روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

یک روش جدید برای درد مزمن چیست?
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که به جای مصرف مسکن , بیماران مبتلا به درد مزمن ممکن است از عادات خواب بهتر یا داروهای محرک خواب استفاده کنند , همراه با عوامل محرک هوشیاری در روز برای شکستن چرخه درد . برخی مسکن‌ها پیش از این شامل کافئین به عنوان یک جز هستند , اگرچه مکانیسم عمل آن هنوز مشخص نیست . هم کافئین و هم کافئین مدارهای دوپامین را در مغز تقویت می‌کنند , به طوری که ممکن است سرنخی به دست آید .
او می‌گوید : " این کار توسط یک برنامه مشهور nih که نیاز به یک دانشمند درد دارد تا به یک دانشمند بدون درد ملحق شود تا یک حوزه کاملا ً جدید تحقیق را حل کند . " این هم‌کاری بین رشته‌ای آزمایشگاه‌های ما را قادر ساخت تا ارتباط بین خواب و درد را با پیامدهای بالینی عملی برای بهبود مدیریت درد کشف کنند . "
کیران چتری , متخصص بیماری‌های خواب در بیمارستان کودکان بوستون می‌گوید : " بسیاری از بیماران مبتلا به درد مزمن از خستگی و خستگی روزانه رنج می‌برند و برخی از داروهای درد خودشان می‌توانند به این بیماری‌های همراه کمک کنند . " این مطالعه یک روش جدید برای مدیریت درد پیشنهاد می‌کند که پیاده‌سازی آن در مراقبت بالینی نسبتا ً آسان است . تحقیقات بالینی برای درک این که چه مدت خواب لازم است و برای تست اثربخشی داروهای محرک خواب در بیماران مبتلا به درد مزمن مورد نیاز است . "
ارتباط شگفت‌انگیز بین نواحی مغزی درگیر در کنترل موتور نوزاد
تعامل مهم در طول خواب rem رخ می‌دهد
منبع :
دانشگاه آیوا
خلاصه :
ارتباط جدیدی بین دو منطقه از مغز کشف شده‌است که می‌تواند به توضیح چگونگی توسعه مهارت‌های حرکتی کمک کند . دانشمندان دریافتند که هیپوکامپ و هسته قرمز , بخشی از ساقه مغز , در طول خواب rem همزمان هستند .
مغز یک نوزاد با فعالیت درگیر می‌شود .
روز و شب , سیگنال‌های پردازش آن از روی بدن , از تشخیص حرکات انگشتان و انگشتان خود کودک تا صدای مادر یا پدر , پردازش می‌شود .
اگرچه بسیاری از اینکه مغز کودک چگونه کار می‌کند و به صورت یک راز باقی می‌ماند , محققان دانشگاه آیوا می‌گویند که آن‌ها حالت جدیدی از ارتباط بین دو منطقه نسبتا ً دور را کشف کرده‌اند . و روشن می‌شود که خواب کلید این ارتباط است .
زمانی که دو ناحیه از مغز ارتباط برقرار می‌کنند , ریتم آن‌ها اغلب هماهنگ می‌شود . یکی از حرکات شناخته‌شده مغز , ریتم تتا , ارتباط نزدیکی با هیپوکامپ دارد , ناحیه‌ای در مغز قدامی برای تحکیم خاطرات و جهت‌یابی , در میان دیگر وظایف مهم است . در آزمایش‌ها با موش‌های نوزاد , محققان برای اولین بار نشان دادند که هیپوکامپ با هسته قرمز , ساختار ساقه مغز که نقش مهمی در کنترل حرکتی ایفا می‌کند , در حال نوسان است . از همه مهم‌تر , هیپوکامپ و هسته قرمز تقریبا ً در طول خواب rem ( فعال ) هستند .
موش‌ها و انسان‌ها هر دو بیشتر عمرشان را در خواب rem می‌گذرانند . در نوزادان انسان , هشت ساعت از هر روز به تنهایی توسط خواب rem اشغال می‌شود . و از آنجا که مغز موش و مغز انسان همان ساختار اساسی را دارند , محققان بر این باورند که ارتباط یکسانی بین دو منطقه وجود دارد . آن‌ها همچنین گمان می‌برند که اختلالات این پیوند ممکن است به مشکلات کنترل موتور کمک کند که اغلب اختلالات مانند اوتیسم و شیزوفرنی را همراهی می‌کنند .
یافته‌های ما یک مسیر ممکن را برای شناخت اولیه مشکلات حرکتی در نوزادان انسان فراهم می‌کند . مرقس , استاد دانشکده علوم روانشناسی و مغز و نویسنده مربوطه در این مطالعه که در مجله زیست‌شناسی کنونی منتشر شد , می‌گوید : " از آنجا که ما فهمیدیم که ارتباط بین هیپوکامپ و هسته قرمز در ابتدا در طول خواب rem رخ داده‌است , اختلال در تقویت پیوندهای ارتباطی بین مغز قدامی و ساقه مغز ایجاد می‌شود . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: