روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعات قبلی در مورد بقای افراد مبتلا به جنون به طور قابل‌توجهی متفاوت بوده و بین سه و چند سال در جمعیت مسن با زوال عقل کلی یا آلزایمر گزارش شده‌است . به منظور درک بهتر زمان بقای بیماران در سنین نسبتا ً پایین و با انواع مختلف جنون , به بررسی زمان بقای بیماران دچار زوال عقل مبتلا به زوال عقل در یک درمانگاه حافظه پرداخته شد . ~~~ این مطالعه با هدف تعیین زمان بقای بیماران دچار زوال عقل در یک درمانگاه حافظه , با هر نوع جنون , اختلال شناختی خفیف و کاهش شناختی ذهنی انجام شد .
این مطالعه نشان داد که متوسط زمان بقا در تمام گروه‌ها شش سال و براساس نوع دمانس می‌باشد . ~~~ این مطالعه براساس نوع دمانس انجام شده‌است . زمان بقای بیماران در مقایسه با افراد مسن‌تر ( سنی کم‌تر یا پایین‌تر ) بیشتر بود . با این حال , در طول زمان و در مقایسه با جمعیت عمومی هلند , زمان بقا در بیماران سالمند افزایش حاشیه‌ای نشان داد , در حالی که زمان بقا در بیماران جوان‌تر ثابت ماند .
او گفت : " این یافته‌ها حاکی از آن هستند که علی‌رغم تمام تلاش‌ها , و با وجود اینکه جوان‌تر و شاید از نظر فیزیکی سالم‌تر از افراد مسن باشند , زمان بقای افراد مبتلا به زوال عقل در سنین جوانی از زمان آغاز کار بهبود نیافته است . " با اینکه این نتایج هنوز باید تکرار و تایید شوند , فوریت نیاز به درمان‌های بهتر و استراتژی‌های پیش‌گیری موثر را مشخص می‌کنند . "
شیوع جنون با سن , حتی در سن سالخوردگان
ارزیابی داده‌های حاصل از مطالعات صد ساله توسط کنسرسیوم بین‌المللی صد ساله برای زوال عقل ( icc - زوال عقل) , دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی , و همکاران , شیوع زوال عقل, عوامل خطر و اختلال شناختی و عملکردی در صد فرد بالای صد و بیش از صد سال را بررسی کردند .
هنگامی که از مدل‌های پیش‌بینی‌کننده آماری برای بررسی آسیب به عنوان تابعی از سن , جنس و تحصیلات استفاده شد , محققان دریافتند :
شیوع آن با افزایش سن افزایش یافت . روش بررسی : این مطالعه به صورت مقطعی بر روی کلیه بیماران مبتلا به زوال عقل انجام شد .
خطر زوال عقل , شناختی و عملکردی بین کشورها متفاوت است که حاکی از آن است که عوامل فرهنگی و سبک زندگی نقشی در باقی ماندن جسمی و شناختی در سن ما دارند .
شرکت کنندگان با سطوح بالاتر تحصیلات , شیوع کم‌تر جنون و اختلال شناختی را نسبت به افراد با تحصیلات کم‌تر بیان کردند .
زنان در این گروه سنی دارای ریسک بالاتری در مقایسه با مردان بودند .
این اولین مطالعه‌ای است که شیوع کلی زوال عقل در این گروه سنی پیشرفته با استفاده از مجموعه‌ای از معیارهای تشخیصی رایج را مشخص می‌کند . " " این داده‌ها و این نوع تحقیقات ممکن است به شناسایی عوامل محافظتی برای کاهش خطر زوال عقل کمک کند و بینش‌هایی را به طول عمر و سلامت مغز ارائه کند . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: