روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این مطالعه یک افسانه رایج را به چالش می‌کشد - که " بهترین ایده‌های طراحی تنها در اواسط شب می‌آیند " . اما محققان دریافتند که این " عادات سازگار حداقل به اندازه طول کلی خواب مهم هستند . "
خواب نامنظم برای " توجه اجرایی " منفی است - - تمرکز شدید برای برنامه‌ریزی , تصمیم‌گیری , اصلاح اشتباه‌ات و برخورد با چیزهای جدید . این مطالعه یافته‌است که خواب نامنظم نیز تاثیر منفی بر خلاقیت دارد .
بنیاد خواب ملی توصیه می‌کند که بزرگسالان جوان هر روز هفت تا نه ساعت بخوابند . اما برای دانشجویان طراحی داخلی , خواب کوتاه و تکه‌تکه بود . تنها یک شرکت‌کننده در طول هفته هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابید .
او گفت : " بیشتر دانشجویان فکر می‌کنند که هر هفته حدود چهار ساعت خواب دارند .
کینگ گفت : " پروژه‌ها اغلب طولانی هستند , با قرار دادن آخرین تاریخ‌ها یا ماه‌ها در آینده . " استرس بازی کردن چندین پروژه , هر یک با مهلت‌های زمانی متعدد , احتمالا ً به تمایل دانشجویان به چرخه بین چند روز خواب ضعیف منجر می‌شود که منجر به یک پروژه به روز می‌شود , و پس از آن یک روز به طول خواهد انجامید . "
محققان الگوهای خواب را از طریق دانش آموزان با استفاده از آستین برای ردیابی حرکت اندازه‌گیری کردند . دانشجویان همچنین روزانه خاطرات روزانه را بر روی کمیت و کیفیت خواب خود نگه داشتند .
او گفت : " این بیماری تا حدی شبیه دستگاه‌های سونوگرافی است , اما در تشخیص , از جمله چند عطسه کننده کوتاه در طول خواب که کیفیت خواب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد , قابل‌اعتمادتر است . "
تمام شرکت کنندگان دو جلسه آزمایش شناختی را برای خلاقیت و توجه اجرایی به اتمام رساندند . جلسات در روز اول و آخر مطالعه در همان زمان انجام شد .
حیدروف گفت : " آنچه که ما " خلاقیت " می‌نامیم , اغلب توانایی مردم برای دیدن ارتباط بین چیزهایی است که در نگاه اول بی‌ربط به نظر می‌رسند , و یکی از تست‌ها به آن توانایی ضربه می‌زند . "
یک مثال : شرکت کنندگان سه کلمه با هم ارتباط دارند - مانند " درد " , " شانه " و " عرق " - - و از او خواستند تا یک کلمه چهارم را که همه آن‌ها را به هم متصل می‌کند , مشخص کند .
" آنچه در ابتدا به ذهن می‌آید کلماتی است که مربوط به ورزش است , اما در این مورد هیچ کلمه تمرینی واقعا ً کارساز نیست . به جای آن , پاسخ صحیح و درست " سرد " است .
در عین حال , توجه اجرایی - - حافظه فعال - - مردم را قادر می‌سازد تا مدتی کوتاه خاطرات خود را حفظ کنند . در این مطالعه شرکت کنندگان یک کار را تکمیل کردند که در آن شبکه‌ای با مربع‌های سیاه و سفید دیدند .
آن‌ها باید خیلی سریع تصمیم بگیرند که آیا این شبکه متقارن بوده یا نه . تصمیم‌گیری درباره تقارن به خودی خود آسان است . " " اما بعد از هر تصمیم , شرکت کنندگان یک شبکه با یک مربع برجسته در قرمز نشان دادند . سپس آن‌ها تصمیم تقارنی دیگری گرفتند و به دنبال آن میدان دیگری به رنگ قرمز پررنگ شد . آن‌ها این چرخه را تا ۵ مرتبه تکرار می‌کنند قبل از اینکه از آن‌ها خواسته شود که تمام مکان‌های مربع را به ترتیب صحیح به یاد بیاورند . رقابت بین این دو وظیفه بسیار چالش برانگیز است و مکان‌های مربع را در ذهن نگه دارید .
محققان گفتند که تحقیقات بیشتر با طیف بیشتری از دانشجویان در رشته‌های مختلف تحصیلی و چند دانشگاه ارزشمند خواهد بود .
کینگ گفت : " برنامه‌های طراحی داخلی در حال تغییر هستند . " " مردم به گفتگو باز هستند و مایل به بحث درباره راه‌های کاهش فشار بر دانش آموزان و تشویق آن‌ها به سالم‌تر بودن هستند .
توانایی منظم کودکان و توانایی تنظیم احساسات باعث کاهش خطر چاقی می‌شود
مطالعه ارتباط بین روتین , احساسات و وزن را می‌یابد
خلاصه :
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ساختار خانواده شامل استراحت منظم , غذا خوردن و زمان نمایش محدود به نظر می‌رسد با سلامت عاطفی بهتری در کودکان پیش‌دبستانی ارتباط داشته باشد و این ممکن است شانس چاقی را دیرتر کاهش دهد.

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: