روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ساختار خانواده شامل bedtimes منظم ، صرف غذا و زمان نمایش محدود به نظر می‌رسد که با سلامت عاطفی بهتر در پیش‌دبستانی‌ها مرتبط باشد و ممکن است بعدها شانس چاقی را کاهش دهد .
نویسنده برجسته سارا اندرسون از دانشگاه ایالتی اوهایو گفت : " این مطالعه شواهد بیشتری برای کودکان پیش‌دبستانی دارد که همراه با رشد سالم آن‌ها است و می‌تواند احتمال چاقی این کودکان را کاهش دهد . "
این مطالعه - - اولین کسی که به ارتباط بین کاره‌ای روتین کودکی و خود تنظیمی و ارتباط بالقوه آن‌ها با مشکلات وزنی در سال‌های پیش از نوجوانی می‌پردازد - - در مجله بین‌المللی چاقی به نمایش در می‌آید.
محققان سه برنامه روتین را در زمانی که کودکان ۳ سال سن داشتند مورد ارزیابی قرار دادند : وقت خواب منظم ، زمان ناهار منظم و اینکه آیا والدین در تلویزیون محدود بودند و یا کم‌تر به یک ساعت یا کم‌تر نگاه می‌کردند . سپس آن‌ها گزارش‌ها مربوط به دو جنبه از خود تنظیمی children's را در همان سن مقایسه کردند .
در نهایت ، آن‌ها بررسی کردند که چگونه امور عادی و خود - مقررات برای تاثیر بر چاقی در سن ۱۱ ، که براساس معیارهای بین‌المللی تعریف شده‌است ، کار می‌کنند . ( معیارهای ایالات‌متحده برای چاقی در دوران کودکی پایین گذاشته می‌شود و شامل کودکان بیشتری می‌شود ).
این تحقیق شامل ۱۰، ۹۵۵ کودک است که بخشی از مطالعه هزاره هزاره هستند که یک مطالعه بلند مدت از جمعیت متنوع کودکان در انگلستان از سپتامبر ۲۰۰۰ تا ژانویه ۲۰۰۲ است . در سن سه‌سالگی ، ۴۱ درصد از کودکان وقت خواب منظم داشتند ، ۴۷ درصد همیشه زمان صرف غذا داشتند و ۲۳ درصد آن‌ها به یک ساعت یا کم‌تر از هر روز تلویزیون و ویدیو محدود بودند . در سن ۱۱ سالگی ، حدود ۶ درصد چاق بودند .
هر سه برنامه خانگی با نظارت عاطفی بهتر مرتبط بودند - - یک معیار براساس واکنش‌های والدین به سوالاتی مانند این که کودک به راحتی ناامید و یا هیجان‌زده می‌شود . آن کودکان مبتلا به dysregulation احساسی بیشتر احتمال بیشتری داشت که بعدا ً چاق شوند .
اندرسون ، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی اوهایو گفت : " ما دیدیم کودکانی که بیش‌ترین مشکلات را با مقررات احساسی در سن ۳ سالگی داشتند ، در سن ۱۱ سالگی به احتمال بیشتری در حال چاقی بودند . "
اندرسون و همکارانش متوجه شدند که عدم حضور یک پیش‌دبستانی در سن پیش‌دبستانی یک پیش‌بینی‌کننده مستقل از چاقی در ۱۱ است . خطر چاقی حتی زمانی افزایش می‌یابد که کودکان " معمولا " یک وقت خواب معمولی داشته باشند و با " همیشه " مخالف باشند .
چند کودک سرسخت و مستقل در سن ۳ سالگی بودند - - جنبه دیگری از خود تنظیمی - - مربوط به خطر چاقی نبود ، و هیچ برنامه روتین مرتبط با این جنبه‌های خود - مقررات وجود نداشت .
یافته‌های جدید براساس تحقیقات قبلی اندرسون و همکارانش ایجاد شد که نشان‌دهنده ارتباط بین پیش‌دبستانی پیشین و کاهش احتمال چاقی بود . کاره‌ای پیشین که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد ، در یک نمونه ملی ایالات‌متحده نشان داد که شیوع چاقی در میان کودکانی که به اندازه کافی خواب دارند ، در زمان نمایش محدودیت دارد و وعده‌های غذایی با خانواده‌های آن‌ها را می‌خورد .
اندرسون گفت : " این تحقیق به ما اجازه می‌دهد تا درک کنیم که چگونه routines جوان در اطراف خواب ، غذا ، و زمان پرده به تنظیم احساسات و رفتار خود مربوط می‌شوند .
اندرسون گفت که این تحقیق باید کار آینده را با توجه به نقش خود - تنظیم عاطفی در افزایش وزن در کودکان و اینکه چگونه کاره‌ای روتین خواب می‌تواند از توسعه سالم پشتیبانی کند ، انجام دهد .
" خواب بسیار مهم است و به طور خاص برای کودکان مهم است . او گفت : " اگرچه چیزهای زیادی در مورد چگونگی تاثیر خواب بر متابولیسم وجود دارد ، تحقیقات به طور فزاینده‌ای در حال یافتن ارتباط بین چاقی و خواب ضعیف است ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: