روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلالات خواب و توهم در ورزش‌کاران دانش آموزان شایع است .
مطالعات نشان می‌دهند که اختلالات خواب با علائم افسردگی همراه هستند .
مبدا :
آکادمی پزشکی آمریکا
خلاصه :
داده‌های آزمایشی حاصل از مطالعه اخیر نشان می‌دهند که خواب خواب و خواب مانند توهمات به خواب رفتن یا بیدار شدن در ورزش‌کاران دانش‌آموز شایع بوده و به طور مستقل با علائم افسردگی مرتبط هستند .
داده‌های آزمایشی حاصل از مطالعه اخیر نشان می‌دهند که خواب خواب و خواب مانند توهمات به خواب رفتن یا بیدار شدن در ورزش‌کاران دانش‌آموز شایع بوده و به طور مستقل با علائم افسردگی مرتبط هستند . این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که رابطه بین این علایم خواب و سلامت روانی در ورزش‌کاران دانش آموزان را بررسی می‌کند که مستقل از مدت خواب ناکافی یا بی‌خوابی است.
اختلال خواب اتفاقی توسط ۱۸ درصد نمونه گزارش شد و ۷ درصد گزارش دادند که این اتفاق حداقل یک‌بار در هفته رخ می‌دهد . توهمات Hypnogogic / hypnopompic ( که در هنگام خواب یا بیدار شدن اتفاق می‌افتند ) ۲۴ درصد از نمونه گزارش شده‌اند ، و ۱۱ درصد گزارش داده‌اند که این نشانه‌ها را حداقل یک‌بار در هفته تجربه می‌کنند .
در مقایسه با کسانی که هرگز فلج خواب یا اختلال hypnogogic / hypnopompic را تجربه نکرده اند ، آن‌هایی که آن‌ها را تجربه کرده‌اند - - حتی به ندرت - - همچنین نمرات افسردگی بالاتری نیز گزارش کرده‌اند . این موضوع حتی پس از کنترل این که چه مقدار می‌خوابید و چه کیفیت خواب فرد تجربه کرده بود، صادق بود .
" این نشانه‌ها اغلب نسبتا ً بی‌ضرر هستند و بسیار نادر هستند . دکتر مایکل Grandner ، مدیر ارشد برنامه تحقیقات سلامت و سلامت دانشگاه آریزونا ، گفت : " اما آن‌ها می‌توانند برای کسانی که این نشانه‌ها را تجربه می‌کنند ، و حتی پس از کنترل خواب ضعیف و فقدان خواب - که می‌تواند به افسردگی و هم چنین علائم خواب کمک کند ، بسیار تعجب‌برانگیز باشد .
داده‌ها از ۱۸۹ بخش NCAA - دانش‌آموزی که از آن‌ها پرسیده شد چگونه علایم اختلالات خواب و هذیان hypnogogic / hypnopompic را تجربه کردند ، جمع‌آوری شد . همچنین از شرکت کنندگان در مورد مدت خواب پرسیده شد و آن‌ها شاخص شدت شدت Insomnia و مرکز مطالعات Epidemiological را به پایان رساندند . تجزیه و تحلیل‌های رگرسیون ، امتیاز افسردگی را به عنوان نتیجه و نشانه‌های خواب به عنوان پیش‌بینی‌کننده در مدل‌هایی که برای سن و جنسیت تنظیم شده‌بودند ، و همچنین سن ، جنسیت ، خشونت بی‌خوابی ، و مدت خواب بررسی کردند .
ورزش‌کاران دانش‌آموز اغلب برای پیدا کردن زمان استراحت به خاطر برنامه شلوغ خود تقلا می‌کنند . مدت خواب کوتاه‌تر و کیفیت خواب ضعیف باعث اختلال در خواب نامنظم بسیاری از ورزش‌کاران دانش‌آموز می‌شود . علاوه بر این، علائم خواب مانند فلج خواب و توهمات در بزرگسالان جوان رایج‌تر هستند .
یافته‌های اولیه این مطالعه نشان می‌دهد که این نشانه‌ها ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل پزشکی دیگر باشند .
سرنا لیو نویسنده پیشرو در برنامه تحقیقات سلامت و سلامت به کارگردانی سرنا لیو ، دستیار تحقیق دانشجویی در برنامه تحقیقات خواب و سلامت ، به کارگردانی " سرنا لیو " ، محقق ارشد در برنامه تحقیقات سلامت و سلامت ، گفت : " این علائم خواب اغلب برای خودشان بی‌ضرر هستند . این واقعیت که آن‌ها در میان ورزش‌کاران دانش‌آموز بسیار رایج هستند ، نشان می‌دهد که این یک گروه با مشکلات خواب قابل‌توجهی است که باید ارزیابی و پرداخته شود ."
این تحقیق به تازگی در یک مکمل آنلاین خواب ژورنال منتشر شده‌است و دوشنبه ، ۴ ژوئن ، در بالتیمور در SLEEP ۲۰۱۸ ، سی و دومین نشست سالانه انجمن متخصصان خواب حرفه‌ای LLC ( APSS ) ، که یک سرمایه‌گذاری مشترک در آکادمی پزشکی آمریکا و انجمن تحقیقات خواب است ، ارایه خواهد شد .
این مطالعه توسط یک موسسه Innovations در NCAA تامین مالی شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: