روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اندرسون گفت : " در حالی که این کار غیرممکن است که ثابت کنیم که روتین مانع از چاقی می‌شود , توصیه می‌شود که روتین خواب منظم باعث آسیب شود و ممکن است به کودکان به روش‌های دیگر مانند تنظیم هیجان کمک کند . "
اندرسون اشاره کرد که اما فشارهای خانوادگی شامل برنامه‌های کاری والدین همیشه اجازه سازگاری را نمی‌دهند .
به عنوان یک جامعه , ما باید آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم , برای والدین در تعامل با فرزندان خود به روش‌هایی که از سلامتی فرزندانشان حمایت می‌کنند , آسان‌تر کنیم . "
گوشی‌های هوشمند و یادگیری ماشین برای اندازه‌گیری الگوهای خواب استفاده می‌شوند
منبع :
دانشگاه اوساکا
خلاصه :
علی‌رغم صرف حداقل یک ربع به یک سوم خواب , خواب خوب می‌تواند از بسیاری از افراد دور بماند و تشخیص و درمان اختلالات خواب همچنان بدوی باقی می‌ماند . محققان تکنولوژی جدیدی را طراحی کرده‌اند که از یادگیری ماشین برای مدل کردن الگوی خواب شخصی براساس صداهایی که در طول خواب استفاده می‌شود , استفاده می‌کند . انتظار می‌رود که پزشکان با استفاده از این تکنولوژی بتوانند بیماران را تحت شرایط خواب عادی تشخیص دهند که انتظار می‌رود درمان بهتری داشته باشد .
علی‌رغم صرف حداقل یک ربع به یک سوم خواب , خواب خوب می‌تواند از بسیاری از افراد دور بماند و تشخیص و درمان اختلالات خواب همچنان بدوی باقی می‌ماند . محققان دانشگاه اوساکا تکنولوژی جدیدی را طراحی کرده‌اند که از یادگیری ماشین برای مدل کردن الگوی خواب شخصی براساس صداهایی که در طول خواب استفاده می‌شود , استفاده می‌کند . انتظار می‌رود که پزشکان با استفاده از این تکنولوژی بتوانند بیماران را تحت شرایط خواب عادی تشخیص دهند که انتظار می‌رود درمان بهتری داشته باشد .
بیماران مبتلا به اختلالات خواب اغلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که مجموعه‌ای از فعالیت‌های بدن را در طول خواب , شامل فعالیت مغز , حرکت چشم و ریتم قلب اندازه‌گیری می‌کند . استادیار دانشگاه اوساکا در دانشگاه اوساکا به این دلیل است که آن‌ها بیمار را از محیط خواب طبیعی خود خارج می‌کنند .
محیط ما بر چگونگی خواب تاثیر می‌گذارد . ما نباید انتظار الگوهای مشابه در یک بیمارستان یا خوابیدن در خانه را داشته باشیم . "
فوکویی و دیگر محققان در موسسه پژوهش‌های علمی و صنعتی دانشگاه اوساکا با محققان در مدرسه دندان‌پزشکی هم‌کاری کردند . برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار spss استفاده شد . در این پژوهش از یک الگوریتم یادگیری ماشین جدید که توسط گروه او برای تحلیل صداها و مقایسه آن‌ها با داده‌های بدون خواب استفاده شده‌است .
او گفت : " ما الگوریتم خود سازمانده را برای مجسم کردن دینامیک خواب اصلاح کردیم . "
این سوم الگوهای خواب آشکاری را استخراج کرد , زیرا سوژه‌ها تغییرات واضحی را در صدای خود با مرحله خواب نشان دادند . خروپف در طول خواب عمیق مشهود بود , در حالی که برخی از تراورس‌ها تمایل به آسیاب کردن دندان‌ها در طول دوره‌های خواب سبک داشتند .
فوکویی گفت : " تصویرسازی توسط som بهترین تشخیص الگوهای غیرعادی در خواب است . "
ترکیب صداهای خواب با الگوهای خواب , دورنمای جدیدی از تشخیص‌های خواب ارائه می‌دهد .
بااینحال , وسایل زیادی وجود دارند که خواب را ارزیابی می‌کنند , اما هیچ یک از آن‌ها از نظر علمی ثابت نشده اند و آن‌ها معمولا ً نیاز به پوشیدن این دستگاه دارند . "
فوکویی انتظار دارد که برنامه‌هایی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت برای ثبت صداهای خواب و تبدیل اطلاعات به تنظیمات توصیه‌شده برای خانه , مانند نورپردازی و یا دمای اتاق , برای خواب بهتر استفاده شود .
تقدیر :
این تحقیق توسط مرکز برنامه نوآوری از سوی آژانس علوم و فن‌آوری ژاپن انجام شده‌است . آزمایش‌ها در قالب طرح بلوک‌های کامل تصادفی با سه تکرار انجام شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: