‌تواند برای درمان مورد هدف قرار گیرد . این می‌تواند برای افرادی که عملکرد خود را در مناطقی از مغز خود از دست می‌دهند بسیار مهم باشد . ما می‌توانیم به طور بالقوه بخش آسیب‌دیده مغز را که ارتباطات از بین رفته و اطلاعات را به بخشی دست‌نخورده از مغز تحویل می‌دهند , دور بزنیم . "
مطالعه نشان می‌دهد که آسیب تروماتیک مغز باعث آسیب روده‌ای می‌شود
اثرات متقابل مغز و روده ممکن است نتیجه را پس از tbi بدتر کند .
منبع :
دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند
خلاصه :
ارتباط دو طرفه بین آسیب مغزی و تغییرات روده‌ای توسط تحقیق کشف شده‌است . این برهمکنش‌ها ممکن است منجر به افزایش عفونت در این بیماران شوند و ممکن است آسیب مزمن مغز را بدتر کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: