روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دو نفر از شرکت کنندگان در این مطالعه اخیر ضعف یا از دست دادن حرکت بازوها و پاها به خاطر اسکلروز جانبی amyotrophic ( ALS ) ، یک بیماری پیشرونده که اعصاب را در مغز و ستون فقرات که حرکت کنترل را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ، داشتند . نفر سوم به دلیل آسیب نخاع ، فلج شد . همه آن‌ها در یک آزمایش بالینی با هدف ارزیابی ایمنی و امکان‌سنجی سیستم investigational ثبت‌نام کردند .
برای این مطالعه ، سیگنال‌های عصبی از the BCI به یک رابط بلوتوث که برای کار مانند یک موس وایرلس طراحی شده‌است ، routed شدند . پس از آن ، ماوس مجازی با یک لوح فشرده گوگل Nexus ۹ جفت شد . سپس از شرکت کنندگان خواسته شد که مجموعه‌ای از وظایف طراحی کنند تا ببینند که چطور قادر به حرکت در انواع برنامه‌های کاربردی متداول هستند، و از app به برنامه دیگر حرکت می‌کنند . شرکت کنندگان از طریق انتخاب موسیقی در یک سرویس در حال پخش ، به جستجوی ویدئو در یوتیوب پرداختند ، از طریق یک aggregator خبری قرار داده شدند و ایمیل‌ها و گپ‌ها را تنظیم کردند.
این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان قادر بودند تا ۲۲ انتخاب نقطه - و - کلیک در هر دقیقه و با استفاده از انواع برنامه‌های کاربردی انجام دهند . در برنامه‌های متنی ، شرکت کنندگان قادر بودند تا ۳۰ نویسه موثر در هر دقیقه با استفاده از ایمیل و واسط‌های متن استاندارد تایپ کنند .
این مطالعه خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان گزارش دادند که پیدا کردن رابط شهودی و سرگرم‌کننده برای استفاده است. یکی از آن‌ها گفت : " این احساس طبیعی‌تر از زمان‌هایی بود که من از ماوس استفاده می‌کردم " و دیگری گزارش داد که " کنترل بیشتری نسبت به آنچه که معمولا ً استفاده می‌کنم دارد ."
محققان از اینکه شرکت کنندگان به سرعت از فصل مشترک برای کشف سرگرمی‌ها و علایق خود استفاده کردند خوشحال بودند .
نویسنده اصلی دکتر پل Nuyujukian ، یکی از شرکت کنندگان در دانشگاه استنفورد ، گفت : " دیدن شرکت کنندگان ما از طریق کارهایی که از آن‌ها خواستیم تا انجام دهند بسیار عالی بود ، اما the و لذت بخش این مطالعه زمانی بود که آن‌ها دقیقا ً آنچه را که می‌خواستند انجام دهند - - با استفاده از برنامه‌هایی که آن‌ها دوست داشتند انجام دهند ، تماشا کردن ویدئو و یا گپ زدن با دوستان " . بنابراین دیدن بازی او روی صفحه‌کلید دیجیتال فوق‌العاده بود ."
به گفته محققان ، این واقعیت که دستگاه‌های تبلت کاملا ً بدون تغییر بودند و همه نرم‌افزارهای دسترسی به قابلیت استفاده از قبل از کار را داشتند ، بخش مهمی از مطالعه بود .
کریشنا shenoy ، نویسنده ارشد این مقاله و یک مهندس برق و متخصص برق در دانشگاه استنفورد و موسسه پزشکی هوارد هیوز ، گفت : " فن‌آوری‌های کمکی که امروزه موجود هستند ، ذاتا ً به لحاظ سرعت استفاده از آن‌ها و یا انعطاف‌پذیری این رابط ، ذاتا ً محدود هستند . با غنای ورودی from ، ما توانستیم تنها دو قرص را در آمازون بخرید ، بلوتوث و شرکت کنندگان می‌توانستند از آن‌ها با سیستم investigational BrainGate درست بیرون از جعبه استفاده کنند ."
محققان می‌گویند که این مطالعه همچنین دارای پتانسیل ایجاد خطوط جدید ارتباطی بین بیماران با کمبودهای شدید عصبی و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی است .
خوزه Albites Sanabria ، که این تحقیق را به عنوان دانشجوی کارشناسی‌ارشد مهندسی بیوپزشکی در دانشگاه براون انجام داده‌است ، گفت : " این پتانسیل خوبی برای برقراری ارتباط سریع ، سریع و غنی برای کسی است که قادر به صحبت نیست .
دکتر لی Hochberg از دانشگاه براون ، بیمارستان عمومی ماساچوست و مرکز پزشکی مشیت الهی ، به عنوان یک متخصص اعصاب و در حال عمل به عنوان متخصص اعصاب انتقادی ، پتانسیل فوق‌العاده‌ای را برای قابلیت‌های ترمیمی of که در این مطالعه نمونه است می‌بیند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: