روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

والدین می‌دانند که خوابیدن در نظر گرفته نمی‌شود ، اما بسیاری هنوز به فرزندان خود اجازه می‌دهند که شب‌ها با آن‌ها به بس‌تر بروند .
پزشکان عموما ً از خوابیدن به خاطر ارتباط آن با سندروم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS دلسرد می‌کنند . با این حال ، سوزان استوارت ، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ایالتی آیوا ، متوجه شد که بسیاری از والدین هنوز با فرزندان خود به سر می‌برند ، و این پدیده‌ای است که فراتر از دوران کودکی و کودکان نوپا کشیده می‌شود .
استوارت در کتاب جدید خود به بررسی دلایلی می‌پردازد که چرا والدین به فرزندان خود اجازه خوابیدن با آن‌ها به جای بس‌ترهای خود را می‌دهند . او متوجه شد که فعالیت‌های زیادی در شب رخ می‌دهد . در برخی خانواده‌ها ، کودکان در بس‌تر خود به راه افتادند و سپس در نیمه‌های شب به بس‌تر پدر و مادرشان رفتند . این کار گاهی منجر به یک پدر و مادر می‌شود و آن‌ها را مجبور به نقل‌مکان به مبل یا تخت child's می‌کند .
در خانواده‌های دیگر کودکان ممکن است مجاز به خوابیدن بر روی یک تشک و یا کیسه‌خواب بر روی زمین اتاق‌خواب والدین خود باشند . استیوارت می‌گوید که ممنوعیت هم‌کاری آنقدر قوی است که در یک خانواده ، مادر که می‌خواهد به فرزندش نزدیک شود ، روی تشکی کنار گهواره child's می‌خوابد .
یکی از دلایلی که استوارت می‌خواست این مساله را مطالعه کند این است که بیشتر تحقیقات درباره co مربوط به زمینه پزشکی است و مربوط به SIDS است . استوارت یکی از اولین محققانی است که رویکرد گسترده‌تری را اتخاذ می‌کند و شامل والدینی می‌شود که با نوزادان و کودکان در سن ۱۳ سالگی می‌خوابند . در این کتاب ، او تعریف می‌کند که " یک یا هر دو والدین گاهی اوقات یا به طور منظم با کودکانشان در یک تخت‌خواب یا اتاق در شب یا بخشی از شب می‌خوابند ."
استوارت با ۵۱ پدر و مادر مصاحبه کرد که باهم می‌خوابیدند و بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دادند که با فرزندانشان بخوابند . شرمساری و ننگی که همراه با خواب همراه است بسیار عالی است که نیمی از والدین این موضوع را انکار کرده یا از بحث در مورد آن با خانواده یا پزشک اطفال خود خودداری می‌کنند . با این حال ، برخی از والدین گفتند که بهتر است در طول شب وقتی که همه در یک اتاق یا تخت‌خواب می‌خوابیدند بهتر می‌خوابیدند تا اینکه شب را صرف بازی در بس‌تر موسیقی کنند .
استوارت گفت : " والدین خسته هستند ، استرس دارند و صادقانه کار می‌کنند ، اما هیچ اندازه مناسب نیست ، و به نظر من ، هیچ حق یا اشتباهی وجود ندارد ."
در حالی که در ایالات‌متحده در حال خوابیدن است ، در فرهنگ‌های دیگر کاملا ً طبیعی است . استوارت می‌گوید که it's در کشورهای اسکاندیناوی ، آسیایی و جنوبی قابل‌قبول‌تر هستند ، در حالی که نرخ of در آمریکا بسیار کم‌تر از آمریکا است . این تصمیم گاهی اوقات به اقتصاد مربوط می‌شود ، زیرا در خانه اتاق‌های و یا تخت‌خواب کافی وجود ندارد .
تاثیر بر روابط
استوارت از پدر و مادرشان پرسید که چگونه در روابط و صمیمیت آن‌ها تاثیر می‌گذارد . بسیاری از والدین گفتند که خوابیدن در اوقات با صمیمیت فیزیکی اختلال ایجاد کرده‌است ، اما این مساله مهمی نیست . استوارت در رابطه با صمیمیت عاطفی ، به والدین پرمشغله اجازه داد که زمان با کیفیت را به عنوان یک خانواده سپری کنند . این به ویژه برای پدرانی که تمایل به صرف زمان بیشتری از خانه داشتند ، صادق بود .
او گفت : " والدین کودکان خود را دست‌کم در کوتاه‌مدت قرار می‌دهند ، اما اغلب والدین آن‌ها را موقتی می‌دانند ."
استوارت می‌گوید که اگر والدین به سلامت بخوابند ، مزایای مثبت بسیاری وجود دارد . برای مثال ، مطالعات نشان داده‌اند که کودکانی که با والدین خود می‌خوابند نسبت به والدین خود احساس امنیت بیشتری می‌کنند و در نتیجه مستقل‌تر هستند . با این حال ، هم‌زیستی می‌تواند تاثیر منفی بر کیفیت خواب داشته باشد. بسیاری از والدین در شب بارها و بارها به خاطر اینکه فرزندانشان به آن‌ها لگد می‌زدند و یا این دست و پا می‌زدند از خواب بیدار شدند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: